[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lisa_WB

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:11

Hoi allemaal,

Ik heb tot vandaag eigenlijk nooit dekens gebruikt ( op een zweetdeken na het harde werk na ) maar aangezien mijn merrie geen dikke wintervacht aanmaakt toch opzoek naar een goede deken.
Nu is mijn idee eigenlijk om voor nu een 0 grams regendeken op te doen, en als het wat kouder wordt daar dan een deken onder te doen. Maar nou las ik dat je dan beter geen fleece deken kunt gebruiken, maar een onder- of stal deken. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil tussen die 3 is als je het onder een regendeken wil gebruiken? Ik kom er niet meer uit....

Lisa_WB

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:13

Ik ben een beetje aan het twijfelen....
Merrie staat sinds een maand ongeschoren onder een 0 grams, gaat tot nu toe prima. Ze heeft nog maar hele dunne wintervacht en ben bang dat het ook niet heel veel meer gaat worden ( engels volbloed ). Nu twijfel ik dus om et een extra deken bij te kopen, maar weet niet hoeveel grams & of ik een onderdeken of echt een losse winterdeken moet kopen. Ze staat overdag buiten, zonder echte schuilmogelijk heden en snachts op stal.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:47

Roos_M schreef:
https://www.premierequine.co.uk/horse-r ... 02x3068296

Mensen bekend met dit merk?

Mijn vorige instructrice had deze dekens voor haar paarden. Was erg tevreden.

Vind op de foto's wel een beetje soepjurken. Maar kan aan mij liggen.

Als het goed is komt morgen mijn staldeken van dit merk binnen, zal -als ik het niet vergeet :o - dan wat foto's voor je maken als je wilt. Ik heb een 185 besteld voor mijn engels volbloed merrie van 162.

Verder twijfel ik een beetje over wat ik nu qua gram op moet doen. Paard staat sinds vorige week onder een 50/100 grams, en krijg morgen een 200 grams binnen. Heb even naar de weersverwachting gekeken maar na vrijdag gaat de temperatuur toch flink omlaag. Ze staat overdag buiten zonder echt hele goede schuilmogelijkheden dus twijfel of ik dan al die 200 op zou doen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie