[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:59

Op facebook kwam ik een advertentie tegen met 25% op bucas

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 10:03

van EJ?

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:21

Dag iedereen!

Ik kom even binnenvallen. Ik zag een actie passeren op facebook waarbij er 25% korting was op bucas dekens. Ik had in mijn gedachten om een bucas power turnout extra te kopen, voor wanneer mijn fjord geschoren wordt. Blijkt dat die mevrouw enkel de smartex turnout extra te koop heeft. Is dat ook voldoende?
Hij zou overdag buiten komen en snacht's op stal staan. Zou ik dan ook nog opzoek gaan naar een tweedehands onderdeken voor als het echt koud wordt?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:24

Een extra + onderdeken? Dan gaat je fjord smelten denk ik.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:28

Hier nu een 100 grams op. Stalgenoot net gevoeld, hij is nog warm. Eind vd dag weer voelen.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:28

Nies_ schreef:
Een extra + onderdeken? Dan gaat je fjord smelten denk ik.

Oke :') Ik vind het moeilijk om in te schatten, omdat ik hier soms las dat andere paarden wel nog koud hadden onder zo'n deken, ik wil gewoon op alles voorbereid zijn.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:36

Het is op het begin ook echt lastig. Ik heb mijn fjord ooit twee of drie dagen met een deken onder de extra gehad, dat was met die hele koude winter een aantal jaar geleden, geloof dat het - 17/18 was. Verder altijd makkelijk toegekomen met alleen de smartex extra.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:37

Nies_ schreef:
Het is op het begin ook echt lastig. Ik heb mijn fjord ooit twee of drie dagen met een deken onder de extra gehad, dat was met die hele koude winter een aantal jaar geleden, geloof dat het - 17/18 was. Verder altijd makkelijk toegekomen met alleen de smartex extra.

Oke super, bedankt voor de feedback! Dan ga ik die bestellen, ik ga wel voor de big neck. Heb jij ook een hals?
Vanaf welke temperatuur deed je de extra ongeveer aan?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:44

Ja, ik heb ook een hals welke ik op doe bij veel regen of harde wind. Ik heb geen idee bij welke temperatuur ik hem op doe, ik kijk het eigenlijk altijd gewoon aan. Na een winter weet je dan wel wat voor deken je het beste op kan doen.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:53

Koper schreef:
Nessa schreef:
27 september is er weer 25% korting. Ook online. Wie weet ook voor bucas

Dit is ook mijn tactiek. Eind september/begin oktober is overal het grote dekenprijzencircus. Tegen die tijd kijk en vergelijk ik :Y)

Stamper heeft ze een weidemaatje oid die dit op zijn of haar geweten kan hebben?


Nee, staat niet op de wei. Echt op stal. En op de wei staat ze alleen :)

Ze is al vanaf mei bezig met verharen. En ontiegelijk jeuk op der hals. Denk dat ik haar weer ga laten scheren dit jaar. Wellicht scheelt dat ook veel.

Normaal staat ze op de wei 24/7 vd zomer. Maar dit jaar door der hoefzweer is ze alleen overdag op de wei gekomen. En snachts op stal, en ook die rsih sloopte ze!

Ze is totaal geen slopendeker, dus daarom kreeg ze uiteindelijk na 1.5 jaar dat ik haar had rambo dekens :')

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 13:37

Slopendeker?? :P


Als ik mijn paard nu onder de Extra zet smelt ie weg denk ik, hij staat heerlijk onder die Power Light... nu wil ik er zeker 1, een smartex of een power.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 14:03

Losgegaan door het schuren dan?

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:38

Voor wie nog korting zocht op bucas (en andere dekens), ik zag net 20% korting op alle dekens bij Hypostore!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 18:40

Koper schreef:
Losgegaan door het schuren dan?


Ja dat is duidelijk wel.

Haha bedoelde deken sloper sorry. :+

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:18

Mijn regendeken blijkt toch niet zo waterdicht meer als hij ooit was. Hij was vanmorgen zelf ook zeiknat na 4 uurtje buiten in het zeikweer van vanmorgen. Dus ook maar opzoek naar een nieuwe regendeken. Iemand een idee wat voor merk deken(redelijk goedkoop) goed op hem zou passen?
Hij is breed gebouwd, heerlijk rond. Zit meestal tussen 215 en 225 in. Had nu een Global die het 6 jaar volgehouden heeft maar nu toch echt aan zijn eindje is. Maar hij paste eigenlijk niet heel mooi in de zin dat hij toch iets te smal was. Daardoor stond hij altijd wat af bij zijn schouders.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 19:45


__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:19

Volgens mij past die inderdaad mooi! Je paardje lijkt er ook erg blij mee te zijn :)

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:22

Dat zijn hele fijne dekens. Heb ik zelf ook

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 20:24

Epplejeck!

Hier heeft vannacht en vanmorgen de bucas irish zich weer goed bewezen. Ze was mooi droog! Helaas wel te koud onder 150g. Koude billen en enorm opgetrokken buik. Dus hh 200g + de irish light erop gelegd met hals . Het is ook echt niet warm buiten....

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 23:05

Staan ze enkel op gras PanamaD? Of krijgen ze nog ruwvoer bij?

Hier fijn warm onder de 50gr Irish, 24/7 buiten incl grote schuilstal en gedeeltelijk beperkt voordroog naast de weide.

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 23:07

Hoi hoi, ik heb een vraagje, mijn merrie heeft een Irish Turnout 50 grams opliggen maar krijgt hier sinds dit jaar drukkingen van op haar schoft en het deken "hangt" ook echt in haar nek wat voor haar heel oncomfortabel is. Nu ben ik aan het kijken voor een nieuw deken, wat raden jullie aan? Ik ben aan het kijken naar een.Rhino wug of Rhino original

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 23:24

Caaatje schreef:
Hoi hoi, ik heb een vraagje, mijn merrie heeft een Irish Turnout 50 grams opliggen maar krijgt hier sinds dit jaar drukkingen van op haar schoft en het deken "hangt" ook echt in haar nek wat voor haar heel oncomfortabel is. Nu ben ik aan het kijken voor een nieuw deken, wat raden jullie aan? Ik ben aan het kijken naar een.Rhino wug of Rhino original


Heb je daar een foto van?

Paardendrogist heeft volgens mij nu korting op een aantal Rhino dekens..


PanamaD schreef:
Epplejeck!

Hier heeft vannacht en vanmorgen de bucas irish zich weer goed bewezen. Ze was mooi droog! Helaas wel te koud onder 150g. Koude billen en enorm opgetrokken buik. Dus hh 200g + de irish light erop gelegd met hals . Het is ook echt niet warm buiten....


Het is gewoon koud. Buitentemp was hier 11 graden maar door de koude bries en de regen daalt de gevoelstemperatuur nog verder.

Mijn paard was vandaag onder de Power Light lauwwarm dus ik ben nog in dubio of ik hem morgen toch een 200 grams deken op zal doen...

Inmiddels is het me wel pijnlijk ERG duidelijk geworden hoe belangrijk je paard (correct) warmhouden is.... ;(

MarloesHJ

Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 23:46

Mijn paard heeft vandaag zonder deken gestaan, heerlijk droog weer, warm zonnetje en geen regen tot 20.30 uur toen ik ze net had binnen gehaald. Nu weer lekker onder zijn deken. Geloof dat de rest van NL wat ander weer heeft gehad...

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 23:56

Caaatje schreef:
Hoi hoi, ik heb een vraagje, mijn merrie heeft een Irish Turnout 50 grams opliggen maar krijgt hier sinds dit jaar drukkingen van op haar schoft en het deken "hangt" ook echt in haar nek wat voor haar heel oncomfortabel is. Nu ben ik aan het kijken voor een nieuw deken, wat raden jullie aan? Ik ben aan het kijken naar een.Rhino wug of Rhino original

Welke maat heeft je paard? Ik heb nog een wug in de aanbieding die ik niet gebruik. :)

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 07:00

Ja ze staat nu nog 24/7 op het land. Groot maar echt open veld zonder helaas schuilmogelijkheden en zonder hooi. Maar vanaf volgende week zondag gaat ze snachts op stal en per 1 okt helaas weer in de paddock.

Ik vind het dan ook niet heel gek dat die van mij als enigste zo 'dik' onder de dekens al staat!!
Snachts 8 graden
Laatst bijgewerkt door PanamaD op 17-09-17 07:12, in het totaal 1 keer bewerkt