[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:17

Hier ook de smartex eraf gehaald...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:22

Hier staan ze onder de ongevoerde Rhino (die ik zelf altijd meer 50 grams vind) en 50 grams Amigo, af en toe zon, buitje en aardig windje, ze zijn er niet te warm onder.

In de winter wissel ik in principe geen stal-/buitendekens, ik zet ze niet altijd zelf buiten of binnen en dan is het allemaal extra werk voor een ander.

MarloesHJ

Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:42

Ik zit doe ze normaal gesproken ook niet wisselen maar ik zit er toch over te denken om een dunne staldeken voor dit weer 's nachts te kopen... Met die zeiknatte deken op stal staan vind ik toch niet ideaal en ik heb ze thuis staan.. Maar dat ga ik echt niet dagelijks doen...

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:08

Als je zelf wisselt en buiten zet is het met dit weer wel fijn.
Ik moet zeggen dat ik wel veel min of meer dubbele dekens heb, dus ook vaak als ze nat geregend zijn een droge op doe.

MarloesHJ

Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:38

Ik heb alleen mijn 0 grams regendeken dubbel. Ik heb allemaal rambo's maar de liners zitten bij hem beroerd en om alle outdoordekens dubbel te kopen dan ga ik failliet...
ben er nog niet over uit of ik een staldeken los ga kopen. Mijn stallen zijn wel erg fris dus denk dat ik al niet meer uit ga komen met een dunne katoenen/ongevoerde en paardlief heeft al een collectie dekens... Daarbij vind ik het aanbod ook niet echt fantastisch tot nu toe.

Heb nog paardlief 2 die ook nog een paar dekens nodig heeft... Eerst hem maar eens voorzien.

cissy

Berichten: 19821
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:58

Waarom outdoordekens wisselen voor staldekens als ze nat zijn? Ze worden vanzelf droog op stal en als het goed is is je paard gewoon droog eronder. Eigenlijk hoef je dus niet te wisselen.

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:09

Ik heb 1 staldeken die weleens 's nachts op gaat als de outdoor deken inderdaad doorweekt is. Of op de trailer als het echt vriest draagt hij hem ook. Heb een Harry's horse highliner en vind die echt heel fijn qua pasvorm! :j Hij valt wel groot dus heb 195 voor mijn paard met 205 en hij past hem super.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:16

Amy schreef:
Verbaasd mij dat er nu al zoveel onder 100 gram staan, hebben jullie paarden het echt koud?

Mijn oudje staat al een tijdje onder de 0 grams, mijn jonkie sinds begin deze week ook.


Naja hoe ik voel. Voelde ze totaal niet warm onder de 0grams.
Vanavond voelde ze zicht wel warm. Dus kijk morgen weer even en anders gaat ze weer terug naar de 0 grams.

Gister wel blij geweest met de 100 grams. Van 6 uur sochtends tot 10 uur savobds non stop geregend. :x

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:18

Kan hier afkoelen naar 5 graden vannacht dus wilde de onderdeken onder de 0grams regendeken doen maar meneer voelde prima warm. Was nog 13 graden toen ik er was net.. zo lastig.. toch maar niks veranderd..

MarloesHJ

Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:34

cissy schreef:
Waarom outdoordekens wisselen voor staldekens als ze nat zijn? Ze worden vanzelf droog op stal en als het goed is is je paard gewoon droog eronder. Eigenlijk hoef je dus niet te wisselen.


Dat is ook niet de reden dat ik wil wisselen. Paardlief staat droog onder de deken maar zijn stal is elke ochtend nat (Stro e.d)
Het is bij ons wel echt fris op stal en heb het idee dat deken drogen toch wel flink wat uurtjes over heen gaat en dat de omgeving vervolgens erg nat is...

Ga ze zo maar binnen pakken, vandaag iig geen natte deken:)

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:49

Ik heb een Power Light van een stalgenootje op, helaas noodgedwongen moet ik echt voorkomen dat mijn paard te koud komt te staan... moet zijn spieren goed warmhouden, nu zelf maar een Smartex Rain bestellen...

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:00

Roos_M schreef:
Zijn er hier mensen die in de winter overdag hun paard buiten met outdoordeken hebben en voor s nachts op stal wisselen naar een staldeken?


Nee. Hij houd op stal gewoon zijn outdoor op.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:00

felicity schreef:
Ik vind het wel fijn als ze heel de dag in de plens regen hebben gestaan. Om dan voor de nacht op stal een droge warme staldeken op te doen.
Maar om standaard van outdoor deken naar staldeken te wisselen doe ik niet.


Ja zo zat ik ook te denken!

Mijn paard staat nu op een plekje waar t echt een stukje warmer is dan buiten dus hoeft ook geen hele zware deken op binnen.
Hoewel straks als t echt koud is; dan is die overgang geen probleem meer.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:48

hier op mijn oudje toch mijn bucas regendeken op gedaan. het was deze avond nog warm en zonnig, maar vannacht minder dan 10 gr en het ganse weekend fikse buien
Volgende week zou het droger blijven en weer boven de 15 gr. dan gaat die weer af. Normaal hou ik dagtemperatuur van min 10 gr aan voor ik dekens opgooi, maar nu is het wel erg nat...

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 23:40

Pally schreef:
Roos_M schreef:
Zijn er hier mensen die in de winter overdag hun paard buiten met outdoordeken hebben en voor s nachts op stal wisselen naar een staldeken?


Nee. Hij houd op stal gewoon zijn outdoor op.

Hier ook. Zie mezelf al elke dag 5 dekens wisselen. Leuk als je 1 of 2 paarden hebt. Maar hier ook totaal onnodig, onder de dekens zijn ze droog en warm en geen last van natte stallen.

Bij EJ weer mooi 25% korting. Kwam nog 1 200grams amigo te kort, dus nu lopen ze er straks allemaal netjes en warm/droog bij.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 07:47

Helaas heeft ej bucas uitgesloten.. anders had ik daar een deken gekocht.

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:20

Bucas was een paar dagen geleden nog alles 25% korting bij EJ....

Gisteravond 100 grams outdoor met 0-grams regendeken extra eroverheen. Pony staat tot vanavond buiten in de regen onbeschut.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:26

27 september is er weer 25% korting. Ook online. Wie weet ook voor bucas

xLiez

Berichten: 1891
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:38

Ir1ne schreef:
Helaas heeft ej bucas uitgesloten.. anders had ik daar een deken gekocht.


In de winkel krijg je wel vaak de 25% op Bucas! Gewoon proberen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:55

Drunens ruiterhuis heeft volgens mij 20% korting en de prijs is vaak iets lager dan bij ej. Dus misschien een aanrader voor wie nog dekens moet kopen.

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:02

Of Horzein de gaten houden, die hebben op zondag vaak 25% korting.
Wel lange levertijd..

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:11

Ja en je sponsert een of andere gekke sekte :')

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:49

Pfff... Heeft er 1 weer een deken op! Hoe ze het doet of waarom zooo geen idee!! :(
Afbeelding

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:53

Nessa schreef:
27 september is er weer 25% korting. Ook online. Wie weet ook voor bucas

Dit is ook mijn tactiek. Eind september/begin oktober is overal het grote dekenprijzencircus. Tegen die tijd kijk en vergelijk ik :Y)

Stamper heeft ze een weidemaatje oid die dit op zijn of haar geweten kan hebben?

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:56

Koper schreef:
Nessa schreef:
27 september is er weer 25% korting. Ook online. Wie weet ook voor bucas

Dit is ook mijn tactiek. Eind september/begin oktober is overal het grote dekenprijzencircus. Tegen die tijd kijk en vergelijk ik :Y)

Stamper heeft ze een weidemaatje oid die dit op zijn of haar geweten kan hebben?



In Groningen weten ze heeeeel goed dat het niet mag op Bucas.... dus dat gaat over helaas.

Volgens mij had Horsefitshop alleen korting op Bucas, en ik moet mijn VVV bonnen en Fashion Cheques kwijt :D

Had bij divoza willen bestellen maar was een dag te laat.... hebben die eind september ook korting?