[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:37

Hoi! Ik kom even binnen vallen, ik zit er aan te denken om van Bucas de Freedom Turnout light te bestellen, inclusief hals, maar kan deze hals er eventueel ook af? Ik kan er nergens iets over vinden namelijk.

Irocco Bleu <3 B+12


lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:52

JenniferU schreef:
lindamusters schreef:
Hoi! Ik kom even binnen vallen, ik zit er aan te denken om van Bucas de Freedom Turnout light te bestellen, inclusief hals, maar kan deze hals er eventueel ook af? Ik kan er nergens iets over vinden namelijk.

Freedom serie is verkrijgbaar is in:
Geen hals,halve hals of vaste hals
En in 0,150 en 300gram

Welke bucas regendeken heeft wel een afneembare hals?

Irocco Bleu <3 B+12


lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:06

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Paard staat 24/7 buiten en weigert in de schuilstal te staan behalve voor zn eten, dus ik wil hem met het weer nu denk ik wel onder een 0 grams gaan zetten. Maar dan, hele winter onder 0 grams wil ik ook niet, omdat ik toch wedstrijd gerichter ga trainen deze winter (en wedstrijden ga rijden) en niet wil dat hij teveel vacht aan maakt. Scheren twijfel ik nog over, omdat ik nog niet weet of ik hem deze winter snachts op stal zet of 24/7 buiten houdt.. En dan nog het dilemma, als hij op stal gaat moet hij binnen een dunnere deken op dan buiten, en stalhouder wil niet wisselen en ik heb er de tijd niet voor om dat twee keer per dag te doen..

Dus vragenlijstje, is 24/7 buiten en scheren een optie, of ben ik dan straks 500 euro armer door alle verschillende dekens?
ik ben een student die dit soort dingen zelf moet betalen dus een groot budget is er niet

En welke dekens zijn voordelig maar wel heel fijn in gebruik? Ik wilde voor bucas gaan met korting, maar als ik toch 3 verschillende dekens moet die niet lang gebruikt worden is het ook niet de moeite vind ik persoonlijk want dan ben ik alsnog heel erg veel geld kwijt..

Irocco Bleu <3 B+12

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:40

Djeradalover schreef:
Als je paard niet in de schuilstal 'wilt' staan, is dat niet omdat hij vervelend wil zijn o.i.d. Blijkbaar vindt hij het buiten veel fijner dan op stal. Persoonlijk zou ik hem buiten houden en dan alleen de onderhals en uitrijdeken model scheren, iig niet al het haar eraf.

Hij durft niet meer, er was 2 jaar geleden een plasticje van een stroomdraad "houder" afgetrapt en hij is hier met zijn schouder langs gegaan wat resulteerde in een wond. Hij durft nu wel te eten, maar voelt zich niet comfortabel met erin blijven staan. Je merkt dat hij dan totaal niet ontspannen is. Over eten doet hij niet sneller of meer gespannen dan normaal

Irocco Bleu <3 B+12

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 17:51

Nies_ schreef:
Bij mij gaan ze ook nooit naar binnen, sterker nog; ze staan het liefst op het punt waar het het hardst waait. Ik scheer ze gewoon helemaal en met regen of guur weer krijgen ze een hals op.

En hoe doe jij het dan? In oktober scheren en dan afhankelijk van de temperaturen dekens wisselen? En moet je op een geschoren paard meer grammen leggen dan ik de standaard tabellen staat, wat mij best logisch lijkt

Irocco Bleu <3 B+12

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:50

Hier komt er een bucas anniversary ongevoerd voor nu. Dan kan ik nog even doorsparen voor de dikkere versie)200gr', en als het ineens kouder wordt kan ik er een 100 grams onderdeken van bijvoorbeeld qhp onder doen.

Irocco Bleu <3 B+12

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:21

Duhelo schreef:
hier de deken weer afgedaan, overdag veel te warm, maar snachts inderdaad groot verschil, helaas niet in de mogelijkheid om 2 keer per dag te gaan wisselen. dus ik denk, liever iets te fris (ze kan in de schuilstal komen en er is al weer onbeperkt goed hooi) dan te warm overdag.



Hier hetzelfde... Daarom op zoek naar een Bucas Sunshower, iemand die toevallig nog te koop in 155/205? O:)

Irocco Bleu <3 B+12

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 10:11

Afbeelding

Irocco Bleu <3 B+12

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 17:23

Ik denk dat het meer een onderhouds middel is ipv dat het magisch ineens waterdicht wordt..

Irocco Bleu <3 B+12

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:04


Irocco Bleu <3 B+12

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:04

Ik ben nu dus bij 0 begonnen met bucas, en ik vind liners echt een uitkomst, zeker financieel! Nu een mooie smartex rain, en een liner is echt wel veeel goedkoper dan nog een smartex met voering!

Irocco Bleu <3 B+12

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 19:19

Ik snap echt niet hoe jullie paarden het uithouden onder die 100 grams dekens of meer. Ik haalde Irocco vandaag weer zwetend onder zn sunshower vandaan... Hij zweet sowieso wel snel maar zoveel vacht heeft hij ook nog niet

Irocco Bleu <3 B+12


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers