[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Djeradalover

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:47

Ik ben al een aantal jaren fan van horseware dekens met liners eronder.

Zelf een 100 grams amigo bravo en een 100, 200 en 300 grams liners. Daar kom ik de hele winter mee door!
Deken gaat op zodra het snachts onder de 10 graden zakt en regenachtig is.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:13

Mijn Haflinger heeft afgelopen winter voor t eerst zonder hals gestaan. De winter van 2015/2016 amigo regendeken met hals en daaronder amigo staldeken met hals, dat is toen wel funest geweest voor zijn manen ;( .

Deze winter gaat hij weer zonder hals, enkel de laatste weken op de weide met een hals.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:29

Hier nog nooit lekkende dekens gehad, en mijn paard staat nu al een tijdje in de regen maar komt er echt niet doorheen.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:26

Bucas ligt hier echt niet ideaal bij de onderhals, ik raad bucas dus af (heb ook een brede haflinger).

Voor de winter heb ik nu een Amigo bravo, voorheen ook Rhino gehad en beide zitten bij de onderhals fijn!

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:40

Rachel_x schreef:
Yvank_ schreef:
Dat klopt :) je kan ze dan enkel aan de achterkant vastmaken.

Oké! Dankje. Heeft iemand ervaring of de deken dan toch, ondanks dat hij alleen achter vast ligt, goed blijft zitten? Een haakje vastmaken aan de deken kan ik ook vast doen denk ik? Scheelt me een nieuwe deken kopen. Of schuift die combinatie binnen de kortste keren er onder uit?

Blijft prima op zn plek liggen met enkel achter vast :j

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:06

Figo88 schreef:
RianneH schreef:
Die schoftpads hebben de Trust dekens, maar ook de nieuwe Weatherbeeta.

Oh serieus? Weatherbeeta ook? Dankjewel voor de tip! :) Heb je toevallig ook ervaring met de pasvorm?

Epplejeck heeft er ook één gehad, iig vorige winter nog wel!

Edit: in 50 grams en 200 grams
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _8618.html

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 16:26

Als je paard niet in de schuilstal 'wilt' staan, is dat niet omdat hij vervelend wil zijn o.i.d. Blijkbaar vindt hij het buiten veel fijner dan op stal. Persoonlijk zou ik hem buiten houden en dan alleen de onderhals en uitrijdeken model scheren, iig niet al het haar eraf.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 09:38

JenniferU schreef:
Met het oog op de winter:
Iemand ervaring met deze deken?
Bucas Irish Leg Warmer Riding Rug

[ [url=m/C0ljWd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb deze deken, helaas maar 1x gebruikt.. mn pony heeft het er te warm mee met zn wintervacht. Vind het wel een supe fijn ding, en geen hinder van met rijden en blijft op zn plek liggen.

Evt wil ik hem wel verkopen, het is maat 195/L in het blauw.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:55

Inderdaad, niks engs of gevaarlijks aan. Ik heb deze deken en ook een keer mee gereden en ik zou niet inzien hoe je er in vast kan blijven zitten. Daarnaast is de sluiting niet gemaakt van ijzer oid, het is een deken, geen harnas ;)

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 07:20

Bucas was een paar dagen geleden nog alles 25% korting bij EJ....

Gisteravond 100 grams outdoor met 0-grams regendeken extra eroverheen. Pony staat tot vanavond buiten in de regen onbeschut.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:00

marley93 schreef:
Hallo, ik heb ook een vraag. :)
Ik ben aan het zoeken naar een fijne halve hals winterdeken, en wilde eigenlijk eentje van nika omdat die goed op mijn merrie liggen en ze niet zo'n sloper is. Nu hadden ze in 200 gr alleen nog eentje met hele hals, wat op zich geen probleem is. Alleen vraag ik me nu af: als je eenmaal met hals begint, is het dan beter dat de winter door vol te houden? Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Is de hals ook 200 grams gevoerd?
Mijne staat nu met 100 grams deken en 0 grams hals op de wei, zodra hij op stal gaat (buitenstal) haal ik de hals er af en staat hij heel de winter zonder hals.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:04

ViennaDj schreef:
Vacht tegenhouden lukt bijna niet..

Dat is waar. Mijn haflinger staat in de winter onder een deken en begin daar vrij vroeg mee en hij maakt niet onwijs lange haren aan. Mn jonkie heeft ook korte haren in de winter en nog dunner als mn haflinger. Zij krijgt geen deken op, heeft ze het ook veel te warm onder denk ik.

Het verschilt gewoon heel erg per paard, de een maakt een berenvacht aan, de ander amper.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:46

Vind de deken netjes hoor, ik heb ze ook liever iets te lang dan te kort.

Hier gewoon de zelfde maat liners eronder, geen problemen mee :D

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 10:00

Ik heb er 100, 200 en 300 onder. Alle drie even lang dus gaat prima!

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:22

Ik wissel ook niet, die van mij mag nu 24/7 op de weide omdat er nu niet zoveel voeding meer in zit. Hij staat onder 100 gram. Op het warmste vd dag ben ik wel vaak weg met hem naar t bos en strand.

Hij zweet niet onder zn deken en voelt ook niet overdreven warm aan eronder overdag.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 18:20

Bij ons op de zorgboerderij hebben ze voor 1 paard de dekens van trust waarmee de schoft vrij ligt. Geen last van inregenen, alleen bij enorm harde wind blaast de deken omhoog :')

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:34

Koper, is de rhino origineel 20 gram of door het wassen minder geworden?
Ben ze zelf nog nooit licht gevoerd tegen gekomen, of hebben ze die dikte uit het assortiment gehaald?

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:41

EmmApollo schreef:
Iemand die mij kan helpen?
Mijn paard staat dus gedurende het hele jaar buiten (met een goede schuilstal natuurlijk! ;) ) daarnaast rijd ik hem zo'n 4 à 5 keer per week. In de winter is dat natuurlijk niet zo handig met al dat winterhaar... Hij blijft dan veel te lang nat van het zweet... Daarom wil ik liever het winterhaar een beetje beperken. Zijn er nog mensen in dit soort situatie, wat doen jullie ermee? Hebben jullie een deken opliggen, hoeveel gram?

Je kan de aanmaak van de wintervacht niet tegenhouden met dekens, dan zal je toch echt moeten scheren.
Het enige wat je bereikt met een deken is dat de vacht plat gaat onder de deken en dan lijkt de vacht dunner maar is het niet!

Wintervacht wordt aangemaakt door het daglicht wat afneemt.

Hier een haflinger met weinig wintervacht die onder een deken staat en mn jonge van 3 staat zonder en krijgt amper een wintervacht.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 12:28

Een vriendin van mij had dit ook met haar amigo bravo deken van een week oud, zij heeft toen een nieuwe deken gehad. Vond het wel een goede service van agradi, een nieuwe deken hoort niet zo snel kapot te gaan.

[o]

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 09:51

Ik heb ooit een nika gehad (in 2012 geloof ik), deze was erg kort!

Geen idee hoe deze nu zijn, maar ik zou gewoon eens mailen en vragen of ze het kan opmeten voor je. Afbeelding

Edit: in 2013 dus :P

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie