[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:41

Ik kom even binnenvallen met een vraagje!

Ik ga mijn paard dit jaar voor het eerst scheren en wil dus met dekens aan de slag gaan. Onlangs heb ik een fijne winterdeken op de kop kunnen tikken (150 grams).

Ik ga haar helemaal scheren en vroeg me af wat voor deken ik dan nu moet hebben? 0 grams regendeken? Of? Ik heb hier echt 0,0 verstand van en hoop dat iemand me op weg kan helpen!

Ze staat een dagdeel in de paddock en 's nachts binnen. We trainen best veel en ze begint nu al vacht aan te maken (hoop ellende want ze zweet zich daarna kapot).



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 12:25

Super bedankt voor de tips.

Eerst werd me dat linersysteem aangeraden. Maar ik denk dat ik toch liever verschillende dekens wil. Ze wordt eind september/begin oktober geschoren (helemaal). Dan begin ik met een 100 grams met hals en dan kan ik altijd verder uitbreiden denk ik zo. Is dit een beetje een goede gedachtegang?

Edit: hoe erg is zo'n hals eigenlijk nodig?

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DayDream21, f_pepper, ingvdh, Nyko, PLK en 5 bezoekers