[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: petraaken, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:35

Charizard schreef:
Ik heb mijn horseware dekens ineens rete snel verkocht nu.

Ik hoor meer verhalen over die summer met heftige regenbuien.. Zelf heb ik de 3 in 1 van amigo en die droogt wel erg snel op, gaat ook niet plakken. Nu is die aan de zijkant ook niet waterdicht..

is dat de Vamoose?
Ik dacht er een paar weken terug een gekocht te hebben via fb, maar die had geen dichte rug.
Nu een met een dichte rug gekocht.
Die bevalt jou goed begrijp ik en ook de hals blijft goed liggen?

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 21:21

Mijn veulen kwam destijds kilo's te kort terug van de opfok (5 weken).
Hij had zijn staartwortel erop liggen (quarter), ik heb hem toen in november gelijk onder een dek gezet. Hij moest groeien ipv zijn eten stoppen in het verwarmen van zijn lijf. Ik heb hem toen de hele winter een dek op gehouden en in het voorjaar er weer af, net zoals bij mijn oude paard.
Vanaf die keer krijgt hij ieder jaar een deken op, net zoals mijn andere paard.
Beide hebben nu een 50 grams op en zijn overdag buiten en in de nacht op stal.
De een heeft een Bucas de ander een Amigo ik ben tevreden over beide.

Soms is je blijheid de oorzaak van een glimlach, soms is een glimlach de oorzaak van blijheid.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 06:01

Cheyxx schreef:
Ik heb ook een vraagje...

Ik heb een kwpn paard van 20 jaar, welke geen dikke vacht heeft nu. Wanneer het veel regent betrap ik hem er wel eens op dat hij heel erg rilt, dus echt koud van de regen ga ik vanuit. Wat raden jullie aan qua voering? Vooral voor de nachten nu... het voelt toch wel fris nu steeds.

Edit; ik heb nu 2 winterdekens van 300 gram liggen als het goed is. Wil er dus nog wat bijbestellen als dat moet; maar niet ik dan ingevoerd doen of 100 gram bijvoorbeeld?

Ik zou een 50/100 gram bestellen.
Ongevoerd, daarbij kunnen ze de haren niet meer opzetten dus als je nu al aangeeft dat ie het koud heeft, dan ondervang je met 0 gram alleen de regen in mijn ogen.

Overigens heb ik ook ongevoerde dekens, maar ik merk dat ik sneller de ademende 50 grams dekens op doe. Daarna ook in stappen van 100 gram.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 07:21

felicity schreef:
En de bucas smartex rain in de aanbieding voor 167.20 bij hypostore.
Ik wil ze graag bestellen maar heb er dan meteen 2 nodig. En laat ik dat nu net even in 1x een hoop geld vinden.
Zijn de smartex echt zo sterk en waterdicht als ik hoop? Wie helpt me over de streep :')

Met de oude smartexrain doet mijn paard al > 7 jaar.
Ja het is veel geld, maar ik vind het het geld waard.
Vorig voorjaar een nieuwe gekocht bij Agradi ....na het seizoen.
De oude schuift door naar mijn jonge paard en mijn oudere (24) krijgt de nieuwe deken.
Overigens heb ik ze op het moment onder een 100 grams staan.
Ik ga dus niet van niets naar de smartex

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie