[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:50

Ik heb Bucas zweetdekens. Snel droog en buitenkant plakt niet zo. De dry rug lijkt me echt een takke ding, van die vieze plak stof is dat.


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:20

Ik heb vliegendekens altijd wel goed kunnen verkopen. Voor paard in de groei heb ik dan weer heel goedkoop Bucas winterdekens kunnen kopen. Ben niet van plan ze te verkopen, ze zitten bij mij gewassen in een diepvries dus zolang die niet vol zit is het altijd makkelijk om te hebben liggen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:25

Ik heb voor mijn jonge paard de Power light met onderdeken en dan kom ik echt makkelijk de winter door. Het is een koukleum. Power extra zou ik snel te warm vinden. De extra is inderdaad 300 gram.


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:59

Urbiezira schreef:
@Nies_: En heb jij dan een willekeurige onderdeken eronder? Of eentje van Bucas? Want wat ik juist zo fijn vond aan die Power Turnout is dat het ook dient als zweetdeken, en als je er een onderdeken onder legt dan neem je die functie weg.

@RianneH: ze heeft zelf ook een Bucas maar weet dus uit haar hoofd niet welke, dus ik zal vandaag vragen of ze dat voor me op kan zoeken. De Bucas Power Turnout (zonder de Extra) zou dus beter geschikt zijn dan, denk je? Of nog steeds te warm? Die zou van 16 tot -10 gaan.

Ik heb er de multi stable onder. Ze hebben die twee dekens ook wel samen verkocht onder de naam multi power, dus daar zou je ook nog voor kunnen kijken. Select zou ik niet aan beginnen als dit niet de deken is die er nu op ligt, dan kun je er net zo goed een of ander huismerk op leggen, ik vind ze waardeloos.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:13

kim_1990 schreef:
Nouvel schreef:
Oeps!
Het was ook best een warme nacht, om 7.15 al 18 graden hier, misschien nog wat te warm voor een gevoerde deken...

Hahaha, klopt misschien wel hoor...maar vind het nog geen reden dattie mijn vers gewassen en gerepareerde dure bucasdeken maar weer moet mollen en in de modder moet droppen :+

Terecht. Je gaat toch niet staan koken in een deken :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 23:17

Irish heeft ook dat systeem. Als je de stay-dry geen meerwaarde vindt en niet perse ballistic nylon wil is smartex wel zonde geld denk ik, kun je net zo goed de irish nemen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:44

Beau_Myrthe schreef:
Hier met zowel de amigo als de rambo halzen worden de manen dunner. Of ik nu cowboy magic er in doe of niet. Maarja dat neem ik maar voorlief.

Zijn ze vettig aan de binnenkant? Op tijd schoonmaken wil weleens helpen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:20

PanamaD schreef:
Gevoel is hier ook vannacht en morgen 13/14 graden.

Met wind en regen is 18 graden niet warm ofzo

Nee, maar echt koud ook niet. Ik kijk het even aan, als ik denk dat het echt gaat stort regenen krijgt de een de sunshower op en de ander de power light. Bij een paar druppels blijven ze gewoon zonder deken staan.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:38

Met echt veel regen heb ik sowieso altijd een hals op. Is echt nog nooit ook maar een druppel doorgelekt. Die staartflappen die de meeste dekens hebben vind ik eigenlijk ook maar kansloos. Bij de Bucas dekens zit het echt mooi om de kont van het paard heen om het zo maar te zeggen. Een aantal Rambo's heeft dat ook.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:50


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 10:45

De light of de extra? Ik heb er vorig jaar een ongeschoren onder de light met 150 grams onderdeken (multi stable) gehad en echt nauwelijks hoeven wisselen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 11:05

Ligt ook wel aan het paard natuurlijk! Ik heb mijn fjord eens een hele winter onder de smartex rain gehad, die was in oktober nog geschoren, maar wel weer een dikke vacht. Mijn andere paard heeft aan alleen de Power light dus wel te weinig.



Ik heb fjord nu onder sunshower, andere onder power light. Maar haal ze er zo wel even af denk ik.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 12:08

Hahaha ja he. Ze waren even vergeten dat paarden levende wezens zijn bij het uitvinden van die deken.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:40

Poeh een jaarling.. Dat zou ik sowieso echt aankijken en inderdaad eerder verhuizen. Ik heb een 2-jarige met een deken gehad, maar echt wenselijk vind ik het niet hoor. Daarnaast is het ook niet praktisch want ze groeien zo drie maten in een seizoen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:34

Lily_Fee schreef:
Haha klopt. Verhuizen is geen optie en de stal is meer dan fantastisch. Stal wordt ook verbouwd, maar duurt nog even. Kudde is gegroeid dus nu is ook een grotere stal nodig. Dus voor de tussentijd is dat misschien fijn. Gaat meer om de regen (zoals dit weekend is het niet grappig meer, zonder schuilplek)

Meestal kunnen ze wel wat hebben hoor. Beest niet wassen, niet te veel en grondig poetsen en dan zou het eigenlijk wel goed moeten gaan. Ze kunnen best wat hebben, mensen zijn maar watjes wat dat betreft.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:16

novito schreef:
Vraagje he, ik zie 2 verschillende bucas power turnout dekens. 1tje met buiksingels aan de buitenkant en daar zit geen vulling in alleen fleece en dan met buiksingels aan de binnenkant (wat ik me heb laten vertellen het nieuwe model alleen zou deze niet tegen zware regenval kunnen??) maar die is 100 gram, maar ze worden verkocht als dezelfde deken. Welke van deze 2 dekens raden jullie mij aan?
En kan er bij deze dekens ook een liner gebruikt worden?

100 gram bestaat niet, denk dat ze dan de light bedoelen. Die is 0 grams met stay-dry voering.

Die buiksingels aan de binnenkant is inderdaad nieuw model, de andere series zijn daar ook op over. Verder is er geen verschil. Alle Bucas dekens waar een hals aan kan, kunnen ook de onderdekens onder. Of bedoel je de liners van horseware? Die kun je dan alleen achter vast maken, maar zou niet weten waarom je dat zou willen. Kun je beter helemaal voor Horseware gaan.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 18:53

Is idd ook meer idee dan waarheid. Vacht groeit door de lengte van de dagen, niet door temperatuur.


Heb zelf een 150 grams onder de Power light, novito. Is genoeg voor een ongeschoren koukleum. Ga hem dit jaar wel scheren dus dan zal ik de 300 ook wel nodig hebben denk ik. Of het moet niet veel gaan vriezen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:20

Was dat toevallig de select? Ik vind dat echt een waardeloze poedersuiker serie. Misschien kun je via mp oid nog wel aan een goede, bijna nieuwe Bucas komen? Zou ook zonde zijn als je alles nieuw moet kopen. Het is duur genoeg allemaal :=

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:55

Is ook maar wat je wil en je budget is.. Mijn smartex en power Bucas dekens zijn echt 100% waterdicht, maar Bucas werkt met een Teflon coating welke kan slijten, hierom spuit ik ze elk jaar na het wassen opnieuw in. Rambo gebruikt op dezelfde manier een coating die ze aquatrans noemen. Rhino heeft een waterafstotende buitenstof met daaronder een waterdichte stof, ook met die aquatrans coating. Dit kan dus in principe niet slijten, wel is hierdoor het ademend vermogen iets minder, maar nog steeds beter dan bij de goedkopere dekens. Weatherbeeta of Dominick zijn ook goede dekens, maar daar weet ik weinig vanaf.

Met wat minder budget vind ik de dekens van Drunens Ruiterhuis ook zeker niet verkeerd.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 12-09-17 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:50

JenniferU schreef:
Mits goed gewassen met de juiste middelen.
Zie ze wel voorbij komen op mp als zijnde gewassen en geïmpregneerd en dus waterdicht.
Indien je coating stuk is kum je impregneren (buitenkant) wat je wilt maar dan slijt door bijv rollen en is hij niet meer waterdicht

De DR(drunens ruiterhuis) vario is een look a like horseware deken met liner systeem alleen voor een leukere prijs

Ik heb er een gehad die verknald is door de wasserij (zou ook opnieuw waterdicht gemaakt zijn), dus ik was nu alles zelf in een oude wasmachine met Bucas wasmiddel en spuit ze daarna in met de spray. Dat teflon slijt altijd, dus dien je wel te onderhouden. Zo weet ik dat de juiste middelen gebruikt worden en gaan de dekens jaren mee. Ik heb vorig jaar zelfs een Power light gekocht voor 20 euro omdat hij lek zou zijn. Deken ook gewassen en er een hele spuitbus op leeg gespoten en deken is weer helemaal goed. Paard staat er de afgelopen dagen 24/7 buiten mee, dus als het nu niet gelekt heeft kun je wel zeker zeggen dat hij waterdicht is.

De verknalde deken heb ik nog liggen en wil nogeens kijken of ik hem goed krijg, maar omdat ik hem dubbel heb, mis ik hem niet en is het er nog niet van gekomen.
Ir1ne schreef:
Maar van ballistic nylon... en dat is steviger dan ripstop polyester (toch?).
Die ruinen bij ons krijgen serieus alles kapot...

Klopt. En dat spul van Rhino is ook weer sterker dan polyester, dus is een 1000D Rhino sterker dan een 1200D polyester. De Deniers zeggen wat over de dikte van de stof, niet over de sterkte dus dat kun je niet altijd een op een vergelijken.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 20:30

Bij mijn fjord zijn ze inderdaad eigenlijk ook te lang, maar heeft het aan de voorkant wel echt nodig. Blijft al jaren goed liggen dus ik vind het geen probleem.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 08:17

Ir1ne schreef:
Ik zou heel graag andere (iets budgetvriendelijkere) dekens op mijn paard gooien. Maar werkelijk... alles, alles zakt open of scheef of hij krijgt er kale schouders van..

Divoza heeft ook korting en is maar 3 euro duurder dan horse fit shop, en daar heb ik nog bonnen van :D
Ik kijk heel vaak in Engelse shops, goede ervaring met een aantal maar vaak hebben ze de normale voorsluiting met clips en daar heb ik hier nog genoeg dekens van liggen die dus niet goed blijven liggen...

Bucas lag wel goed, toch? Of was dat iemand anders. Hou mp of fb eens in de gaten. Ik heb voor mijn jonge paard op die manier echt goedkoop dekens kunnen kopen in twee maten, alleen de hals heb ik nieuw moeten kopen en was dan ook het duurste van alles :+ Ik vrees alleen wel dat je voor de echte koopjes nu te laat bent aangezien het dekenseizoen echt al aan het beginnen is.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 09:58

Ja, ik vind het ideaal.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:00

Alles met die klittenbanden. Dus irish, smartex, power. Select ook, maar die moet je lekker in de winkel laten liggen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 13:06

Nooit geweten dat klittenband om de hals aan te bevestigen naar achter schuiven zou moeten voorkomen. :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 10 bezoekers