[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:21

Ik had een vraagje over Bucas dekens, en waar kan ik dat beter vragen dan in het deken topic!

Onder voorbehoud van de keuring ga ik vanmiddag een nieuw paard aanschaffen, en nu wil ik daar graag een goede deken voor aanschaffen. Het paard wordt door de huidige eigenaresse niet geschoren, maar kort in het haar gehouden dmv dekens. Zij heeft zelf ook een Bucas (maar weet niet uit haar hoofd welke dit is).

Nu willen wij niet scheren als het niet hoeft, en dus dezelfde tactiek aanhouden als de verkoper. Het paard komt bij ons in een binnenstal met beperkte toegang tot de paddock, maar we staan op de wachtlijst voor een buitenstal + uitloop en een eigen paddock. Nu heb ik heb zitten kijken naar de Bucas Power Turnout (Extra), ook met het idee dat ik dan op "de groei" kan kopen. Kan de extra ook echt de hele winter op, of verwachten jullie dat het paard het warm/koud zal krijgen?


Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:25

Ja, geloof het wel ja. Staat alleen niet zodoende aangegeven op de website geloof ik. Is namelijk een ander soort systeem of zoiets.


Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:33

@Nies_: En heb jij dan een willekeurige onderdeken eronder? Of eentje van Bucas? Want wat ik juist zo fijn vond aan die Power Turnout is dat het ook dient als zweetdeken, en als je er een onderdeken onder legt dan neem je die functie weg.

@RianneH: ze heeft zelf ook een Bucas maar weet dus uit haar hoofd niet welke, dus ik zal vandaag vragen of ze dat voor me op kan zoeken. De Bucas Power Turnout (zonder de Extra) zou dus beter geschikt zijn dan, denk je? Of nog steeds te warm? Die zou van 16 tot -10 gaan.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:07

Hij staat overdag buiten en 's nachts binnen, maar ik weet niet hoe dat in de winter is. Licht gaat geloof ik 's nachts gewoon uit maar is inderdaad verder kunstlicht. Vacht is nu ook nog niet dik(ker).

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:32

Ik had ook weer een vraagje...eerste eigen paard die een deken opkrijgt en geen teddyvacht mag aanmaken. Ik wil liever niet scheren en dus de vacht zo kort mogelijk houden dmv dekens.

Ik heb nu een 0 grams deken en er komt een mooie Bucas aan voor wanneer het echt koud wordt. Paard staat in een binnenstal en staat (helaas) maar beperkt buiten op dit moment (wachtlijst voor eigen paddock, moet het voor nu doen met gedeelde paddocks).

Wanneer zouden jullie de 0 grams opleggen? Stal tocht een beetje, maar het is er nog niet extreem koud.

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 19:56

Wat raden jullie aan qua Bucas dekens op een geschoren paard? Een redelijk dun vachtje, maar niet bijzonder snel koud oid. Ik wil het liefst een recuptex als onderdeken gebruiken, en wilde een Power Turnout Light erboven, maar weet niet hoe warm dat dan is.

Iemand ervaring?

Urbiezira

Berichten: 2918
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 11:58

Kom even binnenvallen, maar zijn er andere dekens met hetzelfde systeem als de Bucas Power Turnout, dus die voor een hele grote range temperaturen geschikt zijn, maar die een betere pasvorm hebben? Mijn paard krijgt wondjes op de schoft van de Bucas, die trekt daar strakā€¦


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers