[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 05:20

Beau_Myrthe schreef:
De Bucas Shamrock is echt een heerlijke zweetdeken! Snel droog en met een gerust hart je paard in stal zetten.


Dit is inderdaad een heerlijke deken! Afgelopen weekend heb ik alvast een winterdeken (Amigo Bravo 250gr) ingeslagen bij dochorse, scheelde aardig geld.

Ik ben alleen nog op zoek naar een Weatherbeeta Freestyle deken maar die kom ik nergens meer tegen helaas.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 16:55

PanamaD schreef:
Ook niet bij Horze?


Horze heeft wel Weatherbeeta dekens maar niet het model dat ik wil. Aangezien ik ze nergens meer tegenkom ben ik bang dat de deken uit het assortiment is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 05:47

Koper schreef:
Ik denk dat ik de gok maar ga wagen, inmiddels heb ik foto's gevonden van de borstsluiting en die kan ik denk ik wel aanpassen zodat paard + hals er in gaan passen. Of mezelf kennende er een heel nieuwe op knutselen.


Ik weet niet welke maat je nodig hebt maar bij Divoza zijn ze nu €167. Vanaf maat 175.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:03

Graag gedaan! Ik heb de Bucas ook besteld. Twijfel alleen of ik niet beter de big neck had bestellen maar dat zie ik vanzelf :o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:47

Mijn oude Rhino is vandaag gesneuveld na 1 dag gedragen te hebben. Er zaten al wat halen in, dus niets leukers voor de andere paarden om daaraan te trekken :j

Welke dekens dragen de paarden die in een (grote) kudde staan? Ik heb nog een Amigo en Weatherbeeta liggen maar als de dekens in dit tempo sneuvelen wordt het een duur seizoen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:13

@MarliesR dankjewel! Vandaag komt de Bucas Smartex binnen maar ik lees steeds meer verhalen over de (niet zo goede) waterdichtheid. De goedkopere dekens van Bucas vind ik sowieso geen aanrader.

Rambo staat ook op m'n lijstje maar ik wacht nog op een superaanbieding :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:16

Hier ook vanwege de regen. De wei is niet beschut dus regen in combinatie met wind geeft een in elkaar gekrompen paard :). Ondanks onbeperkt ruwvoer en een grote inloopschuur moet ik toch een deken opdoen.

Weatherbeeta Freestyle is mijn favo deken. Rhino en Amigo past hij ook maar Weatherbeeta steekt er voor mij met kop en schouders bovenuit. Ik wou dat ik vorig jaar meer van die dekens had gekocht.
Ik zag dat bij de nieuwe ComFiTec lijn de Ultra en Premier het freestyle systeem hebben dus ik heb de Premier besteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:33


Anoniem

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:07

Vandaag zowel de normale Smartex Rain als de BN uitvoering gepast maar ik krijg ze niet passend op mijn pony. Z'n nek zit een halve meter te laag :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:57

Weet iemand toevallig of Rhino de pasvorm heeft veranderd? Vandaag de nieuwe Rhino binnen gekregen maar hij zit veel te strak aan de voorkant en hij is wat te lang aan de achterkant :+ De vorige lag perfect. Dat wordt wéér op zoek naar een nieuwe deken haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 05:36

Heeft er iemand ervaring met maat van de de Rambo Original? Ik heb er één besteld, aan de voorkant zit de deken heel mooi maar aan de achterkant heb ik nog een stuk deken over >;)
Ik heb nu een maat kleiner besteld, in de hoop dat het aan de voorkant niet te smal wordt.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:29

Die van mij staat 24/7 buiten en heeft nu 200 gram op maar hij is niet helemaal fit dus ik heb 'm wat warmer gezet. Hij had 100 gram op maar daar stond hij wat te koud onder. Normaal gesproken leg ik met deze temperaturen 0-100 gram op :)

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:15

Ongeschoren onder 200 grams. Pony staat in de polder en met die wind voelde hij niet fijn onder de 100 grams.

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 07:57

Hier ongeschoren onder 300 gram.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:16

RobinSputnik schreef:
Ik heb ook een master deken en die is ideaal voor mijn vrij forse ijslander! Nu ook nog in de actie bij hypostore dus gunstige prijs.


Goede tip! Ik heb zojuist de 0- en 300 grams besteld. Ben heel benieuwd hoe ze vallen.

De liners worden hier maandelijks op 30 graden gewassen. Ik heb niet het idee dat ze dunner worden, dit is het 2e seizoen dat ik ze gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:16

Vandaag teruggezet van 450 naar 200. Wat een verschil in temperatuur vergeleken met de afgelopen week.
Ik heb de Weatherbeeta eindelijk ontvangen. Volgens is dit een goede opvolger voor de WB Freestyle :D


Afbeelding


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:56

Nee, de voorkant is niet verstelbaar.

Dit is de sluiting:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:55

Gisteren teruggezet naar 100 gram maar hij voelt nog steeds warm. Morgen lekker een dagje de deken af als het echt zo goed wordt als dat ze zeggen :)

@muppetmayo De Weatherbeeta ComFiTec Premier komt het meest overeen met de WB Freestyle. Deze is er alleen niet in 100 gram.
https://www.weatherbeeta.com/comfitec

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 10:03

Het is heerlijk in het zonnetje. Ik heb de deken eraf gehaald, hij stond te smelten onder 100gr.

Anoniem

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:55

Ik heb zelf goede ervaringen met Paardendekenwasserij Reeuwijk. Je kan de dekens opsturen of op afspraak brengen. Er zijn ook een aantal servicepunten in de omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:49

Wat een mooie deken Wijslander!

Ik word blij van het weerbericht, nog een paar dagen en dan gaat hier de deken af *\o/*

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 18:00

Bij dochorse zijn er een aantal Horseware liners in de aanbieding (50%) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:05

Ja, ik heb dit weekend een deken om. Mijne is te mager dus ik houd 'm liever wat warmer. Het heeft hier flink geregend en morgen ook nog. Einde van de week wordt het gelukkig weer droog en zonnig.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:40

De EJ heeft wel de Amigo Bravo in 250 gram. Daar kan een hals en liner aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:38

Fairytail schreef:
Twijfel nu tussen die proberen of de Weatherbeeta Comfitec Premier (via Derbyhouse; kent iemand die shop?) of de Fedimax maar moet je dan een XL nemen of niet. Deken dilemma's ><


Derbyhouse is betrouwbaar! Voor Weatherbeeta zou je ook bij Horze kunnen kijken, daar kun je gratis retourneren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: germie en 6 bezoekers