Ervaringen mt trap mini Dazenval?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Terrydr

Berichten: 81
Geregistreerd: 09-01-17

Ervaringen mt trap mini Dazenval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 16:56

Ik ben van plan een mt trap mini Dazenval bij de rijbak neer te zetten. Dit omdat hij klein en compact is en makkelijk weer op te bergen. (Is niet mijn eigen rijbak)
Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik weet dat de grotere dazenvallen heel goed werken maar vraag mij af of zn kleintje ook genoeg "opvalt" voor de dazen. Volgends de omschrijving is hij goed voor 100m2 wat in theorie zou moeten kunnen voor en rijbak van 20x40 maar vooral erg benieuwd naar ervaringen!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen mt trap mini Dazenval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:00

100m2 is een stukje van 10 bij 10, dus ik vermoed dat je er voor een volledige bak niet heel veel aan gaat hebben. Daarnaast werken ze denk ik het beste als ze er 24/7 staan, niet alleen een uurtje als je gaat rijden. Maar aan de andere kant, iedere gevangen daas is meegenomen!

Terrydr

Berichten: 81
Geregistreerd: 09-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 17:05

Yessy schreef:
100m2 is een stukje van 10 bij 10, dus ik vermoed dat je er voor een volledige bak niet heel veel aan gaat hebben. Daarnaast werken ze denk ik het beste als ze er 24/7 staan, niet alleen een uurtje als je gaat rijden. Maar aan de andere kant, iedere gevangen daas is meegenomen!



Oeps rekenfoutje gemaakt Dan is die sowieso te klein voor bij de rijbak. Ik denk dat ik m wel mag laten staan.
Wil ook eens kijken voor zn bal met lijm er op al heeft een Dazenval met netje toch meer Mn voorkeur

branki

Berichten: 563
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:58

Ik heb vorige week vallen gemaakt met dazenlijm en dat bevalt heel erg goed. Een klein potje kostte ca. 13 euro en ik heb een val van een skippybal een eentje van een emmer gemaakt. En nog een heleboel lijm over. Stukken goedkoper en werkt echt goed.

Afbeelding

Afbeelding

horsezz578

Berichten: 135
Geregistreerd: 30-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 09:26

Grotere werkt beter! Ik had eerst een kleintje en dat had een minder goede impact. Als 'ie groter is heeft die een veel groter gebied kan doen.