Oplossing gezocht! Paard plotseling schuurplekken door deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hofpa

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-10-15

Oplossing gezocht! Paard plotseling schuurplekken door deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 13:48

Beste allemaal,

Mijn merrie staat in de winter eigenlijk altijd onder één of twee dekens en heeft daar eigenlijk nooit last van gehad. Tot sinds kort dus.. Ze begint aan de voorkant van haar schouders ineens schuurplekken te vertonen. Nou dacht ik een oplossing te hebben door gewoon een borstbeschermer te kopen, maar daar lees ik eigenlijk alleen maar slechte ervaringen over. Iemand enig idee hoe ze plotseling aan schuurplekken kunnen komen? Heb wel een nieuwe Amigo onderdeken voor haar gekocht omdat ze die altijd heel goed past, nou is deze aan de grote kant, kan dat invloed hebben? En iemand oplossingen hoe de schuurplekken het snelst verdwijnen?

Ik hoor het graag!

Peetje99

Berichten: 93
Geregistreerd: 24-12-16

Re: Oplossing gezocht! Paard plotseling schuurplekken door deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:51

Ik heb ook wel eens problemen gehad met mijn borstbeschermer,maar dat kwam omdat die te groot was. Dan ontstaan er plooitjes en die kunnen ook schuren. Dus je moet er wel 1 hebben die goed strak zit. En misschien ook iets geven om de vacht te ondersteuenn

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 13:51

Tja je zou zo'n borstbeschermer kunnen proberen, maar eerlijk gezegd, als je schuurplekken krijgt, dan past de deken gewoon niet goed.

Hofpa

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 13:56

future_vet schreef:
Tja je zou zo'n borstbeschermer kunnen proberen, maar eerlijk gezegd, als je schuurplekken krijgt, dan past de deken gewoon niet goed.


Ja dat had ik inderdaad zelf ook al bedacht :D Heb d'r nu ook weer haar oude deken op gedaan waarbij ze nooit schuurplekken heeft gehad. Maar kunnen schuurplekken dus ook door een te grote deken komen?

Hofpa

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 13:57

Peetje99 schreef:
Ik heb ook wel eens problemen gehad met mijn borstbeschermer,maar dat kwam omdat die te groot was. Dan ontstaan er plooitjes en die kunnen ook schuren. Dus je moet er wel 1 hebben die goed strak zit. En misschien ook iets geven om de vacht te ondersteuenn


Bedankt voor je tip! Wat voor product zou je aanbevelen voor de vachtondersteuning?

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:01

Ja het kan komen doordat de onderdeken groter is, daardoor kan de deken meer bewegen en dus ook meer schuren.

Borstbeschermers ben ik zelf geen fan van, kan soms meer kwaad dan goed doen.. Een simpele oplossing kan vaseline zijn, beetje op de plekken smeren waar het schuurt, dan kan de deken beter glijden langs de huid ipv schuren. Maar dat zal niet helpen als het vrij heftig is.. Maarja misschien het proberen waard?

Hofpa

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 14:03

Nandos schreef:
Ja het kan komen doordat de onderdeken groter is, daardoor kan de deken meer bewegen en dus ook meer schuren.

Borstbeschermers ben ik zelf geen fan van, kan soms meer kwaad dan goed doen.. Een simpele oplossing kan vaseline zijn, beetje op de plekken smeren waar het schuurt, dan kan de deken beter glijden langs de huid ipv schuren. Maar dat zal niet helpen als het vrij heftig is.. Maarja misschien het proberen waard?


Het zijn gelukkig nog beginnende schuurplekjes, dus vaseline is zeker de moeite waard, dank je wel!

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:15

Nou super dan kan vaseline goed helpen hoor. Gewoon een flinke klodder erop en smeren maar. Je kan ook glansspray gebruiken maar dat werkt bij mij niet genoeg.

Hopelijk is het probleem zo opgelost! :j

Bushveld
Berichten: 1
Geregistreerd: 25-12-16

Re: Oplossing gezocht! Paard plotseling schuurplekken door deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:53

vaseline eropsmeren lost het probleem van een niet goed passende deken iig niet op, helpt misschien de schade wat te beperken.. Deken eraf werkt altijd iig

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Oplossing gezocht! Paard plotseling schuurplekken door deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 15:05

Ligt er een beetje aan hoe groot de schuurplekken zijn, maar hier wilde het nog wel eens helpen om wat antiklit op de vacht te spuiten. Daar werd vacht heel glad van en dan waren de schuurplekken zo weg! Zou wel even checken of de deken niet te groot is.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Oplossing gezocht! Paard plotseling schuurplekken door deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 15:09

Insprayen met Anti klit! Dat was voor mij de tip van de eeuw _/-\o_

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 15:11

Je geeft zelf het antwoord. Deken te groot geeft schuurplekken aan de boeg. Makkelijk om te zien of een deken past is kijken naar de staartflap. De naad daarvan moet op de staartaanzet vallen. Erover is te groot.

Hofpa

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-10-15

Re: Oplossing gezocht! Paard plotseling schuurplekken door deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 15:14

Super bruikbare tips, dank jullie wel allemaal _/-\o_

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Oplossing gezocht! Paard plotseling schuurplekken door deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 16:18

Omdat de vraag van TS over dekens gaat verplaats ik het topic van [HAR] Harnachement naar [SV] Seizoensvragen.