Zoektocht, passende deken..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:02

tussen 5'9 en 6'6 zitten wel 2 maten tussen... ik zou een deken met een high nek/halve hals gaan. (horseware heeft ze in het gamma, maar ook HH)

heb je toevallig een foto vanhoe het deken nu ligt? In mijn hoofd zou ik denken dat een deken van 2 maten te groot "achter" de schoft komt te liggen en dan zou je mss kunnen zoeken bij quarter dekens. ik had altijd het idee dat die ver terug gesneden waren, maar zou de merken niet kunnen zeggen die de trainer vroeger op stal gebruikte (dekens zonder borstsluiting)
Laatst bijgewerkt door petitparis op 16-12-16 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

There is beauty in everything, even the things that scare us.



petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Zoektocht, passende deken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:15

volgens mij is 5'9 een 175 en 6'0 een 183

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:36

Er is of een fout of Bucas hanteert andere "benaming" van zijn maten.
Met stokmaat houd ik geen rekening, want mijn merrie is maar 1.57m en heeft een 6'3 of 195 als gevoerde outdoordeken en een 6'0 of 185 als onderdeken of ongevoerde regendeken.

Of een halve hals wel of niet drukt, hangt af waar op de schoft je deken juist drukt en is dus afhankelijk van de pasvorm. Bij mijn paard drukt en schuurt het bij de meeste dekens aan de rand vd deken, omdat dit te ver naar achteren schuift en zo op de schoft komt ipv ervoor.

There is beauty in everything, even the things that scare us.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers