De ultieme zweetdeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

De ultieme zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 13:20

Ik heb al flink gezocht op bokt, maar kwam nog niet echt het antwoord tegen. Wat is nu de ultieme zweetdeken? Een deken waar je paard met dikke vacht snel droog onder wordt en die ook gebruiksvriendelijk is (lees: niet te snel kapot en ook niet een waar alles aan blijft hangen qua stro en haren). Ik hoor graag jullie ervaringen voordat ik ga investeren in een nieuwe deken!

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Re: De ultieme zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:24

Poeh een zweetdeken waar niks aan blijft hangen.. die ben ik nog niet tegengekomen haha.
Ik vind mijn deken heel fijn. Is fleece met hals. Ze droogt er snel onder. Maar er blijft wel stro aan hangen.

Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Re: De ultieme zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 13:26

Er blijft natuurlijk altijd wel wat aan de deken hangen, maar ik heb ook wel gelezen over dekens waar echt alles aan blijft hangen en je dat er ook met geen mogelijkheid weer af krijgt. Dat lijkt me niet zo handig :o

Caroline52

Berichten: 1056
Geregistreerd: 02-04-15

Re: De ultieme zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:32

Ik heb nu eentje van eskadron
Afbeelding
Die werkt wel slechter vind ik dan m'n vorige maar die was gescheurd weet niet waardoor maar deze deken heeft ene gladde buitenkant waardoor je alles er makkelijker af kan kloppen maar vroegahh had ik deze Afbeelding
Super fijne deken Voorde snel het vocht af bleef binnen droog en het vocht kwam er snel aan de buiten kant er uit ik vond m ook heel mooi valt alleen niet helemaal over de schouder maar als die nog in mijn maar was had ik m weer besteld

twisietos
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De ultieme zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:42

Ik heb een cooler van amigo al 25 jaar oud soort sweatstof blijft weinig aanhangen

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: De ultieme zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:35

Omdat de vraag gaat over een deken en niet over harnachement, verplaats ik je topic naar [SV] Seizoensvragen.

Hanneke137

Berichten: 380
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Re: De ultieme zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:44

Als je die deken vindt, laat je dat dan even weten?

Denk niet echt dat die deken er is. Ik zelf heb nog een echte wollen deken. Neemt relatief snel het vocht van mijn paard over. Maar er blijft natuurlijk ontzettend veel vuil aan hangen. En als je hem zo maakt dat er aan de buitenkant een laag zit wat glad is haal je het effect van de deken weg lijkt me. De deken ademt dat niet meer genoeg om snel vocht op te nemen.

Maar ik weet er het fijne niet vanaf. Ik ben blij met mijn wollen deken.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:58

Ik het twee hele goede zweetdekens:

Een ouderwetse wollen deken, die prima vocht afvoert en waar helaas ook van alles aan bijft hangen.
En een Thermatex deken, die ook prima vocht afvoert, minder aanhangt en bovendien in de wasmachine kan.

Ik heb ook fleece dekens, maar die kunnen niet in de schaduw staan van de wollen en de thermatex deken.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: De ultieme zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:06

Wij hebben (vind ik) een geweldige. Het is niet echt zo'n fleecedeken. Het is een Rambo airmax cooler en mijn bijrijdpaard is na 15minuutjes met deze deken op helemaal droog, ook na zwaar werk waar ze veel bij heeft gezweet. http://www.rambodeken.nl/index.php?item ... 02&lang=NL

Helemaal top. Weet zeker dat ik deze deken zou aanschaffen (nu heeft eigenaar paard hem gekocht), voor een eigen paard.

Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Re: De ultieme zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:08

Is die Rambo airmax ook geschikt voor in de winter? Op de site staat dat het een lichte deken is, geschikt voor de warme dagen.

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:10

Caroline52 schreef:
Ik heb nu eentje van eskadron
[ [url=m/uOTi5f.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die werkt wel slechter vind ik dan m'n vorige maar die was gescheurd weet niet waardoor maar deze deken heeft ene gladde buitenkant waardoor je alles er makkelijker af kan kloppen maar vroegahh had ik deze [ [url=m/A2BNQK.png]Afbeelding[/url] ]
Super fijne deken Voorde snel het vocht af bleef binnen droog en het vocht kwam er snel aan de buiten kant er uit ik vond m ook heel mooi valt alleen niet helemaal over de schouder maar als die nog in mijn maar was had ik m weer besteld


Ik heb ook die van HV Polo :) wel met iets meer tekst, maar ook van de favouritas serie. Hele fijne deken, mooie pasvorm en paard is snel droog.

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:29

Jessica007 schreef:
Is die Rambo airmax ook geschikt voor in de winter? Op de site staat dat het een lichte deken is, geschikt voor de warme dagen.


In de winter zou ik ze persoonlijk sowieso geen nacht met een zweetdeken laten staan. Dus nee het is niet geschikt als staldeken. Wel geschikt als deken om het zweet af te laten 'vloeien'(hoe zeg je dat...je begrijpt mij denk ik wel).
Verder is het fijn dat hij zo dun is als je ze in de zomer ook een zweetdekentje op wilt doen.

Wij gebruiken hem eigenlijk alleen maar in de winter als zweetdeken, en hebben in de zomer geen deken op.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:31

Ik heb zelf nog even gekeken naar die Thermatex deken omdat de mijne wat ouder begint te worden.
Het is echt een super deken, maar ik moest wel weer even slikken van de prijs.
We gaan nog maar even door met ons oudje.
http://www.thermatex.co.uk/thermatex/Th ... _Rugs.html

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: De ultieme zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:37

Ik ben heel goed te spreken van de Rambo New Market. :j Super fijne deken, neemt goed op en goede pasvorm.
Verder vind ik de dralon dekens van Eskadron ook fijne dekens.

Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Re: De ultieme zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:48

Loes 1996: Ik bedoelde ook het gebruik als zweetdeken, niet als staldeken. Krijgt je paard het er bijvoorbeeld dan niet koud onder, als hij er meer dan een uur mee staat in de koude stal of als je er nog buiten mee gaat stappen?

Myca: de Thermatex is via de Belgische website Greenfieldselection voor een leukere prijs te verkrijgen zag ik (nadat ik even was gaan googlen na jouw tip)

Nicole

Berichten: 8145
Geregistreerd: 26-05-08
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:52


HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: De ultieme zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:54

ik heb die van BR met volledige hals. Mag van mij ietsje dikker zijn maar voorlopig red ik het wel en ben er al een aantal jaren heel tevreden van :-)

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:55

Jessica007 schreef:
Loes 1996: Ik bedoelde ook het gebruik als zweetdeken, niet als staldeken. Krijgt je paard het er bijvoorbeeld dan niet koud onder, als hij er meer dan een uur mee staat in de koude stal of als je er nog buiten mee gaat stappen?

Myca: de Thermatex is via de Belgische website Greenfieldselection voor een leukere prijs te verkrijgen zag ik (nadat ik even was gaan googlen na jouw tip)


Bedankt weer voor jouw tip! Dat scheelt een slok op een borrel.
Wel even wennen dat zij de bovenmaten hanteren. Ik dacht even zij alleen pony-maatjes hadden.
Laatst bijgewerkt door Myca op 07-11-16 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:57


Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:31

Interessant topic.

Wat is ideaal ligt er ook aan hoeveel je paard zweet.

Ik neig naar Back on track omdat ik daar fan van ben. Maar lees even mee voor goede ideeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:38

Jessica007 schreef:
Is die Rambo airmax ook geschikt voor in de winter? Op de site staat dat het een lichte deken is, geschikt voor de warme dagen.

Dan zou je eens kunnen kijken naar de Rambo Helix. Zweetdeken, maar ook zeer geschikt als staldeken of transportdeken :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 16:40

Jessica007 schreef:
Loes 1996: Ik bedoelde ook het gebruik als zweetdeken, niet als staldeken. Krijgt je paard het er bijvoorbeeld dan niet koud onder, als hij er meer dan een uur mee staat in de koude stal of als je er nog buiten mee gaat stappen?

Myca: de Thermatex is via de Belgische website Greenfieldselection voor een leukere prijs te verkrijgen zag ik (nadat ik even was gaan googlen na jouw tip)

Of de Rambo Fleece de luxe. Een 600 grams zweetdeken, waar ze het niet koud onder krijgen.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:09


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De ultieme zweetdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:13

Absoluut Bucas Shamrock Power. Buitenkant is glad dus ideaal.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 20:47

De Bucas Shamrock is een fijne deken maar dan moet ie wel passen, bij mijn paard kreeg ik de borssluiting niet eens dicht :+. Ik vind de Rambo Newmarket een hele fijne dikke deken, de Rambo Dryrug is ook fijn maar niet zo dik en hooi/stro/houtkrullen blijven er snel aan 'plakken'.

Als de Newmarket van mijn ene paard aan vervanging toe is wil ik ook eens een Thermatex deken proberen.