scheren met zomereczeem ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooneye15
Berichten: 56
Geregistreerd: 09-10-15

scheren met zomereczeem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-16 18:52

Mijn paardje is 24 jaar oud en heeft zware zomereczeem zou ik haar dan scheren of beter niet doen?
Helpt het om paarden met zomereczeem te scheren?
Is het goed als je oudere paarden scheert ?

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: scheren met zomereczeem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 18:53

Waarom wil je scheren?
Tegen de ZE gaat het niet helpen helaas, gelukkig is het seizoen nu ook voorbij.

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: scheren met zomereczeem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:00

Mijn paardje heeft ook ZE en is ook geschoren. De eczeem wordt er niet meer of niet minder van hoor :) Maar het kan prima.

LaPluche

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 19:04

Het helpt niet tegen jeuk, een eczeemdenken helpt en Derfen brengt enige verlichting.
Waarom wil je gaan scheren? En wil je er na de tijd ook een dikke deken op?

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: scheren met zomereczeem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 08:44

Mijn shet heeft last van lichte ZE, maar hij heeft sowieso al een teer huidje. Ik heb heb nu in een laag streepmodel geschoren, zodat hij niet staat te zweten in zn eigen vacht en eind van de winter gaat de rest er ook af, zodat hij geen jeuk heeft van het verharen.

SharonStory5

Berichten: 78
Geregistreerd: 29-09-16
Woonplaats: IJmuiden

Re: scheren met zomereczeem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:14

Iets veranderen aan het eczeem gaat het niet doen, waarom wil je eigenlijk gaan scheren? Indien het alleen maar zou zijn om verlicht betreffende het eczeem te brengen, dan zou ik het dus niet doen omdat het niets uitmaakt. Of heb je er een andere reden voor?

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 09:57

mooneye15 schreef:
Mijn paardje is 24 jaar oud en heeft zware zomereczeem zou ik haar dan scheren of beter niet doen?
Helpt het om paarden met zomereczeem te scheren?
Is het goed als je oudere paarden scheert ?


Ik heb een 27 jarige fjord met behoorlijke zomereczeem.
Ik zou nu niet meer scheren maar als je paard een dikke dichte vacht heeft in het voorjaar/zomer dan kun je wel scheren.
Dan gaat het ook minder broeien en je kunt de plekken makkelijker behandelen. Wel een eczeemdeken erop doen!

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: scheren met zomereczeem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:26


Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: scheren met zomereczeem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 10:34

Mijn shetlander heeft ook zomereczeem. Door haar eczeem heeft ze altijd een rare vacht, daarbij heeft ze sowieso geen goede vacht. Het lijkt wel of ze haar veulen pluis houd. Een deel is echt vacht en een ander deel zijn echt pluizige plekken met veulen pluis. Wat dus ook niet waterdicht is. We scheren haar nu al 2 jaar ongeveer 3x per jaar en ik merk dat ze er enorm van op knapt. Als ze weer een poging doet tot uitharen dan scheren we haar weer om zo de jeuk te verminderen in combinatie met zomer eczeem en het helpt enorm goed. Naar mijn gevoel is de eczeem minder geworden omdat ze minder last heeft van de jeuk en warmte.

Al zou ik nu niet meer gaan scheren als je paard al een wintervacht heeft. Ik zou dan wachten tot in de lente en bijvoorbeeld helpen met uitharen door te scheren zodat je de jeuk daarmee verminderd.