Pollenalergie ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Pollenalergie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 18:32

Hoi allemaal ik vroeg me af of er hier mensen zijn die een paard hebben met een pollenalergie ?
Ik denk namelijk dat mijn paard dit heeft in combinatie met redelijk veel last van de vliegen. Bij de dijk etc is er niks aan de hand maar zodra we meer richting ruiterpaden met hoger gras gaan, of zelfs de roundpen op stal met hoog gras ernaast, begint hij enorm te briesen, krijgt traan ogen en gooit af en toe met zijn hoofd, en krijgt ook jeuk aan zijn neus.
Ik vroeg me dus af wat jullie er aan doen om het je paard wat aangenamer te maken en of er nu nog echt pollen zijn waar ze last van kunnen hebben ?

Ik heb inmiddels bij voorbaat al een neusnetje en een vliegenmasker gekocht, die wil ik om te beurt gaan testen in gebieden met hoger gras, kijken of ik verschil merk, al zou een combi van pollen en vliegen mischien ook wel kunnen denk ik ?

Ik geef hem nu ook foenegriek met knoflook hopelijk helpt hem dat ook een beetje hij zweet namelijk redelijk snel en daardoor trekt hij ook gewoon vliegjes aan denk ik, hij ruikt blijkbaar lekker.

Iemand nog tips ideen etc, van de week werd hij er zo geirriteerd van dat hij ook enorme haast kreeg, zo snue.

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.


ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Pollenalergie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 19:57

Ohh toppie, mischien moet ik dan ook maar eens iemand laten komen om te kijken waar hij nou precies zo notterig en waterig van word. Hij lijkt het echt alleen bij hooge planten te hebben dus ik verwacht dat hij mischien tegen een bepaalde soort stuifmeel etc niet kan, altijd fijn om te weten dat er manieren zijn om uit te vinden waar hij precies gevoellig voor is. Weet iemand van jullie toevallig ook of er iemand zit die hem kan testen in omgeving haarlem ?

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Pollenalergie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-16 20:10

Ahh oke die van mij is pas 7 en hij schud ook niet constant met zijn hoofd maar gooit hem af en toe in de lucht, proesten doet hij wel bijna constant als we ergens lopen met hoog gras. Hij wilt het liefste dan ook snel weg bij de plek waar hij het ongemak ervaard vandaar dat ik all tips ga proberen , zoiezo al een neusnetje besteld om te testen kijken of dat verlichting geeft.

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.


ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 08:51

Hahahah wat raar he dat ze zo moeilijk doen bij wedstrijden over een neusnetje. Inmiddels gisteren avond zowel een neusnetje als vliegenmasker besteld, als het goed is komen die vandaag binnen... nu alleen het probleem dat ik geen neusriem heb tot dat mijn nieuwe hoofdstel er is, ik denk dat ik dat maar eventjes oplos door een touwhalster onder zijn hoofdstel te doen en daar dan het neusnetje aan te doen. Dan ga ik weer even de belabberd onderhouden ruiterpaden hier opzoeken en kijken of het verlichting bied, hij heeft het in stap enorm maar omdat hij dus zo onrustig word heb ik het nog niet echt in draf geprobeerd, al denk ik dat hij dan ook wat in race stand gaat hij wil het liefste zo snel mogelijk uit de beurt van die hooge planten.. helpt ook niet dat hij maar klein is en zijn snoetje dus net zo hoog als de planten is...

http://i962.photobucket.com/albums/ae10 ... vfcpfu.jpg

Foto om een beeld te geven van de situatie.. zo hoog is het gras dus ( wij zijn de voorste combinatie) Er zit een sloot tussen dus het riet wat je ziet is aan de fietspad kant, waar we lopen is ruiterpad staan enorm veel verschillende plantjes. Ik vroeg me af voor een alergy test zou ik dat gewoon nu al kunnen laten doen of is het handiger omdat te gaan doen van het voorjaar ? Weet niet of seizoenen het beinvloeden ?

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-16 09:22

Amanda schreef:
Hier ook een paard met pollenallergie (en mijtenallergie) i.c.m. UV en temperatuur boven de 15 graden. Het uit zich bij de mijne in hoofdschudden omdat hij jeuk heeft in zijn neus en voorste deel van de luchtpijp. Hij briest ook veel, schuurt met zijn neus over de straat buiten en kucht af en toe

Ik ben al zo'n 8 jaar op zoek naar dé oplossing, maar nog niet gevonden helaas. Hij doet het nu het beste met een neusnetje op in de wei, zo stofvrij mogelijk hooi (ivm hooimijt/huisstofmijt) en humane allergiepilletjes (anti histamine). En hij staat 24/7/365 buiten.
Hiervoor reed ik ook wel met een neusnetje, maar dat leverde meer irritatie op dan zonder neusnetje, dus dat doe ik niet meer.
Verder heb ik al eerder van alles geprobeerd, maar dat werkte niet. Desensibilisatiekuur (inspuiten met allergeen waardoor ze weerstand opbouwen), Nostrilvet, overdag op stal en in de nacht buiten, natuurgeneeskundige, homeopathie. Maar het effect was er niet of nauwelijks.

Ik heb een allergietest door de dierenarts laten doen. Dat kan het hele jaar door, want het bloed reageert toch wel op de allergenen. Ik moest 2 testen laten doen. De eerste test was met algemenere allergene stofjes en toen hij daarop reageerde is er getest op specifieke allergenen. Daar kwam dus een aantal pollen uit (wat bomen en gras), mijten (huisstofmijt, hooimijt, voedermijt) en penicilline.



Ohh jeetje dat is helemaal naar .. ook omdat niks verlichting lijkt te helpen. Gelukkig lijkt die van mij tot nu toe in de bak en op de wei nergens last van te hebben ( heb hem net iets langer dan een anderhalve maand) En hij probeert af en toe onder her rijden ook inderdaad met zijn neus aan zijn been te krabben. Ik dacht eerst dat het kwam van zweet, hij heeft al een flinke vacht en zweet achter zijn oren en dat druppelt naar beneden maar ik ben er op gaan letten en in combinatie met jullie verhaalen en mijn observatie gisteren in de roundpen met hoog gras eromheen .. en het feit dat hij wel zo een 10 keer gebriest heeft waarbij de nattigheid rondvloog in korter dan 15 min.. denk ik idd toch ook dat het bij hem pollen zijn. Maandag komt er een tandarts/veearts ik zou die eventueel kunnen vragen of ze een test kan doen, hopelijk kan dat aangezien ze 5 paarden moet behandelen aan de tandjes, inclusief die van mij. Anders moet ik gewoon even kijken of ik iemand anders kan laten komen voor de tests, lijkt me imo wel erg fijn te weten waar hij precies gevoelig van word.

Zgan Prydi zadel te koop, bruin 17,5 inch. Evt met toebehoren.
En overige Tuigage voor maatje cob/Ijslander.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers