Reflectie materiaal / lampjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Reflectie materiaal / lampjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 21:22

Ik kon hier geen recent topic over vinden en ik weet ook niet zeker of het hier goed staat, maar ik ben benieuwd naar het volgende:

De dagen worden weer korter, dus het gaat weer vaker voorkomen dat je in de schemer of het donker met je paard op pad bent.

Welke (online) shop heeft een goede collectie reflectiemateriaal & verlichting?
Welke soorten verlichting / reflectiemateriaal zijn voor jou onmisbaar?
Goede tips voor low budget varianten zijn altijd welkom. Ik weet nog van vorig jaar dat de Aldi/Lidl wel eens lampjes ed had voor hardlopers en deze waren een stuk goedkoper dan de equine varianten.

Brandt maar los *D

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Reflectie materiaal / lampjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:26

Idd die reflecterende bandjes met ledlampjes van de lidl zijn per 4 verpakt geloof ik die gaan hier altijd om de benen. Verder van die ledfietslampjes met een stiekje eraan. Die dingen kan je overal aan vastbinden(hoofdstel,stijgbeugels,je jas/cap, klein staartje in de staart van je paard maken kan je ze daar ook hangen) en verder heb k meestal reflecterende jas aan. Lekker warm en bent heel goed zichtbaar. Dit dan nog in combi met een ruiterlamp aan mn been ben ik de afgelopen jaren goed zichtbaat geweest toen k elke dag paard met blessure op straat moest stappen

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:26

Hebben ze ook bij de Action, ligt dan bij de fietsspullen.

kisangel
Berichten: 39
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wijk en aalburg

Re: Reflectie materiaal / lampjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:23

indd gewoon de action/aldi/lidl in de gaten houden. Ik doe sws altijd een hesje aan en een hardloop verlichtings band als het een klein beetje schemert. Verder kan je het natuurlijk zo gek en duur maken als je wilt maar eventueel kan je ook een oude martingaal of borsttuig nemen en daar een reflectie tuig van maken met bijv een oud/kapot hesje als je een beetje handig bent.

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:39

Ik gebruik ook altijd de reflecterende bandjes met ledlampjes en een hesje. Paarden krijgen reflecterende uitrijdekens op als ik erop zit.
Als ik ze in het donker uit de weide haal heb ik altijd glow in the dark regenlaarzen aan, vorig jaar bij de Lidl gekocht :D
En op alle dekens reflectie strepen laten stikken.

xkim2511
Berichten: 27
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:20

bij de action hebben ze altijd wel van die refelcterende hesjes en lampjes liggen. Ik zie soms ook wel mensen met een zaklamp met elastiek op hun cap.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:43

Afbeelding

Lampjes om de benen, gele strips met rode lichtjes 4 stuks voor 5.99 aldi of lidl regelmatig in de aanbieding, vaak sowieso verkijgbaar bij de action 2 stuks voor 2.99.
Om alle 4 de benen, en mijn linker been bij enkel en 1 aan bilkoord (extra bilkoord aan deken gezet voor de lampjes)

Tegenwoordig hebben ze anders soort lampjes met soort plastic waar licht in zit maar die vind ik minder geschikt, minder makkelijk verstelbaar en eerder kapot en duurder (ook verkrijgbaar bij Action prijs per 1, geloof 1.99 of 2.99 in de kleuren, rood, geel, blauw geloof ik, ook soms bij de Kruitvat prijs idem)

Gewone fietslampjes met zo'n rubberen stripje eraan voor voor en achter op je fiets die van mij in de aanbieding gekocht bij kruitvat voor 50 cent setje met rood en wit en extra batterijtjes.
Zit op frontriem een witte (niet op knipperstand dat is storend en zekerweten dat je niet in ogen van paard schijnt als je hem vastdoet of er aan hebt zitten).
Zo'n rode aan extra aaan deken bevestigd bilkoord, vaak ook een rode aan linker beugelriem of aan been om gele strip boven enkel)

Vroeger hadden ze nog andere voor en achter lichtjes voor 99 cent stuk bij de action, maar de huidige hebben geen goede klip dus zijn zo kapot, en niet te bevestigen.

Reflectie hesje, overall verkrijgbaar voor weinig, had altijd met lampjes maar die waren echt heel snel kapot en die hoogte als je op het paard zit is voor automobilist toch niet blikveld, dat zijn benen en kont van paard. (als je er naast loopt is hesje met lichtjes wel top).

Reflectie deken ik heb een horze want die heeft brede reflectie en reflectie op staart deel en op de borstflap, heb hem al jaren was toen 30 euro, maar zijn al jaren stuk duurder.
En heb een Rambo compleet van reflectie materiaal gemaakte deken, die is super in het donker, maar in de schemer is juist oranje of geel knal kleurtje opvallender dan een compleet grijze (al licht die in zijn geheel op als er licht op schijnt).

Lampjes gaan gemiddeld genomen een heel seizoen mee, dan worden ze zwakker, maar zijn nog niet helemaal kapot, als ze leeg zijn kan je vaak wel nieuwe batterijen er in kopen (kaart met geloof 8 voor 99 cent Action), soms zijn ze gewoon heel snel stuk.

Zorg dat er altijd lampjes aan zitten, reflectie zie je als automobilist te laat en zorg dat er ook laag (dus niet alleen ruiterniveau) iets zit van licht en reflectie, want dat is waar automobilist het verwacht, niet ergens bovenop.