Ervaringen uitrijdeken waterdicht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30623
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Ervaringen uitrijdeken waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 21:16

Nog geen directe haast omdat ik hem nu nog niet nodig heb. Maar ik ben op zoek naar ervaringen met waterdichte uitrijdekens.
Het is echt voor gebruik buiten, dus ook met veel wind/regen.
Nu had ik laatst een waterdichte Harryshorse vast. Die was wat zwaarder en fleece gevoerd. Dat leek mij fijn in gebruik en niet zo snel opwaaien. Al was dat niet de juiste maat, dus niet meegenomen.
Maar eigenlijk lijkt mij een staartflap eraan nog wel fijner.
Nu zag ik net deze deken: http://www.agradi.nl/impulz-uitrijdeken ... rose-l.htm
Die lijkt mij nog fijner, alleen ik kom er niet achter of die waterdicht is en hoe of wat die gevoerd is.

Ik heb ook een waterafstotende gevoerde deken. Net als een winterdeken, maar dat vind ik niets. Het waait snel op enzo.

Deze kwam ik ook nog deken, maar geen idee waar die mee gevoerd is. http://www.agradi.nl/horze-weathertrek- ... ck-175.htm

En laatst zag ik ook van Horseware er eentje, hoe zijn de ervaringen daarmee?
Kortom, nog heel open en vooral benieuwd naar goede of minder goede ervaringen met waterdichte uitrijdekens.
Let wel, waterdicht is echt noodzaak.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Ervaringen uitrijdeken waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:18

Ik heb de waterdichte en winddichte van de paardenboulevard.nl echt super! Met staartflap en zo'n riempje eraan, idd zwaarder. Heb er 2x mee gereden (om in en uit te stappen) en ik ben er blij mee :)

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:25

Die laatste heb ik! Erg goed en waterdicht. Alleen waait wel snel op als er een stevige wind staat. De onderkant is hetzelfde gevoerd als de bovenkant

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:40

Dyonne schreef:
Deze kwam ik ook nog deken, maar geen idee waar die mee gevoerd is. http://www.agradi.nl/horze-weathertrek- ... ck-175.htm
Deze heb ik. Waterdicht, en met een soort van netvoering gevoerd. Hele fijne deken! Wel licht van gewicht, maar blijft wel goed liggen, als je het touwtje onder de staart vastmaakt. Zit geen staartflap aan.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30623
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Ervaringen uitrijdeken waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 21:47

Dank jullie. Licht van gewicht is denk niet zo praktisch. Ik zou een deken willen die ook geschikt is voor buitenrijden etc. Dus wel echt goed blijven liggen ook in draf en galop.

Dieselpaard, ziet er mooi uit, al zou ik dan denk toch voor die van HH gaan.

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Ervaringen uitrijdeken waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:57

Een uitrijdeken blijft liggen door de manier van opdoen. Dat heeft met gewicht niks te maken.

Een touwtje onder de staart is een must zodat die niet op waait. Ik doe hem zelf ook onder mijn zweetbladen door. Daardoor blijft die perfect liggen ook met een flink galopje. De maat is natuurlijk van groot belang om goed te blijven liggen.

Ik heb zelf een gewone fleece zonder staartflap en een waterdichte fleece gevoerde met staartflap. Ik merk weinig verschil enigste wat ik nu heb is dat wanneer ze weer wat dikker in de vacht zitten ze wat meer bezweet blijft met de waterdichte met een buitenrit.
Omdat die er dan continu op blijft liggen.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Ervaringen uitrijdeken waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:00

Ja dat doe ik idd ook, de deken onder de zweetbladen doen, dan blijft hij echt wel goed liggen :)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen uitrijdeken waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:08

Ik heb een horseware gevoerd met wol.
Daardoor blijft hij goed liggen,beter dan de fleece gevoerde.
Dat wordt met wind snel een parachute.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30623
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 22:10

Onder het zweetblad kan bij huidige zadel niet, die heeft geen los blad.
Gewone fleece uitrijdeken heb ik ook al wel. De waterdichte is dus puur voor de natte dagen.
De gevoerde die ik heb lag voorheen wel onder het zweetblad, maar bleef toch niet zo fijn liggen doordat die volledig opwaaide aan de zijkanten. Staarttouwtje zit ook niet heel laag natuurlijk, dus nog veel ruimte om op te waaien.

Ambre, welke heb je? Je hebt een Rambo en een Amigo geloof ik.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen uitrijdeken waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:11

Oei,ik heb hem geruild voor zo'n fleece gevoerde parachute ding.
Volgens mij een Rambo of Bucas.Is al een paar jaar oud hoor.

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen uitrijdeken waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 09:47

Ik heb de Horseware uitrijdeken (die donkerblauwe met reflecterende strepen er op), bevalt uitstekend. Het riempje hoeft niet eens onder de staart langs, de deken blijft perfect liggen.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 10:01

Mijn deken gaat beslist niet voor de schoonheidsprijs, maar voldoet wel echt prima.

Het is een reflecterende deken (Als je echt met weer en wind naar buiten gaat eigenlijk alleen maar een voordeel) Hij heeft een dunne fleecevoering en is absoluut waterdicht. Hij heeft een flap die voorlangs dichtgaat. Ik was in eerste instantie bang dat dat de beweging zou belemmeren, maar dat valt enorm mee. Er zit een staartflap aan, en volgens mij ook een touwtje onder de staart door. Deze deken wordt in standaard dekenmaten verkocht. Ik heb 185.
Ik weet zo even uit mijn hoofd niet meer welk merk het is, maar ik heb hem bij de Divoza gekocht.

Afbeelding

Afbeelding



Hier ligt hij nog niet zo netjes, was de eerste keer, met passen. Maar het geeft wel een beeld van hoe het zadel erin ligt. Ik leg de deken tussen het onderste en bovenste zweetblad, en daarmee ligt hij meteen mooi vast.

Afbeelding

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:46

Dyonne schreef:
Dank jullie. Licht van gewicht is denk niet zo praktisch. Ik zou een deken willen die ook geschikt is voor buitenrijden etc. Dus wel echt goed blijven liggen ook in draf en galop.

Dieselpaard, ziet er mooi uit, al zou ik dan denk toch voor die van HH gaan.

In draf en galop blijft die laatste gewoon prima liggen. Enkel bij storm en dus hevige wind waait hij aan de zijkant op, maar door de staartriem waait hij nooit weg ofzo, enkel omhoog.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30623
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Ervaringen uitrijdeken waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 14:58

Ik heb helaas geen zweetblad om hem onder te leggen. Die reflectiedeken heb ik gezien, lijkt mij inderdaad mooi bij buitenrijden. Ik zoek vooral iets voor in de bak en af en toe eens buiten. Dus voorkeur gaat naar iets minder opvallend. Al heb ik wel een reflectie uitrijdeken.
Somebitch, ik herken dat wel, mijn gevoerde deken doet dat ook, maar dan waait die wel erg opzij weg. Het waait hier vaak hard. Dus ik zoek iets dat toch wat zwaarder valt denk ik.

Klasien, weet je nog welk type? Horseware heeft verschillende. Klinkt wel goed.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Ervaringen uitrijdeken waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:03

Oké, hou er wel rekening mee dat zwaarder ook warmer is, ik weet niet of je actief traint buiten maar dan zou ik een zwaardere weer te warm vinden. Als je veel stapt etc maakt het niet zoveel uit. :)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30623
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Ervaringen uitrijdeken waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 15:05

Ik heb voor dagen met beter weer dan gewoon een fleecedeken.
Maar klopt, iets warmer mag ook wel met slecht weer.
In principe gaat met actief rijden in de bak de deken er gewoon af. Alleen buiten niet.
Alles is pas voor volgend jaar, nu is hij ongeschoren, dus geen deken nodig.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:43

Mijn WoW heeft ook een enkel zweetblad, ik stopte daar de voorkanten van de uitrijdeken gewoon een klein randje onder voor ik aansingelde, zo bleef 'ie prima liggen!

Ik ben altijd erg blij geweest met mijn Rambo, mijn die is voor mijn jonge paard net te kort...

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:37

Dyonne schreef:
Klasien, weet je nog welk type? Horseware heeft verschillende. Klinkt wel goed.


Volgens mij deze
http://www.horsewaredekens.nl/index.php ... t&Itemid=1

Ik heb hem 2e hands gekocht, maar zo te zien moet het deze zijn.

Ik heb ook een knal gele reflecterende van sectolin, met staartflap, die heb ik vandaag voor het eerst gebruikt. Met harde wind bleef de deken wel liggen, maar de achterkant was wel wat aan het klapperen. Dus ik kreeg gratis impuls :+

Persoonlijk vind ik de Horseware het fijnste. Die blijft altijd als een huis liggen! En de stof is ook niet krakerig oid wat ik zelf ook wel fijn vind.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 18:40

Klasien schreef:
Ik heb de Horseware uitrijdeken (die donkerblauwe met reflecterende strepen er op), bevalt uitstekend. Het riempje hoeft niet eens onder de staart langs, de deken blijft perfect liggen.


ik heb denk dezelfde, van Rambo, ligt super!
heb je de adv. op MP doorgestuurd dyonne

dvdiepen
Berichten: 36
Geregistreerd: 01-03-09

Re: Ervaringen uitrijdeken waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:03

Ik heb ook de waterdichte uitrijdeken van Paardenboulevard, maar dan die nieuwe. Die heeft een afritsbaar borststuk en ook een afneembare hoed. Ik vind hem erg praktisch. Als ik mijn paard heb ingestapt en ik merk dat hij het al warm krijgt, kan ik de hoed en evt. ook de hals afdoen, en dan kan de deken toch gewoon blijven liggen.

Ilsesolero

Berichten: 37
Geregistreerd: 21-09-13

Re: Ervaringen uitrijdeken waterdicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:27

Ik heb één van de divoza, zit prima en is goed waterdicht