Wat te doen met dit weer? (noodweer/regen etc.)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Wat te doen met dit weer? (noodweer/regen etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 17:41

Hallo allemaal ,

Nou heb ik op stal alleen een buitenbak.. geen binnenbak..
Maar wat doen jullie als het zulk nood weer is ?


Groetjes
Nadia

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Wat te doen met dit weer? (noodweer/regen etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:43

uitmesten en voeren, voor de rest niks :D
ik ben stiekem een goed weer ruiter, dus rij met slechter weer/ in de winter met de trailer naar de binnenbak. Maar als ik niet op weg kan met de trailer door het weer (te harde wind, sneeuw of gladheid) dan doe ik enkel het hoogstnodige, een knuffel, eens een poetsbeurt als ze niet nat zijn, en that's it

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:43

Wat dacht je van zorgen dat paard eten drinken en eventueel beschutting heeft. En verder met rust laten.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:45

Alleen voeren. Verder niets een dagje overslaan kan geen kwaad het zal echt geen weken zulk weer blijven.

Esther43
Berichten: 3306
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:46

Hmm mijn paarden staan nu nog gewoon lekker buiten. Ze hebben allemaal bomen om onder te schuilen, maar verder geen schuurtje ofzo. Vind het wel sneu voor ze dat het zo vies weer is

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Wat te doen met dit weer? (noodweer/regen etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:55

Daarom heb ik vanmorgen gereden :)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Wat te doen met dit weer? (noodweer/regen etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:17

Ik verplaats dit topic van BEH naar SV omdat dit niets met kreupelheid te maken heeft.

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Re: Wat te doen met dit weer? (noodweer/regen etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:51

Nou ja doe dus even helemaal niks met paard zou eigenlijk zelf heen gaan maar mijn vriendin was er al en die kwam vanaf de andere kant dus ophalen geen optie. paarden stonden er rustig bij nog even wat worteltjes gevoerd en ze daarna in de wei gelaten want ze staan altijd buiten en hadden wel wat beschutting van de hooibalen . sávonds is ze nog even wezen kijken en alles was goed.
hopelijk morgen weer beter .

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:46

Ze hebben bij ons van half 9 tot 12 uur buiten gestaan.
Ik kon pas vanavond vanwege mijn werk gaan, nog steeds harde wind en alles nat, dus beide nog een half uurtje in de paddock gezet, stallen gedaan, naar binnen, borsteltje eroverheen, voeren en maar weer naar huis...

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: Wat te doen met dit weer? (noodweer/regen etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:55

Wij hebben op stal binnenpaddocks, dus heb dr daar met een vriendje een uurtje in gezet. Daarna ff borstelen, worteltje geven en weer op stal met wat kuil.

Morgen weer een dag om te werken

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:56

Paard heeft van 9 - 16 buiten gestaan, ik heb alleen gevoerd en gemest en een paar rondjes bak (buitenbak) gewandeld.

_nvds
Berichten: 3289
Geregistreerd: 15-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 21:56

karuna schreef:
Wat dacht je van zorgen dat paard eten drinken en eventueel beschutting heeft. En verder met rust laten.

Je hoeft niet gelijk heftig te reageren .. vraag gewoon wat jullie doen.
Niet wat IK moet doen
:')

Love_Horsez

Berichten: 36
Geregistreerd: 29-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:32

Sja, dat is een goeie! Eigenlijk valt er niet zoveel te doen. Vandaag ook even heengeweest, maar paardjes waren zelf ook helemaal hobbel de bobbel van het weer. Borstel erover, even klein stukje gewandeld en weer teruggezet. Laat het maar gauw weer wat beter weer worden !

ArGieVai

Berichten: 3085
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Wat te doen met dit weer? (noodweer/regen etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:57

Ik ben vanmorgen in tempo doeloe naar stal gereden op de scooter (wat echt een hel was, ga ik ook nooit meer doen met zulk weer), paard gelongeerd zonder bijzet en even gepoetst daarna gelijk op het land gezet, stal schoongemaakt en weer tempo doeloe naar huis gegaan... Heb ook alleen een buitenbak die wel prima berijdbaar is, maar met bomen er naast en druk paard door de storm vond ik dat niet echt verantwoord... Gelukkig vlak voor de storm echt losbarstte paard alweer weggezet...

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Re: Wat te doen met dit weer? (noodweer/regen etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:08

Ik doe:goed de voorspellingen in de gaten houden. Daarop mijn plan timen zoveel als kan. Rijden als het kan, of rondje aan de hand lopen. Maar als het te hard waait doe ik niets en staat ze even in de bak, maar anders op stal, ik neem geen risico's op vallende takken/bomen buiten, en ook niet bij gladheid (sneeuw en vorst). Op zijn ergst is het 2 dagen niet van stal af komen (maar dat is dan bij ernstige gladheid). Heb ooit op een bevroren pad gestaan met een glibberend paard en me toen bedacht: als ik daar zonder beenbreuken veilig vandaan kom neem ik nooit meer zo'n risico.

Elmira30

Berichten: 1529
Geregistreerd: 24-10-11
Woonplaats: tussen allerlei huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:09

Ik heb vanochtend rond 11.00-11.30 gewoon gereden in de buitenbak. Het waaide al aardig maar nog niet zo heel erg.Hoewel we net op tijd klaar waren :)) Voordeel:heb een vrij flegmatiek paard wat vandaag lekker voorwaarts was :D Ideaal weer vlor ons dus haha :')

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:12

Rena100 schreef:
Daarom heb ik vanmorgen gereden :)


Same here! Vanochtend was het droog en nog redelijk te doen.

Paarden in de paddocks waren wel helemaal wild maar ik bof dat me paard super nuchter is dus die trekt zich nergens van aan.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:14

de paarden verzorgen eten drinken en uitmesten, en wat ben ik blij dat ik uitloop stallen heb :)
nu kunnen ze lekker naar binnen als ze dat zelf willen.
rijden kan ik al lang niet meer helaas door mijn hernia, maar hopelijk is dat volgend jaar over of minder
want wat mis ik dat zeg...

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Wat te doen met dit weer? (noodweer/regen etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:24

Zolang het niet te hard regend rij ik gewoon buitenritje, ik heb geen binnen en geen buitenbak. In zo'n natte wei rijden is ook geen feestje nu. Regend het echt hard dan krijgen ze gewoon hun eten/drinken en een regendeken op en doe ik verder niks.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Wat te doen met dit weer? (noodweer/regen etc.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:36

Was vandaag niet vrij dus kon niet rijden. Maar ik wacht bij noodweer meestal het heftigste af, en ga dan toch gewoon rijden. Zolang het geen heftige slagregens zijn en/of onweer rij ik dan gewoon ( in de buitenbak dus.)

Bij vorst kan ik gelukkig wel met mijn trailer naar een binnenbak, dus kan eigenlijk altijd wel door rijden.