Waar een goede winterdeken kopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Waar een goede winterdeken kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 01:49

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goedkope, fijne winterdeken mét hals, bij voorkeur een grote, losse hals.

Ik heb de Harry's Horse Thor gespot met een fijne grote hals etc. en deze lijkt me wel fijn voor mijn merrie, €75 inclusief verzenden. Enkel weet ik niet wat jullie ervaringen met deze dekens zijn of dat jullie nog andere goede dekens weten met een leuke kleur/mooi motief?

Mijn budget voor een winterdeken + hals (!!!) is ongeveer €100 inclusief verzenden, dit is mij eigenlijk al te veel, maar wat moet dat moet. De deken moet 300 à 400 grams zijn (de hals dus ook!) en in maat 195.
Het is namelijk de bedoeling dat de pony deze winter zo veel mogelijk buiten komt met droog weer en sneeuw (en dus vorst), bij regen staat ze binnen ivm geen schuilstal en het verpesten van de weide.

Ik ken lang niet alle site's en aanbiedingen en gezien ik weet dat jullie altijd up to date zijn... *\o/*

Ik kén overigens de Nika dekens, hiervan vind ik de kleur niet leuk en deze zien ook niet zo fijn uit als de Thor. Ook heb ik Divoza, Agradi, Horze, goedkopendekens etc. nagekeken.

Groetjes,

anniekasaur

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Delfzijl

Re: Waar een goede winterdeken kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 01:53

Ben ook wel benieuwd.. Ben zelf ook een beetje op zoektocht/speurtocht. Wat moet dat moet inderdaad, maar ik vind persoonlijk 100 voor een deken te veel.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Waar een goede winterdeken kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 01:59

Het is dat het ook gelijk het enige (inclusief een bezoekje van de tandarts ivm haken) wat ik deze winter nodig heb, dan maakt het me niet uit, een kwalitatief goede deken gaat jaren mee (huidige dekens gaan al jaren mee, maar zijn zonder hals en enkel 200 grams) dus dan vind ik het prima.
Paard houd dekens netjes heel en vaak ook echt schoon als die genoeg ruimte heeft (wat die zeker heeft op de weide).

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 02:04

Een pony met maat 195? Das n beste pony dan Als je pony nooit n deken op heeft kun je miss beter rustig opbouwen? Als ze al n teddyvacht heeft is 400 gram wel heftig en de paardjes vinden droog, koud weer helemaal niet erg! Regen en gure wind langdurig is wat minder maar dan staan ze binnen zeg je. Ik zou dus helemaal geen deken opleggen als ik jou was. Voldoende hooi houdt hun kachel wel brandend!

PLK
Berichten: 689
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: aan de rand van het dorp

Re: Waar een goede winterdeken kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 02:06

O ik begrijp uit je laatste bericht dat ze wel dekens al heeft. Als ze eraan gewend is kun je dikker gaan idd, of goedkope staldeken onder je 200 grams deken doen..

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:32

Horseware Amigo :D
Is 200gr maar dat moet genoeg zijn als je pony niet geschoren is.
Je kunt er ook losse onderdekens bij kopen in verschillende diktes, de zgn liners

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Waar een goede winterdeken kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:44

Ik heb ervaring met HH Thor (en ook HH Pro) maar beiden lekten door. Ik zou idd ook voor een Horseware amigo gaan. Amigo is de goedkoopste range van dat merk, ik had een 0 grams voor 50 euro incl. verzendingskosten. Dit is voorlopig de enigste deken die het hier gehouden heeft zonder door te lekken!

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:48

Qua winkel ben ik groot fan van de paardendrogist, fijne winkel met een super service.
En qua dekens zweer ik bij de Horseware en dan voornamelijk de Rhino/Rambo lijnen. Het zijn kostbare dekens, maar hun prijs meer dan waard.
€100,- voor een winterdeken vind ik niet veel. Ik betaal liever wat meer voor kwaliteit en een deken die jaren meekan. Dan iets goedkoop en dat die na een winter weer vervangen moet worden.

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 09:50

Bij divoza op de site zag ik er gister een met 400 grams vulling met hals weet alleen niet of de hals ook 400 grams is dan zul je even moeten kijken.. Hij kost iets van 125 euro maar der is nu een kortings code coor 25% korting dus dan is ie ongeveer 100 euro en je hebt gratis verzendkosten! :)

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 12:37

Dus de Horseware Amigo (als ik iets in de aanbieding vind), een rhino/rambo was ik sws al van plan, maar dan zijn ze nog enorm duur voor mij, ik krijg toevallig morgen (als het meezit) een relatief goede loon.

Kort samen gevat:
- Budget €100 inclusief verzenden
- Deken met losse, grote hals (zie veel dekens waarbij de hals niet écht lekker ingepakt wordt)
- 300 à 400 grams (ook de hals minstens 200 grams)
- Maat 195
- Hoeft niet écht waterdicht te zijn, hoeft enkel wat kleine buitjes en miezerregen te weerstaan, bij nat weer staat het paard binnen.
- Leuk kleurtje/motiefje, géén Nika deken, die koop ik me wel als ik geen vind met een leuk kleurtje/motiefje
- Redelijk stevig, pony is géén sloper maar heb geen zin in losse naden, scheuren van een keer rollen etc.

Als de Thor niks is en niemand anders iets weet binnen mijn budget ga ik gewoon voor een Nika deken.