Amigo bravo deken, waterdichtheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mijnt
Berichten: 393
Geregistreerd: 14-09-09

Amigo bravo deken, waterdichtheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 16:06

Ik heb 2/3 weken terug een amigo bravo deken met linersysteem gekocht voor mijn haflinger die 24/7 buiten staat samen met een 100 grams horseware liner, omdat amigo het beste zit bij mijn pony vanwege brede borst.
Vanmorgen kwam ik bij mijn pony en hij heeft de deken nu zo'n 4 dagen op, toen ik de deken los maakte aan de voorkant om hem af te doen merkte ik dat de amigo bravo kletsnat was, zowel van binnen als van buiten. De liner heeft voorkomen dat mijn pony ook nat werd, mijn pony was droog en had het niet koud gelukkig. Nu was de buitenkant van de liner ook nat door de kletsnatte buitendeken.
Nu contact gezocht met de paardendrogist omdat ik het idee heb dat hij gewoon lek is, maar hun willen de deken eerst testen volgens de horseware regels en kunnen mij niet eerder een oplossing bieden wanneer dit is gebeurd, kortom ik moet hiervoor dus maar een andere deken aanschaffen voor de tussentijd.

Hebben meer mensen ervaringen met de amigo bravo of andere amigo dekens waarbij dit is gebeurt?


Mijnt
Berichten: 393
Geregistreerd: 14-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-13 17:01

Het komt dus wel eens voor. Hopelijk word dit ook met de test geconstateerd.
Mocht dit niet het geval zijn, moet ik voor extra nog een deken aanschaffen, is amigo qua kwaliteit het waard om er nog 1 als extra te kopen?
Dit is mijn eerste dekenjaar voor mijn pony vandaar nog geen ervaringen.
Hij ligt perfect op mijn haflinger hij schuift ook helemaal niet, maar de prijs vind ik wel hoog alleen ik twijfel wat na deze ervaring. 190 is een maat wat hem perfect ligt. 185 is het net niet waardoor andere dekens vaak al afvallen.
Mogelijk als ik er nog 1 bij koop zou ik kunnen wisselen na zware regenbuien.

Mijnt
Berichten: 393
Geregistreerd: 14-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 18:32

We hadden gebeld met de paardendrogist waar ik hem had gekocht, omdat mijn paard 24/7 op het land staat en ik niet een andere deken had van 100 grams wat hij nu op heeft hebben ze de oplossing geboden dat ik hem vanmorgen kon brengen en zonet weer op kon halen. (paard 1 dagje op stal)
Ze hebben hem getest vandaag en hij bleek inderdaad lek en heb een nieuwe deken gekregen!! Super service! :D
Gelijk nog 1 op reserve gekocht.


Mijnt
Berichten: 393
Geregistreerd: 14-09-09

Re: Amigo bravo deken, waterdichtheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 18:36

Ik heb kunnen regelen bij de paardendrogist dat ik hem zaterdagochtend kon brengen want dan was degene aanwezig die de testen deed en ik kon hem eind van de dag weer ophalen/nieuwe halen. Daardoor had ik de oplossing mijn pony voor 1 dag even op stal te zetten en kon ik hem zondagmorgen weer naar buiten doen met de nieuwe deken.

Misschien een optie om via marktplaats een 2e hands goedkopere te kopen voor reserve? Ik heb nu nadat ik een nieuwe heb gekregen gelijk een reserve deken gekocht. Ook een amigo bravo, na deze goede service die ik kreeg.

Mijnt
Berichten: 393
Geregistreerd: 14-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-13 20:24

Dat probleem had ik ook inderdaad. Lastig dat de winkelier geen oplossing heeft!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers