Nika horseproducts dekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Nika Horseproducts dekens zijn

Goed
272 (83%)
Slecht
54 (16%)

Totaal aantal stemmen: 326


MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 23:37

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar nieuwe winterdekens voor mijn paard. De vorige heeft ze stuk gemaakt.
Nu zat ik te googlen en kwam uit bij Nika Horseproducts. En ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze dekens.
Ik vind ze goedkoop, maar weet niet of de kwaliteit ook goed is?

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en daar kwam niet zoveel uit.

Wat zijn jullie ervaringen met deze dekens?

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:39

Prijs naar kwaliteit, maar voor een paard die zijn dekentjes netjes heel laat een prima dek.

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:42

Ben ook benieuwd naar meer meningen er rond. Vind 1 van dekens erg mooi twijfel ook op te kopen eventueel...

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 23:43

Aha, want mijn paard haar vorige deken was stuk, ik weet niet waaraan. Maar ik denk dat het ergens achter is blijven haken. Alle andere dekens laat ze namelijk netjes heel.

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 23:44

Hetlevenwint, welke vind jij dan mooi? Ik heb niet echt veel keuze omdat mijn paard de standaard maat heeft, 195. Veel keus is er jammer genoeg dus niet voor mij.

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:49

Het zijn hele nette en degelijke dekens maar de kwaliteit is wel in verhouding met de prijs. De dekens zijn stevig en netjes maar ik vond de pasvorm niet helemaal optimaal vergeleken met een van mijn duurdere dekens.

Wat ik wel een hele grote plus vind, deze dekens hebben tenminste leuke kleurtjes!
Na bestelling heb ik de deken ook heel vlot ontvangen en de prijzen zijn gewoon zeer schappelijk.

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:50

Ik vind het prima deken gaat straks zijn 4 de jaar in en nog prima waterdicht wel last van slijtage afgelopen jaar

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:51

Ik ben ook geïnteresseerd.. Ik zoek 2 outdoordekens voor onze 2 Tinkers. Ze moeten toch wel ongv 5 maandjes (hangt er ook beetje vanaf hoe het weer vordert) overleven en dat 24/7 buiten. Probleem is dat dekens vaak nogal aan de prijs zijn, en dan nog.. We hadden een HH gekocht voor pak 100 euro, heeft misschien een maand of 2 geleefd. Bij onze shet merrie was het na 3 dagen al helemaal kapot. Bij de Tinker was dat beschermdingetje bij de loopsplitten eraf gevallen waardoor alles is gaan scheuren. De rest was wel gewoon heel. Daarom zoek ik eig een deken zonder loopsplitten of zonder die plastic driehoeken.

xLauLaUx

Berichten: 885
Geregistreerd: 15-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:53

Ik heb voor mijn shet een vliegendeken, een fleecedeken en een regendeken bestelt. Tot nu toe enkel de vliegendeken al gebruikt, en daar ben ik heel tevreden over. Ponylief durft nog wel eens schuren, maar deken is nog in prima staat. De andere dekens heb ik nog niet gebruikt, maar ik ben dus erg te spreken over de vliegendeken :)

_Renske

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:03

Ik heb zelf ook twee dekens van Nika en ben erg tevreden :). Ze vallen wel iets groot uit, dus zou even goed op de maat letten als je ze besluit te kopen!

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:05

Hier ook iemand die erg tevreden is! Mijn paard was nog jong en hard aan het groeien (3jr) toen ik met dekens begon. Ben eerst voor EJ en Divoza eigen merk gedaan omdat die dekens niet gek duur zijn en vriendin tevreden was over die dekens. Ik wou er niet op gokken dat paardlief een enorme sloper zou zijn of binnen no time uit zijn deken gegroeid zou zijn en ik dan met een dure kapotte of te kleine deken zou zitten na 1 seizoen. :P

Alleen helaas is de pasvorm van die dekens niet helemaal optimaal voor mijn paard en nadat hij vorige winter ineens een winkelhaak in de deken op de kont had zitten vond ik het wel handig om een reserve deken te hebben, voor dit soort dingen dus...

Inmiddels vond ik de huidige dekens wat te klein worden (kon nog maar het jaar erop zou die wel groter moeten hebben) en ik snel een niet al te dure deken 'erbij' moest hebben en een andere vriendin de site van Nika door stuurde dus een Nika aangeschaft!

En ja dit jaar komen er nieuwe Nika's bij want ik ben verkocht! Voor mijn paard hebben ze de perfecte pasvorm, super fijne en snelle service vd verkoper en prima prijs / kwaliteit verhouding.. En mocht de deken toch een keer kadoek gaan dan doet dat niet direct zo zeer in de portemonnee :+

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:08

Ik vind het goede , fijne dekens! Ik heb 2 jaar geleden eentje besteld en doet het nog prima!

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 00:09

Oke, fijn om te horen over die maten. Weet ik dat ook weer.
Handig dat mijn paard tussen 195 en 205 zit. Vallen ze groot uit of juist klein?

_Renske

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:11

Bij mijn pony vielen ze vrij groot uit, maar weet niet wat andere ervaringen zijn!

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:12

Ik vind wat klein maargewoon even mailen met hun dacht dat ie retour kan als niet past

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:13

Ik heb een vliegendeken voor de A pony, zit super en is nog steeds heel (nu eerste seizoen)
Voor m'n paard een mooie fleecedeken met hals, hele mooie pasvorm, schuurt nergens. Blijft mooi
Winterdeken voor m'n shet. Blijft goed waterdicht en is stevig. Mijn 2 jarige heeft er zowat de hele winter aan lopen trekken, maar nog geen scheurtje te zien.
En een onderdeken voor m'n paard. Ook mooie pasvorm (mooi hoog op de schouder).

Kortom ik ben heel tevreden en voor de prijs hoef je het zeker niet te laten.

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:14

MarMarieke schreef:
Oke, fijn om te horen over die maten. Weet ik dat ook weer.
Handig dat mijn paard tussen 195 en 205 zit. Vallen ze groot uit of juist klein?


Ik heb voor mijn paard van 169 de 205 en de A pony een 155 (maar die neem ik altijd een maat groter)

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 00:16

Setteli schreef:
MarMarieke schreef:
Oke, fijn om te horen over die maten. Weet ik dat ook weer.
Handig dat mijn paard tussen 195 en 205 zit. Vallen ze groot uit of juist klein?


Ik heb voor mijn paard van 169 de 205 en de A pony een 155 (maar die neem ik altijd een maat groter)


Oke, mijn paard is 165 en neem altijd een 195. Dat is denk ik dan wel de goede maat voor Nika dekens?

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:17

denk het wel. De mijne heeft een iets lange rug en kwam met de 195 net niet mooi uit. De 205 ligt heel mooi.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:30

Wij hebben een vliegendeken ervan en bevalt goed! Ga ook de winterdeken binnenlprt aanschaffen maar ze hadden even me maat niet.

Maat valt bij mij overigens goed! Paard heet 195 en van vliegendeken ook 195

AniekvH
Berichten: 45
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Daarlerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:32

Vorige week heb ik net 2 dekens binnengekregen van hun.
Een regen en een winterdeken maat 135 voor mijn shetlander.
Ik heb ze direct gepast en de dekens zitten heel mooi.
Ik vind de pasvorm heel goed.
Hoe lang ze mee gaan weet ik natuurlijk nog niet,
maar tot nu toe ben ik positief.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:36

Ik heb zelf ook nika dekens gehad, pasvorm was super: sluit mooi hoog en schuurt niet.
Echter na een jaar gebruik (intensief 24/7 buiten op zand) helaas begonnen met doorregenen..

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 00:44

Hoi, ik ken de dekens, ze zijn erg fijn ! Ik heb een brede ouderwetse Haflinger waarbij dekens rondom de borst vaak te krap zijn. Bij de Nika dekens is dat niet, die vallen wat ruimer. Ideaal ! Ik had begrepen dat de (halve) halsdekens wat kleiner vallen en de dekens zonder hals wat ruimer.

Crazy_boon
Berichten: 673
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: neverland

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 03:18

Ze vallen inderdaad groot uit, mijn paard lijkt net alsof hij verzuipt in zijn deken :+ .

Maar prima kwaliteit hoor, als je geen dekenvernieler hebt, mijn gaat ondertussen zijn 3de winter in binnekort en doet het nog super!

MarMarieke
Berichten: 847
Geregistreerd: 18-02-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: Nika horseproducts dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 11:11

Crazy_boon Welke maat heeft jouw paard/pony?

Sommige zeggen van wel andere van niet. Naar wie moet ik nu luisteren? Haha :+