[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 14:36

Ik denk ook dat de messen te los op de machine hebben gezeten want je mag verwachten dat van de 3 er zeker 1 het moet doen ;-)
Bij sommige machines gaat het aandraaien met een schroevendraaier en bij andere met een stelknop. Bij te los pakken de messen de vacht niet en bij te strak scheren de messen niet soepel.
Succes !

Gragor van Ravensbos Dressuur Z2 startgerechtigd
Hearty dressuur M2, Springen B+2, SGW oefen
Lancelot van het Rozenhek M1+11 M2+5


Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:33

Ik kwam online het scheerapparaat van VOSS.farming tegen. In 2020 hebben enkelen in dit topic dit apparaat aangeschaft. Hoe zijn de ervaringen inmiddels?
Ik scheer alleen mijn eigen paard, 1 á 2x per jaar. Dus ik vind het eigenlijk echt overdreven om een apparaat van €400 aan te schaffen. Mijn Sectolin SE-600 begint wel een beetje aan ‘t eind van z’n leven te raken. Hebben jullie nog andere aanbevelingen?
Ik zie bijvoorbeeld ook op Hypostore machines van Liveryman?

stalxpaard

Berichten: 1110
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:52

Ik volg even Kever. Lange tijd na volle tevredenheid geschoren met een liscop lite die in in bruikleen had. Ik mocht het apparaat lenen in ruil voor het scheren van de paarden van de staleigenaar. Nu ben ik gestopt met schere n van andermans paarden. Ik scheer mijn eigen paard 1x per jaar. Om daar dan een super duur scheerapparaat voor te kopen en dan 364 dagen per jaar in de kast te laten liggen vind ik echt zonde. En een apparaat 2e hands kopen vind ik ook best wel spannend :o .

Spenk
Berichten: 21738
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:46

Is een moser max dan niks voor je? Kan je heel paard mee scheren. Ik heb eventueel wel 1 te koop :P

Zelf naar alle tevredenheid mee geschoren maar heb nu een heiniger saphir gekocht. Ook 2e hands trouwens.

xx_Irisje

Berichten: 12344
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:49

Ik denk als je zo’n apparaat gewend bent, de moser tegenvalt.

Overgens was ik met de moser heel blij als extra apparaat naast mn lompe aesculap.
Heb mezelf nu een saphir cadeau gedaan, kost wat maar dan heb je ook wat!

Mocht iemand nog een moser zoeken, hij hoeft niet veel op te brengen en is in goede staat.

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 08:54

ik twijfel of ik een scheeraparaat ga kopen zonder snoer. Opzich laat ik nu mijn haf scheren ipv zelf doen. Omdat ik anders een week amper kan lopen (krijg dan 1 of ander manier last van mijn heup). En opzich heb ik wel een scheeraparaat voor nood zeg maar. Als mijn vaste scheerder niet kan en ik vind dat het echt nodig is. Vorige keer was ze op vakantie en mijn haf had het echt giga warm. Dus toen zelf maar geschoren.

Kwa deken staat hij nu onder een 100 gram. En overdags als droog en warm is, dan zonder deken.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 09:34

Spenk schreef:
Is een moser max dan niks voor je? Kan je heel paard mee scheren. Ik heb eventueel wel 1 te koop :P

Zelf naar alle tevredenheid mee geschoren maar heb nu een heiniger saphir gekocht. Ook 2e hands trouwens.


Goh ik had het idee dat de Moser Max meer tondeuse formaat is. Maar dat is dus niet zo?

Jester_

Berichten: 12256
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:04

Het is ook een tondeuze

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Spenk
Berichten: 21738
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:16

Jester_ schreef:
Het is ook een tondeuze

Maar je kan er wel een heel paard mee scheren

Jorex

Berichten: 9924
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:29

Het duurt alleen wel heel lang. Ik doe nu 2 shetten in 2-3 uur met mijn tweedehands grote apparaat. Voorheen deed ik s ochtends een pony en s middags de volgende, want dan duurde het 2-3 uren per pony met alleen de moser. _O-

Alex en Jorie <3

Jester_

Berichten: 12256
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:51

Ja je doet er sowieso 2x zo lang over, want het is een klein apparaat.

Het kan als je liever maar 1 apparaat aanschaft, maar ik zou zelf altijd voor een groot apparaat erbij kiezen. Je kunt er prima benen en hoofd mee doen

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

prugelpiet

Berichten: 12552
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 12:45

Als je maar 1 apparaat wil zou ik kijken naar een Heiniger Saphir. Met de grote messen daar op scheer je makkelijk een heel paard. Ik pak alleen voor de echt lastige stukjes de kleine messen.

I am because you were

stalxpaard

Berichten: 1110
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 12:52

xx_Irisje schreef:
Ik denk als je zo’n apparaat gewend bent, de moser tegenvalt.

Overgens was ik met de moser heel blij als extra apparaat naast mn lompe aesculap.
Heb mezelf nu een saphir cadeau gedaan, kost wat maar dan heb je ook wat!

Mocht iemand nog een moser zoeken, hij hoeft niet veel op te brengen en is in goede staat.



Dat eerste daar ben ik dus ook bang voor. Ik ben vrij handig met een groot scheerapparaat en in een uur meestal wel klaar met scheren. Een Moser is toch wel beduidend kleiner. Ben bang dat me dat dan tegen valt.

Gizbennie
Berichten: 16
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:07

Kan je met de Saphir ook wat complexere figuurtjes scheren of zouden jullie dan een andere tondeuse aanraden?

Spenk
Berichten: 21738
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:37

Ik ben met de moser maar iets langer bezig. Maar dan zet ik er wel een brede scheerkop op.

stalxpaard

Berichten: 1110
Geregistreerd: 13-04-09

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:14

Oke, dat valt dan eigenlijk nog niet tegen. Heb je toevallig een linkje naar zo'n brede scheerkop? Scheren die ook op 3 mm? Ik kom er niet helemaal aan uit.

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 15:36

Ik heb goede ervaringen met de Kneizer-K-Pro 400 :) Heb het apparaat ruim 3 jaar in gebruik (denk dat er nu tegen de 20 paarden mee geschoren zijn) en hij scheert nog probleemloos. En dat voor een apparaat van € 139,00 :o Ik gebruik wel andere messen dan de standaard geleverde messen, ik gebruik Heiniger messen 31F/15. De messen die geleverd worden met het apparaat zijn verschrikkelijk en geven geen mooi resultaat.

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:46

Oké, ik ben een drama met opruimen en heb dus ook m'n scheerapparaat 2 jaar geleden vies weggelegd. Nu zit er roest op mijn messen. Hoe fix ik dit? Laten slijpen? Olie erop en laten draaien?

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Hartje
Berichten: 1939
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 22:56

MerleSimone schreef:
Oké, ik ben een drama met opruimen en heb dus ook m'n scheerapparaat 2 jaar geleden vies weggelegd. Nu zit er roest op mijn messen. Hoe fix ik dit? Laten slijpen? Olie erop en laten draaien?


Ik zou ze laten slijpen en daarna goed opbergen :-)

Gragor van Ravensbos Dressuur Z2 startgerechtigd
Hearty dressuur M2, Springen B+2, SGW oefen
Lancelot van het Rozenhek M1+11 M2+5

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:45

Ah bedankt voor de toelichting. Ik heb inderdaad de voorkeur voor een groot apparaat. Heb ook al een prima tondeuse voor de opscheer-dingetjes.
Bedankt voor de tip Moratoetje! Ik lees alleen ook hele negatieve ervaringen. Misschien komt 't doordat jij er andere messen op hebt gezet.
Ik vind de VOSS.farming ook nog steeds wel interessant, met de messen in samenwerking met Aesculap. Maar niemand die hier dus ervaringen mee heeft? Ook online kan ik nauwelijks reviews vinden. Gek...

stalxpaard

Berichten: 1110
Geregistreerd: 13-04-09

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 15:22

Bedankt voor alle tips. Ik heb vandaag toch via marktplaats een Liscop gekocht met 2 sets messen voor een net bedrag. Even een gokje uiteraard maar de foto's zagen er goed uit en er zit hier een bedrijf in de buurt die ook scheerapparaat repareert mocht hij het niet doen dus durfde de gok wel te nemen. Dat leek me toch beter dan een nieuw apparaat van een B-merk. En ik weet dat dit model een hele stille motor heeft en dat vind ik gewoon heel erg fijn.

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 16:59

Kever schreef:
Ah bedankt voor de toelichting. Ik heb inderdaad de voorkeur voor een groot apparaat. Heb ook al een prima tondeuse voor de opscheer-dingetjes.
Bedankt voor de tip Moratoetje! Ik lees alleen ook hele negatieve ervaringen. Misschien komt 't doordat jij er andere messen op hebt gezet.
Ik vind de VOSS.farming ook nog steeds wel interessant, met de messen in samenwerking met Aesculap. Maar niemand die hier dus ervaringen mee heeft? Ook online kan ik nauwelijks reviews vinden. Gek...


Het zijn de messen die het scheerresultaat bepalen. Het apparaat is alleen voor de aandrijving, natuurlijk moet deze wel sterk genoeg zijn qua vermogen. Ik had hiervoor een Heiniger Progress, maar ik moet zeggen dat de Kneizer er niet voor onder doet. Ook niet qua geluid en trillen in de hand.

nayla

Berichten: 310
Geregistreerd: 09-07-10
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 19:55

Hoi, ik heb al wat proberen op te zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek een nieuw scheerapparaat om mijn shet met bijhorende dikke vacht te scheren.

Momenteel heb ik een heiniger delta 3 die goed werkt maar ik wil eigenlijk overstappen naar een model dat nog beter in de hand ligt en fijner werkt tussen de voorbenen enzo.

Kabel of accu maakt niet uit. En welke messenset neem ik dan best? Voor vee of paarden? Ik gebruik hem enkel voor de shet.

Graag wat aanbevelingen, mag ook van heiniger zijn maar liefst max 400 euro

Jester_

Berichten: 12256
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 20:58

Ik zou gaan voor een xperience of xplorer, met een 15/31 messenset erbij

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 21:45

Ik heb de Voss machine nu een jaar of 2 denk ik. Iig de 3e winter. Scheren er 1 á 2 paarden mee en dan 2 á 3 keer per winter en bevalt erg goed. Prima machine voor het geld en heb 2 messen sets die beide goed scherp waren. €130,- voor betaald uit m’n hoofd. 2 accu’s is wel fijn. 1 set is nu geslepen en hebben deze winter 1 paard om te scheren dus denk dat we nog wel lang plezier hebben van de machine en messen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers