[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:40

Pally schreef:
Wat mij vooral opvalt aan de Lemieux deken, is dat hij behoorlijk wat weegt. Ondanks dat hij niet gevoerd is ( ik heb de 0gr gevoeld)


Aah, dat zou deze deken een mindere optie voor mij maken.
Ik heb inmiddels alle 3 de dekens besteld en wanneer ze allemaal binnen zijn eens een pasrondje doen en beslissen welke het gaat worden. Wel heel benieuwd!

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)


Capriootje

Berichten: 6732
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:43

Wil je de uitslag hier ook delen? Is wel weer leerzaam!
Ik hoop de suprême 50 gram ook snel binnen te krijgen. Op je andere vraag, ik ga voor dit paard ook met 1 buiten deken en liners werken maar heb wel altijd een reserve regendeken liggen voor het geval dat. Nu is dat de amigo Hero. Voor m’n vorige paard had ik wel nog een medium deken naast de duo maar was meer luxe als echt nodig.

manzano

Berichten: 23780
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:00

Pally schreef:
Wat mij vooral opvalt aan de Lemieux deken, is dat hij behoorlijk wat weegt. Ondanks dat hij niet gevoerd is ( ik heb de 0gr gevoeld)


Ik heb hem hier liggen en ik vind dat wel meevallen hoor. Niet súper licht, maar dat maakt hem ook wel steviger. Maar heb niet idee dat hij veel zwaarder is dan m'n Amigo Bravo Plus 0gr

mcjv

Berichten: 2160
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 17:54

Hij is inderdaad wat zwaarder vanwege de hogere denier. De gemiddelde deken is 600D, deze is 900D. Hij weegt ongeveer even veel als mijn Amigo 1200D 0 gram deken.

Afbeelding

Bagheera_206

Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:54

Aantal denier zegt iets over de dichtheid van geweven stof en niet over hoe zwaar/stevig deze is. Dat hangt weer van soort stof af. Zo kan een deken met ballistisch nylon met lagere denier veel sterker zijn dan minder hufterproof materiaal als polyester met hogere denier.

Dit is het grafiekje van Horseware. De Bucas Smartex dekens hebben ook ballistisch nylon als stof. Daarom zijn deze ook zo sterk als de Horseware Rambo. Helaas hangt er wel een prijskaartje aan dat ballistisch nylon. -O-

Afbeelding

It's not how good you are, but how good you want to be!

Slmt9

Berichten: 4704
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:48

De titan van Premiere Equine is nummer 9 op dat plaatje en heeft de prijs van de rambo original (nummer 8) en een bijna 3x zo’n grote waterkolom.

mcjv

Berichten: 2160
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 21:55

Kan zeker wel iets afhangen, een deken met een lagere denier is minder garen voor gebruikt. Dus minder stof, en lager in gewicht. Maar dan praat ik wel over hetzelfde type deken, en betrek ik Rambo er niet bij. ;-)

PSvanLot

Berichten: 10095
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:19

Jullie kunnen me vast helpen.

Ik zoek voor mijn gespierde KWPNer van 167 groot en een onder lengte van 195 een fijne deken.

Heb al een paar dagen de Amigo bravo in mijn hoofd met een liner systeem. Wat zeggen jullie daarvan, of zou je totaal wat anders aanraden? Nu zie ik hier ook de LeMieux Afrika voorbij komen?

De afgelopen jaren heeft hij Bucas Freedom gedragen, maar ook wel ooit HH. Beide geen bijzonder lange levensduur.

mcjv

Berichten: 2160
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 20:46

Ik vind amigo en Lemieux beide erg fijn. Omdat ik sinds kort Lemieux Arika dekens verkoop heb ik er zelf een in gebruik om aan klanten te kunnen vertellen wat ik er zelf van vind uit eigen ervaring, en ik ben erg tevreden. Qua pasvorm komt het overeen met een Amigo met V sluiting. :)

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:27

Capriootje schreef:
Wil je de uitslag hier ook delen? Is wel weer leerzaam!
Ik hoop de suprême 50 gram ook snel binnen te krijgen. Op je andere vraag, ik ga voor dit paard ook met 1 buiten deken en liners werken maar heb wel altijd een reserve regendeken liggen voor het geval dat. Nu is dat de amigo Hero. Voor m’n vorige paard had ik wel nog een medium deken naast de duo maar was meer luxe als echt nodig.

Ja dat zal ik zeker doen!
Ik zal mijn oude regendeken (Bucas Irish 50 gr, waar ik overigens wbt kwaliteit echt super gelukkig mee ben) houden als reserve deken. En misschien als ik ooit in een opwelling met korting nog een nieuwere reserve deken koop, maar eerst kijken hoe de Rambo of Lemieux me gaat bevallen!

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

manzano

Berichten: 23780
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:38

mcjv schreef:
Ik vind amigo en Lemieux beide erg fijn. Omdat ik sinds kort Lemieux Arika dekens verkoop heb ik er zelf een in gebruik om aan klanten te kunnen vertellen wat ik er zelf van vind uit eigen ervaring, en ik ben erg tevreden. Qua pasvorm komt het overeen met een Amigo met V sluiting. :)


Ik vind zo jammer dat het prijsverschil tussen de 0 en de 100gr zo groot is. Weet jij als verkoper hoe dat komt?
Heb de Rhino Wug binnen (die van Agradi), maar weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Voor m'n gevoel zit die hals bovenop veel te strak, maar kan niet echt voorbeelden/info vinden hoe straks dat hoort te zijn.

mcjv

Berichten: 2160
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:02

Dat begreep ik in eerste instantie ook niet, ik zal eens voor je navragen wat daar de exacte reden van is. :) Zelf heb ik de 0 gram in gebruik.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:44

mcjv schreef:
Dat begreep ik in eerste instantie ook niet, ik zal eens voor je navragen wat daar de exacte reden van is. :) Zelf heb ik de 0 gram in gebruik.

Hier ben ik ook benieuwd naar! Als ik de beschreven kwaliteit moet geloven lijkt de 0 grams gewoon heel goedkoop en de gevulde dekens meer normaal geprijsd. Maar die kwaliteit moet eerst nog wel waargemaakt worden!

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

PSvanLot

Berichten: 10095
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:11

manzano schreef:
mcjv schreef:
Ik vind amigo en Lemieux beide erg fijn. Omdat ik sinds kort Lemieux Arika dekens verkoop heb ik er zelf een in gebruik om aan klanten te kunnen vertellen wat ik er zelf van vind uit eigen ervaring, en ik ben erg tevreden. Qua pasvorm komt het overeen met een Amigo met V sluiting. :)


Ik vind zo jammer dat het prijsverschil tussen de 0 en de 100gr zo groot is. Weet jij als verkoper hoe dat komt?
Heb de Rhino Wug binnen (die van Agradi), maar weet nog niet zo goed wat ik er van vind. Voor m'n gevoel zit die hals bovenop veel te strak, maar kan niet echt voorbeelden/info vinden hoe straks dat hoort te zijn.


Dat vind ik ook een heel erg groot verschil. Ben daarom ook benieuwd wat voor liners er onder de 0 gram kunnen en wat daar de prijs van is.

manzano

Berichten: 23780
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:21

Ik gooi overal m'n horseware liners onder.
Ik zou alleen een 100gr deken van zichzelf ook wel fijn vinden om te hebben....

PSvanLot

Berichten: 10095
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:24

manzano schreef:
Ik gooi overal m'n horseware liners onder.
Ik zou alleen een 100gr deken van zichzelf ook wel fijn vinden om te hebben....


Dan is de 0 grams LM niks te duur als dat past

manzano

Berichten: 23780
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:28

PSvanLot schreef:
manzano schreef:
Ik gooi overal m'n horseware liners onder.
Ik zou alleen een 100gr deken van zichzelf ook wel fijn vinden om te hebben....


Dan is de 0 grams LM niks te duur als dat past


Dat snap ik, maar ik wil dus een 100gr deken.
Heb daarom nu de rhino wug besteld, maar denk dat die terug gaat.

PSvanLot

Berichten: 10095
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:30

Ik heb de Amigo Bravo besteld met een liner, gaat morgen binnen zijn. Hopelijk zit het een beetje bij de gespierde man.

PSvanLot

Berichten: 10095
Geregistreerd: 12-03-19

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:36

De site van Hypostore deed het gister slecht..

Nu zie ik dat ik 1 Bravo XL 0 gram en 2 Bravo 12 Lite besteld heb. Oepsie

Tancreda4

Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:51

Hier dr rhino binnen. Ik zag dat hij bij hypostore met 25% korting nog 160 is. Bij Agradi werkte een andere kortingscode er ook op, dus extra mooi meegenomen.

Hij lijkt goed te zitten. Ik vind 'm gaaf.


Afbeelding

Afbeelding

Ik heb wel echt teveel dekens. Ik had altijd 50 gram dekens met liners. Maar nu ook paar dikkere dekens (100 grams).

Voor m'n shet heb ik maar 1 liner, die heeft wel verschillende diktes buitendekens om dat de liners toch lastig zijn bij shets.

manzano

Berichten: 23780
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:36

Ik heb dezelfde rhino. Vond de kleur beetje minder, maar goed, paar keer rollen en dat is klaar haha.
Maar hoe strak zit de hals bij jou aan de bovenkant bij een normale hoofdhouding (zeg maar hoofd over staldeur-houding)?


Bagheera_206

Berichten: 25851
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 16:49

Vandaag mijn nieuwe 100 gram deken met losse hals binnen gekregen. *\o/* Beter verwend dan verwaarloosd. :D
Afbeelding

In de nieuwe verpakking.
Afbeelding

De nieuwe Horseware dekens hebben overal in de clipjes/sluitingen ook Horseware staan.
Afbeelding


Met de bijpassende 50 gram hals.
Afbeelding

Afbeelding

It's not how good you are, but how good you want to be!

RianneH

Berichten: 28210
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 19:13

Mooi weer hoor <3

"Een draver, is gaver" :D

manzano

Berichten: 23780
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 20:21

Super mooi. Is dat een model speciaal voor IJslanders? Nog niet eerder gezien!

Tancreda4

Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 20:34

manzano schreef:
Ik heb dezelfde rhino. Vond de kleur beetje minder, maar goed, paar keer rollen en dat is klaar haha.
Maar hoe strak zit de hals bij jou aan de bovenkant bij een normale hoofdhouding (zeg maar hoofd over staldeur-houding)?


Dit zit niet heel strak volgens mij. Maar ik kan nog een keer goed kijken. Ik heb wel gekeken of er niet teveel druk op schoft komt, of onderkant hals als ze heel lage halshouding heeft (grazen), dat was niet het geval.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 1 bezoeker