[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:59

evelienn28 schreef:
Hey ik kom hier even binnenvallen.
Ik heb laatst een smartex Rain voor mijn mini gekocht 122cm die leek mij wat te groot

[ [url=m/eNB97X.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu een 114cm gekocht, deze lijkt bij de hals dan weer krap met eten

[ [url=m/lkHsUE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GrP0np.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat denken jullie?
Kan dit of zou je dit niet doen zit zo te twijfelen.

Had er ook een hals bij gekocht maar die is helemaal te groot :+
[ [url=m/rG34FP.jpg]Afbeelding[/url] ]



Die hals! _O- Wel heel schattig. <3

Hier ook soort van zelfde probleem met Bucas... Of te groot of te krap bij borst. -O- Heb uiteindelijk dus maar geen Bucas gekocht en zitten de dekentjes van Horseware beter bij mijn merrie.

It's not how good you are, but how good you want to be!


Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 23:01

Danuah schreef:
Ook ik kom even binnenvallen. Hier een Tinkertje die van de week stond te tollen op z’n benen, waarschijnlijk was de weers omslag even teveel voor zijn spieren en kwam daar een reactie vanuit zijn PSSM2 uit voort.

Hij staat 24/7 buiten, ik heb hem nu een 100 grams regendeken van EJ omgedaan en dat lijkt goed te gaan. Hij heeft een vacht van een beer, maar ik weet niet hoeveel hij daar nu aan heeft? Zal 100 gram genoeg zijn als, vanaf morgen, de temp weer onder de 5 graden uit gaat komen? Heeft het zin om daar eventueel een fleecedekentje onder te leggen of zeg ik nu iets heel stoms? In die 23 jaar heb ik (en daarvoor ook nooit) nog nooit een paard onder een deken gehad, dus zal het echt niet weten.

Het regent hier vanaf vorige week donderdag al non stop en het ziet er naar uit dat daar voorlopig geen verandering in komt. Helaas heeft hij nu even geen afdak, maar over 2 weken gaan we verhuizen dus dit is echt even afzien en uitzingen.

[ [url=m/D81vUt.jpg]Afbeelding[/url] ]


He wat vervelend. Ongeschoren en 100 gram lijkt dan wel voldoende. Goed in de gaten houden hoe warm hij aanvoelt etc. Hou er wel rekening mee dat niet alle dekentjes van EJ zo heel goed tegen dagen lange regenbuien kunnen. := Ik hoop dat je dekentje het houdt.

Hier staat mijn ongeschoren merrie nog onder 0 gram regendekentje.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 00:21

Spenk schreef:
Ik denk die EJ deken die regenbuien niet overleven gaat. Die zijn niet zo geweldig waterdicht...


Regent harder dan de deken hebben kan. :)ddd #valsenootemoji

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:35

Ninx schreef:
Ik heb een vraag en hoop dat iemand het weet....

Ik heb van al mijn Horseware dekens altijd maat 125/175. Deze zitten ruim maar netjes. Ik heb ook nog 1 115/165... deze past ook nog heel aardig.

Maar nu zit ik dus te kijken naar een Smartex om ze iets beter vochtig weg te kunnen zetten. Ik heb het idee dat dat met de Rhino + losse Fleece eronder niet zo goed werkt als die Stay Dry voering van Bucas.

Maar dan: de maat? Ik zit te kijken naar de maten en vind het lastig te beslissen wat correspondeert met 125/175.
Kies ik dan de 125/165 of 130/175?


Ik weet dat de Horseware Airmax liner geen stay dry is, maar wellicht dat nog het proberen waard?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 14:05

Dat scheuren heb ik nog niet mee gemaakt. Ik had hem vorig jaar voor mijn oma gekocht. Voor mijn langharige wollie vind ik het ietwat naar achteren trekken. Vriendje uit de kudde heeft de liner nu. Die is geschoren. Die vind het prima. Het is ongeveer een 50 grams liner.

@Ninx: Hoe langharig is jouw paard? Volledig ongeschoren IJslander? Los van de liner/stay dry, wel eens de IJslander dekentjes van Horseware op jouw IJslander gehad?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 14:26

Ninx schreef:
Bagheera_206 schreef:
Dat scheuren heb ik nog niet mee gemaakt. Ik had hem vorig jaar voor mijn oma gekocht. Voor mijn langharige wollie vind ik het ietwat naar achteren trekken. Vriendje uit de kudde heeft de liner nu. Die is geschoren. Die vind het prima. Het is ongeveer een 50 grams liner.

@Ninx: Hoe langharig is jouw paard? Volledig ongeschoren IJslander? Los van de liner/stay dry, wel eens de IJslander dekentjes van Horseware op jouw IJslander gehad?


Bijna kaal..... zeer kaal jachtmodelletje....
Ik heb dus de Rhino en de Amigo....

Maar IJslander dekens van Horseware? Dat ken ik helemaal niet.
Ga ik eens even googelen! :D


Heb het idee dat die liner dus minder trekt bij korte vacht dan IJslander die als beer of mammoet door de wei gaat.

Horseware Icelandic is er in 0, 100, 200 en 300 gram. Als gewoon en als wug en liners en hals kunnen erop. Ik heb alleen het oude model zonder middelste lusje voor de liner dus maak die voor maar aan 1 kant vast. Ik heb de 0 gram en 100 gram liner en voor dit seizoen de 100 gram wug gekocht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ze staan niet op de site van Atorka, maar volgens mij gaf ze aan dat zij ze wel kan leveren. +:)+

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:33

Ninx schreef:
Bagheera_206 schreef:
Horseware Icelandic is er in 0, 100, 200 en 300 gram. Als gewoon en als wug en liners en hals kunnen erop. Ik heb alleen het oude model zonder middelste lusje voor de liner dus maak die voor maar aan 1 kant vast. Ik heb de 0 gram en 100 gram liner en voor dit seizoen de 100 gram wug gekocht.

[ [url=m/60r1HM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UE6iez.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/aRHKGr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q9rglp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oTqONC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cS9WP2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ze staan niet op de site van Atorka, maar volgens mij gaf ze aan dat zij ze wel kan leveren. +:)+



Nouuuuu, dit is echt een top tip!!! En wat een leuke paarden <3

Ik ga er maar eens een mail aan wagen, kijken of ik zo'n deken op de kop kan tikken!


Tnx! Mijn oma! <3

Denk dat je met die productcode wel wat moet kunnen laten bestellen door Atorka. Ik hoor het graag als dat gewoon lukt. Kan ik ze daar voortaan ook gewoon bestellen ipv moeilijk doen of importeren uit het buitenland. Je zou denken dat EJ leverancier is van Horseware en het gewoon zou moeten kunnen leveren. Niets is minder waar. _O- Andere gewone Nederlandse webshops ook. :=

Voor mijn 1m33 heb ik de Amigo Hero pony in maat 175 met rechte sluiting. Voor de Horseware Icelandic met v-sluiting heb ik een maat kleiner. De 168.
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 02-12-21 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:50

Slmt9 schreef:
Ja, die cooler heb ik. De regenliner is degene die je onder de sweet itch hoody kan doen.
https://www.agradi.nl/horseware-fly-rug ... ghEALw_wcB

Mijn deken:

[ [url=m/E7jSEG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JmoPjP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou t zelf niet vastnaaien aan je regendeken, krijg je lekkage denk ik.
Als de maat goed is, is vast naaien sowieso niet nodig.

Ja, ik heb hem er al kletsnat onder gezet. Zeiknat vd regen, deze op, werkt top!
Ook als ‘t te warm is wordt zweet ook mooi afgevoerd. Ik kan mn geluk niet op met een liner zo :D


Nu valt het kwartje. :') Dan is het idd ook niet zo heel ingewikkeld de Bucas Power Cooler met Stay Dry vast te naaien in bijvoorbeeld de Horseware Airmax liner of een willekeurige Horseware liner. +:)+

Met de Bucas Power Cooler ingenaaid in de Horseware Airmax heb je wel the best of both worlds. :D

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 16:47

_soraja_ schreef:
Kunnen dekens die gewassen zijn, zijn gekrompen? Ik heb een amigo bravo overgenomen en die lijkt veel kleiner te zijn dan de amigo hero in dezelfde maat. Vraag me nu af of dat hoort qua pasvorm of dat deze deken gekrompen is in de was.


Allebei wel dezelfde borstsluiting?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 17:01

Daar ligt het waarschijnlijk daar aan. := Van de Amigo hero/bravo met rechte sluiting heb ik een maat groter dan de horseware dekentjes met v-sluiting.

Oh dat is juist tegenovergestelde waar jij nu mee zit. _O-

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:26

@Marigo: Mooie deken, maar jammer dat hij niet fijn zit. -O- En anders die tip om zo een Bucas Cooler te verbouwen tot passende liner voor onze Horseware dekentjes.

Ieder merk heeft wel zijn eigen patenten en voor- en nadelen. Het is inderdaad wat net het beste bij je paard past qua model etc. Ik ben heel blij dat Horseware pony dekentjes maakt en een speciale IJslander lijn heeft. Dat heeft Bucas niet.

Deken fabrikanten zouden ook met een hoogte maat moeten gaan werken vind ik.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 16:30

Was vandaag eindelijk eens droog. Deken even af gedaan. Lekker geborsteld en stukje gewandeld. Wel vandaag mijn 100 gram wug mee naar stal genomen. Heb nog even zitten twijfelen, maar ze is nog warm genoeg onder de 0 grams. Heb ik die dikkere deken alvast klaar liggen voor als het van de week wel iets frisser gaat worden.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 21:19

Vanavond toch maar mijn 0 grams Horseware Icelandic omgewisseld voor de 100 grams Horseware Icelandic wug. := Hopelijk dit weekend dan weer terug naar de 0 grams.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 21:06

Enige ervaring die ik met première dekentjes heb is dat ze gaan lekken na verloop van tijd. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 19:08

Mijn oma haar nieuwe dekentje. <3 Een 100 grams wug.

Ze heeft hem een paar dagen op gehad, maar vandaag weer gewisseld naar 0 gram. Komen weer paar warmere dagen/nachten aan.

Hopelijk kan dekentje begin van de week weer af, want lijkt ook droog te blijven. #vingersgekruisd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

It's not how good you are, but how good you want to be!


Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 18:35

pluisbeer schreef:
[ [url=m/97pOdv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jasje is eindelijk binnen, rambo original lite. Liner 100 grams in bestelling en een nieuwe goedkopere deken 100 grams(kavalkade) erbij. Ik had even genoeg van lekke dekens.


Wat fijn dat hij binnen is. Paard vast heel blij mee! :)

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 23:19

Was nog hoop regen vandaag. -O-

Lijkt op dat het na dinsdag droog wordt/blijft dus dan mag dekentje weer af. #vingrrsgekruisd

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 20:24


It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 18:46

Sintara schreef:
Staat die van jou nu ook bloot bagheera?
Mel was mega blij en gaat nu door het leven als het verschrikkelijke zand monster :D


Vandaag dekentje weer af gedaan. Nu mag ze weer even paar dagen zonder.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:18

xSCWx schreef:
Ik heb mijn pony maar terug gezet naar 50gr, zelfs onder de 100gr stond hij te zweten de hele nacht en overdag.

Voor de mensen met een Horseware met V sluiting: hoe doen jullie dat als het klittenband aan de voorkant slechter wordt? Bij mijn pony blijft die haast niet meer "plakken" waardoor de deken aan de voorkant naar binnen krult...


Hier blijft klittenband goed zitten, maar is zo een dubbele klittenband sluiting. := Bedoel je de v-slutiing van Rambo, Rhino of Amigo?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 16:42

Hier door alle nattigheid toch maar weer haar 0 gram opgelegd.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:34

Hier ongeschoren, 29 jaar, 24/7 buiten en onder 100 gram. Denk dat ik donderdag weer wissel naar de 0 gram.
Laatst bijgewerkt door Bagheera_206 op 21-12-21 21:52, in het totaal 2 keer bewerkt

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 02:30

Uiteindelijk maar onder de 100 gram laten staan. Dit weekend volgens mij best fris.

Dat wordt morgen dan toch misschien weer eens mijn rijoverall aan. Als je hem dan toch in de kast hebt liggen.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 11:03

rensju schreef:
Wie kan mij helpen?
Ik zoek een waterdichte deken, met 3 korte singels (zoals horseware) maar met een grote staartflap (zoals weatherbeeta of ej heeft die ook)
Bestaat die?


De Rambo's van Horseware hebben ook vrij grote staartflap. +:)+ Is de staartflap van WB en EJ nog groter dan? := Bij Rambo zit er ook speciaal lusje aan het einde van de flap waar je staart doorheen haalt. Als ze met kont in de wind staan gaat de deken geen kant op.

De Rambo's hebben ook dat speciale systeem van de singels. Mochten ze nog steeds te lang zijn kun je die wisselen met kortere singels. :j

It's not how good you are, but how good you want to be!

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 21:00

Heb vanavond maar omgewisseld van 100 gram naar 0 gram. Zo blijf je bezig. :)

It's not how good you are, but how good you want to be!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 46 bezoekers