[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 09:35

JackieT schreef:
Hier staat ze nu onder een 200 gr. Heb een 300 grams besteld aangezien ze heel stijf is de laaste dagen met instappen. Doe morgen de horsepal er weer even aan om te checken of het door de kou komt, maar verwacht van wel.

Vind het zo lastig inschatten, vorig jaar heeft ze de hele winter met een 200 gedaan, dus vind het vreemd dat ze nu dan al een dikkere deken op moet

Hier heb ik ook last van hoor, vorig jaar heeft hij alleen met de sneeuw onder een 200 grams gelopen en verder alleen de 100, en ik heb hem nu onder de smartex rain (warmer dan de 100) en heb een liner daarvoor besteld voor als het nog kouder wordt…

Zou de bucas smartex liner (150 gram met fleece) met de smartex rain (0 gram) warmer zijn dan een gewone horka deken van 200 gram?

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*



Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 12:18

prugelpiet schreef:
Ik zou niet te strak kijken naar de temperatuur range van de Smartex. Mijne stond vorige week echt heel koud onder de Smartex rain. Dus die heeft nu de extra al op.

Die van mij heeft nu wel de smartex rain op, nadat ik er achter kwam dat mijn 100 grams van de EJ toch niet zo waterdicht was als ik hoopte. Hij stond als ik de 100 grams af deed steeds met uitgezette vacht als teken dat hij het koud had, en dit is met de smartex rain helemaal niet gelukkig. Dus denk dat dat ook nog wel weer verschilt.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:18

Ik heb nu ook de smartex rain op liggen, pony heeft het snel koud maar staat hier nu goed onder. Twijfelde of ik de liner er onder moest doen maar morgen gaat de zon weer schijnen en dat maakt het ook wel warmer!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:15

Mijn pony staat op dit moment onder een bucas smartex rain, die een temperatuurrange tot 0 graden heeft. Van het weekend heb ik de 150 grams quilt deken er onder gedaan, omdat hij het echt koud leek te hebben.
Nu komt black friday er aan, en ik twijfel of ik voor de winter nog een 300 grams quilt onderdeken nodig zou hebben. De 150 grams gaat tot ongeveer -10, de 300 gram kan tot -20. Ik wil sowieso een halsdeken kopen die aan de smartex kan die hem net even wat beter warm kan houden met de echt koude dagen.

Wat zouden jullie doen? Zou hij het met de echte kou (ik weet dus niet hoe koud het gaat worden dit jaar) warm genoeg hebben onder een deken die tot -10 gaat en een hals?

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:32

Spenk schreef:
Heb je hem geschoren? En heb je de stay dry of silk feel deken van de quilt.

Ik heb zelf een atlantic light en medium en daarbij een quilt silk feel light(50 grams) en medium(150 grams) dus met die medium quilt en medium atlantic kan ik tot -20 ongeveer. Maar paard is wel geschoren op de benen en hoofd na.

Nee pony is niet geschoren, wel een enorme koukleum. Scheren is, verwacht ik, daarom ook niet nodig, want na 30 minuten flink trainen zit er geen druppeltje zweet op de vacht.
Ik heb de quilt met stay dry voering, dus die is sowieso wel iets warmer.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:47

Spenk schreef:
Ja in dat geval reken je verkeerd hoor. Die quilt met stay dray geeft 15 graden extra isolatie de 150 gram. De silk feel 10 graden. Volgensmij staat de stay dry gelijk aan 100 grams ongeveer. Dus dan heb je een 100 grams buiten deken met 250 onderdeken als je het omrekent naar gramsen.

Oke bedankt voor je antwoord, dan moet ik het met alleen een extra halsdeken wel redden in de winter!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:57

RianneH schreef:
Hoe merk je dat ie het koud heeft? Op welke manier staat ie gestald? Wat krijgt ie te eten?

Kijk, die deken kopen nu met korting kan interessant zijn, ook als je hem uiteindelijk niet gebruikt. Want je zal zien dat het opeens wel nodig is wanneer de winkels dicht zijn/korting weg is etc.

Hij staat duidelijk met zijn haren overeind om zichzelf warm te houden, waar ik uit op maak dat hij het dus niet warm genoeg heeft. Staat overdag buiten, avond/nacht binnen, zonder buitenluik maar aan de overkant van zijn stal wel open buitenluiken.
Krijgt voldoende ruwvoer, dat is het probleem niet. Pony komt uit Spanje en is deze temperaturen niet gewend :+

Ik snap dat als hij het koud heeft hij een warmere deken op moet, en dat doe ik ook zeker. Maar ik vroeg me meer af wat de ranges precies inhouden, en nu heb ik daar duidelijk antwoord op. Voor de -20 temperaturen zou ik dan misschien beter een smartex medium kunnen kopen dan een 300 grams onderdeken.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 11:46

Op dit moment 200 grams met 0 gram hals, ongeschoren pony die het wel snel koud heeft. Hij heeft ook totaal geen dikke vacht en is nu al aan het verharen. Zodra het 's nachts niet meer vriest gaat de hals er weer af.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-23 11:37

Nouvel schreef:
Ik heb laatst de Bucas recuptex gekocht maar ik heb een ruiende schimmel met mega veel en lang haar…
Iemand eeen tip hoe ik dat uit die fleecevoering krijg? :+

Ik heb een recuptex overgekocht van iemand, zat ook helemaal onder de witte haren. Van alles geprobeerd, maar hetgeen het beste werkte was een rubberen rosborstel/poetshandschoen. Gewoon een beetje rossen, wel tegendruk geven met je hand of been (ik legde de deken steeds een stukje over mijn been heen), haren waren er zo af!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:24

manzano schreef:
Ah zonde!
Horseware is trouwens een ingewikkelde, want die verkopen geen wasmiddel meer. Dus de wasserijen adviseren nu bucaswash, maar vraag me af wat dat doet met je garantie.

De wasserij waar ik mijn dekens laat wassen geeft aan dat Horseware zelf de bucaswash aanbeveelt. Dus het lijkt me dat de garantie dan hetzelfde blijft.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:05

Die van mij check ik vanmiddag of hij het koud heeft of niet. Staat nu nog zonder deken en ik ben van plan die vanaf zaterdag om te doen. Zeker omdat het morgen inderdaad nog vrij warm wordt!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:48

Junior2019 schreef:
Welke liner/onderdeken hebben jullie onder je bucas
Ik heb een nieuwe deken maar nergens meer een liner tevinden

Ik heb de bucas quilt met stay dry voering onder mijn smartex rain. Heb een 150 gram en 300 gram, en hij staat eigenlijk het hele seizoen onder de smartex in combinatie met de 150 gram liner. Heb evt als tussenoplossing nog een hals en als het echt kouder wordt dan dus nog de 300 gram.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers