[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 18:05

Gisteren kon ik de gegevens niet uploaden naar de cloud, de app zei dat ik geen internet verbinding had. Ik kan nu dus de gegevens niet inzien. (Horsepal). Vanavond weer even proberen

La Vie en Rose 


xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:28

Dat is vervelend inderdaad. Doet hij het bij jou inmiddels alweer? Mijn sensor werd vanavond helemaal niet gevonden. Ik heb hem -volgens mij- uit en aan gezet maar ik kreeg op geen enkele manier contact. Erg jammer nu de kou eraan komt (maar hij voelde net wel goed onder zijn dekentje).

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 23:19

Sowieso alles op maat kopen is gewoon irritant, het past vaak net niet :7 (ik ben nu op Hoefschoen jacht)
Mocht iemand voor de horsepal nog sticker zakjes willen hebben, bij ooteman voor €7,95. Heb er gelijk maar 2 besteld, toch wel zonde die gaatjes in de binnenvoering :')
En naar aanleiding van de horsepal pony van 100 naar 250 gezet, de temperatuur was vanmorgen om 7u gezakt naar 20,5gr en dat vond ik wel heel erg koud. Het wordt vannacht ook min 1…

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 20:55

Tancreda4 schreef:
Kak. Gisteren was m'n 1 jaar oude rhino deken aan de binnenzijde nat. Ik hoop dat het kwam omdat ik hem snachts te drogen had gehangen maar hij nog niet droog was toen ik hem opdeed. Al was de binnenzijde toen wel droog.

Iemand anders ervaring waar je moet zijn qua garantie want dit moet niet mogen na 1 jaar en zonder wassen.

Hoeveel grams is de deken? Kan het zijn dat je paard er onder heeft staan zweten? Mijn pony kan ik vochtig onder zijn Rhino deken zetten en dan is hij een uur later gewoon droog.

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:23

Onder Rhino kan je je paard gewoon vochtig weg zetten, dat is 1 van de redenen dat ik voor die deken heb gekozen (mijn pony zweet erg veel).

Ik was vanmorgen bijna mijn horsepal sensor kwijt :') ik had hem in een deken geplakt die hij al een tijdje op had gehad dus heel dat plak ding was losgelaten doordat de deken al wat vettig was aan de binnenkant. Ik kon hem niet uitlezen rondom de deken dus vreesde dat hij in de wei lag, ik richting wei en proberen uit te lezen, geen gehoord dus verlies gepakt. Loop ik terug de stal in, hangt hij aan het buik haar van mijn pony :') batterij opnieuw erin gedaan en werkte weer als een zonnetje. Ik baalde toch wel even toen ik dacht dat ik hem kwijt was, je went snel aan zo’n ding.

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 17:35

Ninx schreef:
xSCWx schreef:
Onder Rhino kan je je paard gewoon vochtig weg zetten, dat is 1 van de redenen dat ik voor die deken heb gekozen (mijn pony zweet erg veel).


Welke Rhino is dat?

Ik heb deze:

https://www.paardendrogist.nl/deken-hor ... ize-115165

Ik heb degene van je link maar dan in 100gr en een andere Rhino van 250gr.
Als je bijvoorbeeld deze pakt van hun eigen site 100gr staat er ook bij "breathable" https://www.horseware.com/product/rhino-wug/
En ik kan jullie vertellen dat je je paard er echt vochtig onder weg kan zetten want ze zijn binnen no-time droog. Uiteraard niet kletsnat maar dat geldt voor geen enkele deken uiteraard.

Edit: ik bedoel dan wel een paard wat goed is uitgestapt en niet meer nat op de huid! Dan zal het met de Rhino niet terug op de huid slaan.

La Vie en Rose 


xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 11:48

Horsepal is uitverkocht en niet meer te bestellen (ze hebben een nieuwe versie uitgebracht).

Maar even food for thoughts; een geschoren paard zal onder zijn deken warmer aanvoelen dan een ongeschoren paard. Immers heeft het geschoren paard zijn eigen vacht niet om de warmte bij zich te houden waardoor hij warmer aanvoelt. Terwijl het paard met vacht minder warm aanvoelt, maar het toch even warm (of warmer) heeft dan het geschoren paard.

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 19:58

Bij horsepal wordt ook aangeraden tussen 28 en 32 graden maar boven 29,5 zo’n beetje gaat mijn pony toch staan zweten van de warmte. Dus ik heb de minimum temperatuur op 27 gezet maar volgens mij kan die nog wel een graad lager (ongeschoren).

Ik kan de nieuwe horsepal sensor niet meer vinden, hij is in ieder geval van het merk horseware. Er was een site van als ik het me goed herinner.
HypoStore zegt dat ze de horsepal nog kunnen leveren tussen 2 en 10 dagen: https://hypostore.nl/horseware-horsepal ... ensor.html

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-21 23:06

Pally schreef:
Ik heb mijn paard vanavond bij binnenkomst getemperatuurd, hij was maar 36,9 :

Voelde hij ook koud in zijn liezen? Bij sommige paarden is het gewoon hun eigen temperatuur, wat lager. Als hij echt te koud was lekker warmer dekentje op dan. Onder hoeveel grams stond hij voor het temperaturen? Geschoren of ongeschoren?

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 18:12

Ik heb mijn pony maar terug gezet naar 50gr, zelfs onder de 100gr stond hij te zweten de hele nacht en overdag.

Voor de mensen met een Horseware met V sluiting: hoe doen jullie dat als het klittenband aan de voorkant slechter wordt? Bij mijn pony blijft die haast niet meer "plakken" waardoor de deken aan de voorkant naar binnen krult...

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 21:56

Slmt9 schreef:
Is er nog een stuk van ‘t klitteband af te knippen, het wollige zeg maar?
Of is het van viezigheid? Voor haren erin heb je van die borsteltjes met metaal.

Nou ik snap het niet zo goed want het klittenband ziet er nog zo goed als nieuw uit... (zonder haar, klein beetje zand). En opzich kan ik hem redelijk goed netjes dicht maken maar hij gaat onwijs snel los. Ik snap even niet wat je bedoelt met wollig klittenband :P

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 09:18

Bagheera_206 schreef:
xSCWx schreef:
Ik heb mijn pony maar terug gezet naar 50gr, zelfs onder de 100gr stond hij te zweten de hele nacht en overdag.

Voor de mensen met een Horseware met V sluiting: hoe doen jullie dat als het klittenband aan de voorkant slechter wordt? Bij mijn pony blijft die haast niet meer "plakken" waardoor de deken aan de voorkant naar binnen krult...


Hier blijft klittenband goed zitten, maar is zo een dubbele klittenband sluiting. := Bedoel je de v-slutiing van Rambo, Rhino of Amigo?

Ja is inderdaad zo’n dubbele klittenband sluiting… Van de Rhino wug die hij net 4 weken op heeft

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 10:57

Dan zou ik inderdaad ook voor de 115 gaan, maar bij regen wordt dan wel je onderdeken nat…

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:11

Gedeeltelijk geschoren (buik en hals) onder de 250gr. Alleen begin van de middag toen het windstil was en de zon scheen was het even 2 uurtjes te warm maar voor de rest kon hij de dikke deken goed hebben. Donderdag ochtend wordt het volgens mij weer warmer, dan doe ik zijn 100gr weer op.

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 15:36

Ja daar is helaas geen pasklaar antwoord op te geven, welke dikte je oplegt heeft met meerdere dingen te maken...
Want ten eerste; welk model bedoel je met "half scheren"?
Afbeelding
Ik heb mijn pony als (ongeveer) 10 geschoren en die staat nu (met temperaturen rondom 0 graden) met 250gr. Hij heeft ook een dikke vacht (waar hij niet geschoren is). Zodra het 's nachts rond 5 graden of warmer is krijgt hij 100gr of 50gr op (ligt een beetje aan de gevoelstemperatuur, als er bijvoorbeeld een ijzige koude wind staat de 100)
En dan ligt het er ook nog aan hoe kouwelijk je pony is. In dit topic zie je dat ook; sommige mensen hebben nu een 0gr deken op en de ander al 700gr.
Met 11 van het plaatje kan je beginnen, daarmee hoeven ze geen deken op maar kan ze toch haar warmte kwijt. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 12:28

Die temperaturen zijn toch niet te doen joh. In een week tijd heeft hij alle 3 zijn dekens al opgehad (50-100-250 Gr). Hij staat nu onder 100 maar aangezien het vannacht min 4 wordt twijfel ik om hem weer onder 250 te zetten. En dan vanaf maandag gaat het weer naar 12 graden :+ is dit elk jaar zo? Ik kan me dit van 10 jaar terug niet herinneren (ben er een tijdje uit geweest).

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 02:03

Dat is denk ik een productie foutje, even contact opnemen met de winkel?

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 18:54

Oh dat is wel gek ja. Misschien het verschil tussen een oud en nieuw model?

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:24

Mijn pony is echt vrolijker geworden sinds ik hem niet te warm meer kleed en een jacht model heb geschoren. Dat zal natuurlijk per paard verschillen maar ik denk wel dat je ze beter iets te koud kan zetten met voldoende hooi dan te warm. Opwarmen gaat makkelijker dan afkoelen.

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 16:46

Warm bij de kiezen? Is dit een autocorrect of hoe moet ik dit zien :')
De 100gr is duidelijk te warm, dan zou ik het ook laten bij ongevoerd. Het scheelt al als wind stopper. Met dikke ongeschoren vacht kunnen ze dat best hebben

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 16:48

Oh Liezen _O- ik zag al iemand voor me die zijn hele hand in de mond steekt :')

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:09

8 jaar, dat is echt waar voor je geld geweest!
Ik vind de 3 singels niet echt een toevoeging hebben. Wel vind ik het pony model een toevoeging hebben, die past net even wat mooier op mijn pony (hangt minder ver over de benen heen). Maar dat is verder het enige nuttige wat ik daar over kan zeggen. Of ik de V-sluiting echt een aanwinst vindt ben ik ook niet echt van overtuigd. Het is wel iets beter dan een rechte sluiting, dat dan weer wel.

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:56

Ik kan helaas mijn laatste bericht niet meer aanpassen maar heb een vraag...
Mijn pony heeft het eerder te warm dan te koud, hij is gedeeltelijk geschoren (buik en halve nek). Hij heeft het nu soms al te warm onder zijn 100gr deken. Zouden jullie voor een 0 of 50gr deken gaan als stap lichter?

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 18:42

Dat is balen inderdaad, gelukkig valt dat nog wel onder garantie

La Vie en Rose 

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:06

Bagheera_206 schreef:
Ah zou Bucas dan net als Horseware het bij bepaalde modellen erop hebben gezet? := Zit dacht ik wel gewoon op de Smartex. Bij Horseware zit dat lusje er ook niet op bij de Mio en Amigo, maar wel bij de Rhino en Rambo. Natuurlijk kun je wel altijd zelf een lusje aan de staartflap naaien.

Huh dit heb ik nog nooit gezien bij mijn Rhino wug? Die kan gewoon omhoog flapperen. Of zit het lusje aan de binnenkant ofzo?

La Vie en Rose 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers