[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:50



Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:50

hebben jullie tips voor mij?

Ik heb nu een 3 jarige ruin van 1.67 ongeveer. Hij is wat "vol" en een normale tot wat dikkere nek. Nu wilde ik eigenlijk deze zomer geen dure vliegendeken aanschaffen ivm de groei. Groeien ze nog een dekenmaat of blijft dat gelijk?

Anders koop ik liever een 195 tweedehandsje voor nu en investeer ik volgend jaar wel in een duurdere. Zijn winterdeken maat 205 is nu te groot nog.

weten jullie aantrekkelijke merken voor de groei :') (liever met losse of zonder hals)

mn pony met extreme eczeem is ook een uitdaging. staat een uur rijden op pensioen. Nu nog dr regendeken aan (heeft het niet snel warm) kan niet ff gaan wisselen maar vind de buien regen van de afgelopen dagen nog te heftig om te doorstaan met een rambo sweet itch (droogt in de zomer zo weer op maar nu...). Graag gewoon echt lente/zomer weer nu dan is dat allemaal opgelost :Y)

MarjanB

Berichten: 16414
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:55

Dispar_Vulgo schreef:
MarjanB schreef:
Ik heb een Shires met waterdichte rug, echt ideaal!


Heb jij dit model?
https://www.agradi.nl/tempest-vliegende ... bo-wit.htm
Helaas is die met vaste hals. Verder lijkt het me een prima deken!


Nee een andere, deze is ook niet waterdicht. Die van mij heeft een blauwe bovenkant.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Rainer
Berichten: 637
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:56

Dispar_Vulgo schreef:
Sunniva schreef:
Ik heb de Buzz of rain van Bucas. Echt ideaal als iedereen op stal roept ik weet niet wat ik op doe een regendeken, zomerdeken of niks want er staat nog net een fris windje of het gaat toch wel regenen etc. Die van mij is nog super waterdicht bovenop (nog niet gewassen) en de zijkanten (vliegendeken) die drogen weer snel. Ik heb de versie zonder hals want ik gebruik het vaak als het wel net wat warmer is en dan vind ik de hals erbij net te warm.


Ah top, dit was precies waar ik nu tegenaan loop!
Komende weken veel regen voorspeld, maar wel warm. En hier staan ze 24/7 buiten, dus bloot is ‘s nachts al snel te koud.

Ik ga alle modellen maar is even goed vergelijken.
Ik zoek een deken zonder/met losse hals en niet te duur (rond 60 euro zie ik genoeg) en liefst in een lichte kleur (ivm warmte)

Pagony Rain vliegendeken voldoet aan je eisen. Alleen geen lichte kleur. Hals kan er af gehaald worden en voldoet hier prima! Het zal met een stortbui misschien niet 100% waterdicht zijn, maar ik doe deze deken toch alleen op als het wat warmer is dus dan is dat ook niet zo zo'n ramp.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:18

Bedankt, hele goede tip die Pagony rain!
Ik zie dat hij ook nog in de Divoza hier redelijk dichtbij is, dus dan kan ik hem snel in huis hebben (met de post kan het tegenwoordig zo lang duren).


Deze van Horze kwam ik ook online nog tegen, die aan alles voldoet, maar dat is wel een gokje met levertijd:
https://www.horze.nl/vliegendekens/horz ... #color=LRG

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:30

Dispar_Vulgo schreef:
Ah top, dit was precies waar ik nu tegenaan loop!
Komende weken veel regen voorspeld, maar wel warm. En hier staan ze 24/7 buiten, dus bloot is ‘s nachts al snel te koud.

Ik ga alle modellen maar is even goed vergelijken.
Ik zoek een deken zonder/met losse hals en niet te duur (rond 60 euro zie ik genoeg) en liefst in een lichte kleur (ivm warmte)


Even advocaat vd duivel ;) dat het voor ons ‘s nachts koud is, ja, maar je paarden ook?
Die van mij heeft t altijd eerder te warm dan te koud. Zo lang t ‘s nachts boven de 5 graden blijft, gaat er geen deken op. En dat is een 19-jarige met artrose die 24/7 buiten staat.

De ideale temp voor een paard is tussen de -5 en de 15. Misschien heb je het al eens gedaan, maar zo niet, altijd nuttig om in de ochtendvroegte even je paarden onder de oksel, lies en oren te voelen :)

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:05

Slmt9 schreef:
Even advocaat vd duivel ;) dat het voor ons ‘s nachts koud is, ja, maar je paarden ook?
Die van mij heeft t altijd eerder te warm dan te koud. Zo lang t ‘s nachts boven de 5 graden blijft, gaat er geen deken op. En dat is een 19-jarige met artrose die 24/7 buiten staat.

De ideale temp voor een paard is tussen de -5 en de 15. Misschien heb je het al eens gedaan, maar zo niet, altijd nuttig om in de ochtendvroegte even je paarden onder de oksel, lies en oren te voelen :)


Normaal ben ik ook zo hoor!
Maar vorige week heeft m’n paard in de wei kou op de spieren gevat, waardoor hij ineens totaal kreupel liep.
Dus sinds dien ben ik voorzichtiger met regen!
Hij is geschoren en staat nu 24/7 in de wei.

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:29

Dan snap ik dat helemaal!

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:33

Ik vind het ook best wel gedoe hoor, steeds dekens wisselen. Daarom lijkt me zo’n fly rain deken ideaal, dan blijft z’n rug/kruis in ieder geval droog bij dit wisselende weer.

Wel ff balen, het divoza filiaal heeft hem tóch niet op voorraad :z

Kasmir

Berichten: 5430
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:00

Heeft iemand ervaring met hoe de Rambo Protector valt? Heb nu een bucas buzz off maar het schuift als een malle, na een sprintje hangt hij volledig opzij heb d'r nog niet eens mee laten rollen. Ze heeft als winterdeken een rambo wug dat ligt fantastisch maar vliegendeken is lastig. Master lag ook niet goed, van decathlon paste ook niet en amigo schoof ook.

Paard in kwestie.
Afbeelding

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

cayenne123
Berichten: 344
Geregistreerd: 25-07-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:10

Kasmir schreef:
Heeft iemand ervaring met hoe de Rambo Protector valt? Heb nu een bucas buzz off maar het schuift als een malle, na een sprintje hangt hij volledig opzij heb d'r nog niet eens mee laten rollen. Ze heeft als winterdeken een rambo wug dat ligt fantastisch maar vliegendeken is lastig. Master lag ook niet goed, van decathlon paste ook niet en amigo schoof ook.

Paard in kwestie.
[ [url=m/LKYgCO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had eerder ook de buzz off van bucas, wat een vreselijke pasvorm. Zat voor geen meter. Heb sinds vorig jaar de Rambo Protector en die zit zo goed! Super tevreden mee! Mijn paard heeft van amigo/rambo maat 190 en die zit precies goed! Misschien net wat groter dan de amigo regendeken maar ligt echt goed.

I just came out to have a good time and I honestly feel so attacked right now

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:17

Ik heb hem een maat kleiner dan de gewone Rambo deken, maar verder fijne deken. Kan me voorstellen dat bij een breder paard misschien de normale maat prettig valt, maar dat is proberen natuurlijk.

"Een draver, is gaver" :D

Kasmir

Berichten: 5430
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:22

RianneH schreef:
Ik heb hem een maat kleiner dan de gewone Rambo deken, maar verder fijne deken. Kan me voorstellen dat bij een breder paard misschien de normale maat prettig valt, maar dat is proberen natuurlijk.


Ha ik zat te twijfelen of ik een maat groter dan haar normale maat moest proberen maar als hij ruim valt dan ga ik voor een 6.6 :D. Top ga vrijdag richting de winkels dan kijken of ze hem daar in de juiste maat hebben liggen :D

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

Wyb_sterJarig

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:56

Heeft een van jullie toevallig ervaring met de Rambo Ionic Zomerdeken?

Ik zoek een zomervariant voor mijn paardje nadat de ionic liner echt heel goed is bevallen. Ik twijfel alleen waar ik goed aan doe. De liner (100 gr) met regendekken (100 gr) is veel te warm nu, dus nu staat ze 2 weken zonder maar ze loopt duidelijk minder lekker. Mijn paarden staan samen en hoewel dit paard geen echte sloper is, staat ze wel op een uitloop dus meer beweging dan gewoon op stal. Is de zomerdeken echt heel dun of zou die dat wel moeten redden? En weet iemand toevallig of hij waterdicht is?

Als iemand een andere oplossing weet, een ander merk of toch een 0 grams deken met liner erbij, ben ik daar natuurlijk ook voor in!
Alvast bedankt voor het meedenken

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:57

Wyb_ster schreef:
Heeft een van jullie toevallig ervaring met de Rambo Ionic Zomerdeken?

Ik zoek een zomervariant voor mijn paardje nadat de ionic liner echt heel goed is bevallen. Ik twijfel alleen waar ik goed aan doe. De liner (100 gr) met regendekken (100 gr) is veel te warm nu, dus nu staat ze 2 weken zonder maar ze loopt duidelijk minder lekker. Mijn paarden staan samen en hoewel dit paard geen echte sloper is, staat ze wel op een uitloop dus meer beweging dan gewoon op stal. Is de zomerdeken echt heel dun of zou die dat wel moeten redden? En weet iemand toevallig of hij waterdicht is?

Als iemand een andere oplossing weet, een ander merk of toch een 0 grams deken met liner erbij, ben ik daar natuurlijk ook voor in!
Alvast bedankt voor het meedenken


Is een katoenen deken, niet dik ofzo. Enige nadeel is dat die zwart is en dus in de zon wel warm is.

Is niet waterdicht.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 14:59

Kasmir schreef:
Heeft iemand ervaring met hoe de Rambo Protector valt? Heb nu een bucas buzz off maar het schuift als een malle, na een sprintje hangt hij volledig opzij heb d'r nog niet eens mee laten rollen. Ze heeft als winterdeken een rambo wug dat ligt fantastisch maar vliegendeken is lastig. Master lag ook niet goed, van decathlon paste ook niet en amigo schoof ook.

Paard in kwestie.
[ [url=m/LKYgCO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je bucas was dan te lang waardoor die gaat schuiven. Maar een maat kleiner zal te krap worden op dr borst. bucas heeft verschrikkelijke pasvorm voor bredere paarden

Mijn fries x tinker heeft de protector in der gewone maat. dan is die wel wat ruim. Maar rambo dekens gaan bij mij nooit scheef liggen, die liggen goed in balans.

Wyb_sterJarig

Berichten: 784
Geregistreerd: 22-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 15:14

MTinker schreef:
Wyb_ster schreef:
Heeft een van jullie toevallig ervaring met de Rambo Ionic Zomerdeken?

Ik zoek een zomervariant voor mijn paardje nadat de ionic liner echt heel goed is bevallen. Ik twijfel alleen waar ik goed aan doe. De liner (100 gr) met regendekken (100 gr) is veel te warm nu, dus nu staat ze 2 weken zonder maar ze loopt duidelijk minder lekker. Mijn paarden staan samen en hoewel dit paard geen echte sloper is, staat ze wel op een uitloop dus meer beweging dan gewoon op stal. Is de zomerdeken echt heel dun of zou die dat wel moeten redden? En weet iemand toevallig of hij waterdicht is?

Als iemand een andere oplossing weet, een ander merk of toch een 0 grams deken met liner erbij, ben ik daar natuurlijk ook voor in!
Alvast bedankt voor het meedenken


Is een katoenen deken, niet dik ofzo. Enige nadeel is dat die zwart is en dus in de zon wel warm is.

Is niet waterdicht.


Dankjewel!

Geluk is niet te vangen in een potje, wel in een pony


RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:50

Ik heb mezelf een horsepal sensor cadeau gedaan gezien die nu in de aanbieding is bij de Paardendrogist. Zijn er mensen in dit topic met ervaring met de sensor niet in de deken vast zetten maar het zakje via de ring voor de hals onder de deken houden? Ergens meen ik dat eens gelezen te hebben, dan hoef ik niet aan de binnenkant te knoeien.

"Een draver, is gaver" :D

Tancreda4

Berichten: 24014
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:12

Wat een super moeilijk weer!! In de buien is het koud en guur en heeft ze het zonder deken koud. Maar tussen de buien in de zon gaat ze zweten als dat te lang duurt... Ondertussen kwakkelt ze met dr gezondheid van alle kanten door die stomme moeilijke weer... Hoe gaat het bij jullie?

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:21

Hier is de aardig afgevallen daardoor.. Maar omdat t idd te warm is zodra de zon er is toch maar zonder..

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:25

Tancreda4 schreef:
Wat een super moeilijk weer!! In de buien is het koud en guur en heeft ze het zonder deken koud. Maar tussen de buien in de zon gaat ze zweten als dat te lang duurt... Ondertussen kwakkelt ze met dr gezondheid van alle kanten door die stomme moeilijke weer... Hoe gaat het bij jullie?

Een vliegendeken met waterdichte rug kopen :) die is perfect voor dit weer.

san4nie
Berichten: 3554
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:39

Spenk schreef:
Een vliegendeken met waterdichte rug kopen :) die is perfect voor dit weer.


Houdt zo’n deken ook goed de heftige buien van nu tegen?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:42

Ze waren er hier niet nat onder. Ik heb de pagony.

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:27

Tancreda4 schreef:
Wat een super moeilijk weer!! In de buien is het koud en guur en heeft ze het zonder deken koud. Maar tussen de buien in de zon gaat ze zweten als dat te lang duurt... Ondertussen kwakkelt ze met dr gezondheid van alle kanten door die stomme moeilijke weer... Hoe gaat het bij jullie?


JA! De struggle is real. Vreselijk dit weer.
Bij ons vreten ze ook voor t leven.

Een vliegendeken gaat het hier niet overleven in de kudde.

Mijn paard heeft ook net 6 weken vaccineren achter de rug. Dus die geef ik nu phytonics immu boost pro bij. Ik temperatuur elke dag. En hij tempt wat lager en voelt warm. Dus ik laat de deken af.

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:37

Hier geen zweet ood onder zijn 100 grams. Vanochtend nog gecheckt. Dus ik laat het maar even zo

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evito_06 en 42 bezoekers