[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sintara

Berichten: 7380
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:07

Ja die wind erbij deed het hem denk ik. En ze is al behoorlijk ver met de rui natuurlijk.

Bah, net gehoord dat ik tot zondag in isolatie moet, mag dus niet naar m'n paard :(

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB


Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:16

Hier stond gisteravond m'n geschoren paard prima onder een 0 grams amigo deken.
De ongeschoren paarden (nooit met deken) stonden er eigenlijk kouder bij. Door die regen/wind waarschijnlijk.
Zo weer even checken, maar ik wissel in principe niet te veel met dekens, tenzij ze het echt koud/heet hebben.

Pally

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:19

Hier bijna geen wind maar wel de hele dag zeikregen. Ik had gister begin vd middag de 100gr op gedaan en daar voelde hij savonds fijn onder.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:54

Hier was het goed onder de 100 grams

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:24

Die van mij stond heerlijk onder de bomen te soezen in de regen zonder deken. Totaal niet koud gehad dus.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 11:46

Mijn 0 gram regendeken was gister doorgelekt op de zomerdeken die eronder zat. Paard stond gigantisch te rillen dat ik gister rond 16.00 uur thuis kwam na het werk. De jaarling net zo. Maar die had geen deken op.

Na een uurtje op stal waren ze weer opgewarmd.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 12:04

Hier ook lekker warm onder de regendeken. Zatd tm zondag weer even zonder.

MRIIIS

Berichten: 5362
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:43

Hoi, ik hoop dat iemand hier de goede tip heeft. Ik heb een smalle KWPN'er met een korte rug. Ze heeft maat 185 (opgemeten), maar de dekens zijn of te lang aan de voorkant of te lang aan de achterkant. Merken die ik geprobeerd heb: Epplejeck (te lang aan de achterkant), Amigo Bravo en Hero (beiden te lang aan de voorkant). Ze heeft nu een 185 van Minihorseshop op, maar die is aan de achterkant net wat te groot. Wie heeft er een tip? :)

Pally

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:57

Ik ga vanavond naar les. Is best al wel lang geleden dat ik voor zo iets weg ben geweest. Wat voor deken zouden jullie op de trailer op doen? Paard is niet geschoren. Ik heb wol, stevig fleece (niet dat dunne spul wat naar achteren trekt), Rambo New Market en recuptex.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:55

MRIIIS schreef:
Hoi, ik hoop dat iemand hier de goede tip heeft. Ik heb een smalle KWPN'er met een korte rug. Ze heeft maat 185 (opgemeten), maar de dekens zijn of te lang aan de voorkant of te lang aan de achterkant. Merken die ik geprobeerd heb: Epplejeck (te lang aan de achterkant), Amigo Bravo en Hero (beiden te lang aan de voorkant). Ze heeft nu een 185 van Minihorseshop op, maar die is aan de achterkant net wat te groot. Wie heeft er een tip? :)


Meet anders eens haar ruglengte. Het kan zijn dat ze een ruglengte van 130 heeft. Dan zou ze dekenmaat 180 hebben. In zo'n geval zullen engelse merken met die ruglengte beter passen.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:12

Pally schreef:
Ik ga vanavond naar les. Is best al wel lang geleden dat ik voor zo iets weg ben geweest. Wat voor deken zouden jullie op de trailer op doen? Paard is niet geschoren. Ik heb wol, stevig fleece (niet dat dunne spul wat naar achteren trekt), Rambo New Market en recuptex.


Ik zou niks opdoen. Warm zat op de trailer.

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:21

Heb je een dunnere cooler voor in de trailer?
Als je paard nog redelijk wat haar heeft zou ik niet te dik gaan, dan gaan ze vaak staan zweten...


Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:25

Ik zou ook niets op doen. Op de trailer is t droog en winddicht. Ik vind therapeutische dekens wel fijn. Maar dat is dan puur spier gerelateerd.

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 08:55

Pleh! Ik krijg een maagkwaal van de deken-zoektocht :')

Ik zoek een 0g deken voor mijn jonge arab. Vrij smal in de schouders (nu 4, verwacht niet dat ze over een maand ineens heel breed is).

Probleem is dat ze een soort allergische reactie heeft als er ónder de deken ook maar een vochtig plekje is. Deken mag dus echt niet inregenen oid.
Horseware fleece liner leek me een handige optie om evt laatste beetjes vocht op te nemen, dus idealiter iets waar die onder kan.

- weatherbeeta leek mij mooi, vooral de schoftkussens vind ik heel fijn. Maar ik lees dat die vooral voor brede paarden een fijne pasvorm hebben? En dat ze vaak iets open staan op de hals?
- ik heb een amigo bravo met rechte sluiting. Ligt op zich top, maar drukt toch iéts voor de schoft en schuurt ietwat de manen. Zou een v-sluiting of disc sluiting dit oplossen? Of een rambo/rhino?

Ik heb nu vooral Master dekens, op zich heel tevreden over, maar ik wil graag een ander merk voor er bij. En dan liefst een oerdegelijk merk omdat mijn kleine gremlin dus echt droog moet blijven :+ :')

Bij voorbaat grote dank voor het meedenken! Het lijkt wel alsof iedere deken wel iets heeft van wat ik zoek, maar geen enkele heeft alles gecombineerd -O-

MarjanB

Berichten: 16410
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:01

Ik zou kijken naar een highnek (halve hals) uitvoering daar regent het minder snel in. Verder heb ik helaas alleen ervaring met dekens voor brede paarden dus qua merken kan ik je niet helpen

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Sintara

Berichten: 7380
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:33

Inderdaad uitkijken naar een halve hals, of anders een vaste hele hals. Is wel een beetje verstikkend maar dat blijft het beste droog

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:27

Halve hals wil ik eigenlijk niet ivm manen := Uiteraard van ondergeschikt belang ten opzichte van allergische reactie, maar met zowel de Master als de Amigo gaat het met een 'gewone' hals eigenlijk prima qua inregenen! Is puur dat ik eigenlijk een amigo met schoftkussens zoek zeg maar. Wat de weatherbeeta zou kúnnen zijn, als die qua pasvorm ook geschikt is :\

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:47

Ohh top, dank voor de tip! Ga ik dat even doen.
Mochten er nog tips zijn qua merk houd ik me warm aanbevolen :D Zo zoeken altijd wat werkt qua merk en model :=

Yenni
Berichten: 5457
Geregistreerd: 01-07-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 06:30

Wat zouden jullie doen? Pony is redelijk kaal nog van het scheren alleen het gaat vandaag regelmatig regenen /stormen mag blijft wel 18/20 graden.. Het dunste wat ik heb is een regendeken 0 grams met stay dry voering. Dus ik weet niet zo goed wat te doen...

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 07:44

Niks op doen, veel te warm zeker voor stay dry voering..

MarjanB

Berichten: 16410
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:10

Ik zou hem ook af laten, t is veel te warm. De mijne staat ook naakt. Paarden zijn geen mensen hé :) die hebben een lagere temperatuur waarbij ze zich prettig voelen dan wij.

Life is a balance of holding on, and letting things go…

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:11

Hier ook naakt, afgelopen nacht de deken ook af gelaten

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Spenk
Berichten: 21740
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:30

Hier ook naakt in zomervacht 20 is echt veel te warm voor een deken. Als je al wat op had willen doen had je een vliegendeken met een waterdichte rug moeten nemen.

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:38

Had idd ook graag 0 grams reegndekentje opgedaan voor de regen, maar helaas is het veel te warm. -O-

It's not how good you are, but how good you want to be!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:50

Hier 16 graden met veel wind en harde buien, ik heb ze net wel de allerdunste regendekens op gedaan, doe ze straks weer af


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers