[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Dyonne, Nicole288, Pistasche, Apple, C_arola, Coby

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:07

Weet er hier iemand dekens die dezelfde pasvorm hebben als Bucas? Ik ben heel tevreden over mijn shires dekens maar sommige vallen wat breed/laag op de schouders waardoor het in regent. Ik heb een mio en horseware deken maar die zijn zo breed van voor dat de dekens naar achter zakken en schuren. QHP zakt ook naar achter..

De bucas zit het mooiste maar ik heb echt een hekel aan bucas dekens. Tot nu toe alleen maar lekke dekens gehad en veel geld kwijt dus die komen er niet meer in...

Iemand een idee?

"Do a loony-goony dance
'Cross the kitchen floor,
Put something silly in the world
That ain't been there before."

Joliieeenn

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:46

Ik kijk er ook zo naar uit om dit weekend mijn paard lekker bloot te hebben in de wei! Hij vindt die dekens in de winter prima maar tegen februari merk ik dat die er genoeg van heeft gehad. Ik verheug me dus nu al voor hem op het weekend! Hopelijk blijft het dan ook zo!

"Do a loony-goony dance

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:09

Saaams schreef:
Ergens schrik ik wel een beetje. Dat er nog paarden staan met dit heerlijke weertje en 16/17 graden met een deken meer dan 50 gram..
Ze hebben een totaal andere comfort temp dan wij.. zelfs geschoren.

Mijn geschoren onder een 0 gram (in de polder) stons gister al klam. Die is echt heerlijk bloot nu.

Ik schrik hier ook heel erg van.. ook de mijne die geschoren is krijgt boven de 15 graden geen deken meer op dan is het daar gewoon echt te warm voor..

"Do a loony-goony dance

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:04

Ik twijfel of ik de mijne nu niet bloot ga laten ook s'nachts. Hij is in december/januari voor het laatst geschoren en denk dat we beide de dekens wel moe zijn :+

Hoe doet de rest dat hier?

"Do a loony-goony dance

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:52

Ik vind het ook lastig. Mijn paard is ook goed in de rui en is de laatste keer in januari geschoren. Tot nu toe nog "goed" ingepakt omdat hij s'nachts buiten staat. Maar wanneer kan ik stoppen? In principe is zijn vacht nu even lang als een zomervacht. Of s'nachts gewoon nog een regendeken ipv een dikkere deken, dekenloos of nog wachten met minderen tot de temperaturen s'nachts echt omhoog gaan?

"Do a loony-goony dance

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:09

Slmt9 schreef:
Joliieeenn schreef:
Ik vind het ook lastig. Mijn paard is ook goed in de rui en is de laatste keer in januari geschoren. Tot nu toe nog "goed" ingepakt omdat hij s'nachts buiten staat. Maar wanneer kan ik stoppen? In principe is zijn vacht nu even lang als een zomervacht. Of s'nachts gewoon nog een regendeken ipv een dikkere deken, dekenloos of nog wachten met minderen tot de temperaturen s'nachts echt omhoog gaan?

Per paard is het verschillend wat nodig is. Dat is niet vanaf een scherm te adviseren.
Ik zou of testen met de hand (oksel en lies) en als je twijfelt temperaturen. En in je achterhoofd houden dan -5 en 15 graden voor een paard de meest comfortabele temperatuur is.

Hij is geen koukleum en staat overdag gewoon zonder.. maar s'nachts ben ik er jammer genoeg niet om even te voelen en waar hij staat zal ook niet s'nachts even uit haar bed willen :+

Ik neig gewoon naar aflaten of als het regent een regendeken erop

"Do a loony-goony dance

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 14:00

Hier regent het echt de hele dag en flinke wind maar wel 10 graden.. nu zo een vliegendeken met waterdichte rug opliggen maar twijfel echt of ik niet zijn gewone regendeken op leg ook voor vannacht. Wat hebben jullie paarden opliggen die 24/7 buiten staan nu?

"Do a loony-goony dance