[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:21

Hier overdag bloot en in de nacht een 100 gram regendeken.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:12

Muze schreef:
Ik kreeg een foto van stalgenote, ( zelf vakantie gehad) waarop te zien was dat de mijne afgelopen week toch wat schraler geworden is. Ook wat rugbespiering weg. Daar schrok ik wat van.
Kan zoiets ook door weersverandering komen?
Ik wil er eigenlijk nog geen deken opgooien...
vanavond zelf even met eigen ogen zien..


Mijn koukleum is ook ingevallen. In het zonnetje is het heerlijk maar vorige hadden we een paar dagen veel wind in de polder en koudere nachten en dan zie je hem al schraler worden.
Overdag staat hij bloot en 's nachts onder 100 gram en weer op stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 07:36

Bagheera_206 schreef:
Andere vraag... Hoe doen jullie dat met wassen? Krijg deze week een tweedehands deken en die wil ik even laten wassen/impregneren. Ik kan ze bijvoorbeeld door EJ laten wassen. Die zit hier bij mij in het dorp. :)


Ik laat mijn dekens ieder jaar bij de EJ wassen. Ze zijn allemaal nog perfect waterdicht (Horseware en Weatherbeeta).

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:27

Hier ook onder 100 gram. Het is nog geen minuut droog geweest vandaag en het waait hard.

Weatherbeeta (be)valt beter dan Horseware bij mijn pony. De Freestyle is het fijnste model dat ik heb maar wordt helaas niet meer gemaakt. ComFiTec Premier is ook een fijn model.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 17:17

Ik heb de deken vannacht afgelaten. Het was gisteravond nog 17 graden op stal. Vanochtend trof ik een verkleumde pony aan :\ Deken snel weer omgedaan en blijft ook om aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:09

Ik ben groot fan van de liners :D Zowel onder de Amigo deken zelf als onder Weatherbeeta. Ik heb ze van 100 tot 300 gram.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-20 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 17:52

Heeft er iemand ervaring met de outdoordekens van Busse?
Ik zag bij onlineruitershop een 100 grams met V-sluiting voor de helft van de prijs. Ik heb 'm besteld dus ben benieuwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 12:09

Sosha schreef:
Faya__ schreef:
100 gr voor (recent) geschoten paard.


Dan hoeven ze echt geen deken meer op hoor _O-


:')

Mijn koukleum (ongeschoren) staat onder 200 gram.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 19:08


Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 17:58

Buienradar geeft vanaf zaterdag in de nachten gevoelstemperatuur -10/-12 aan. Dat gaat koud worden :brr:
Mijn koukleum staat nu onder 300 gram. Ik moet nog even bedenken welke dekens ik dit weekend op doe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:16

Ik heb vandaag gewisseld van 450 naar 600 gram. Hij voelde koud aan ondanks extra ruwvoer. Ik heb hem nog niet eerder zo warm hoeven te zetten maar deze temperaturen zijn iets te heftig voor mijn koukleum :')

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:53

Ik heb gisteren gewisseld naar 100 gram en vandaag lekker een paar uurtjes af.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 16:53

Hier vandaag ook weer bloot. De paddock ligt uit de wind en het was gewoon 18 graden {:} *D
Vanavond gaat de 100 grams weer op.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:53

Juangi schreef:
Meer mensen met paarden die nu zonder deken staan?


Overdag wel maar 's nachts nog wel de 100 grams deken. Het is de afgelopen dagen heerlijk geweest met het zonnetje. De paddock ligt uit de wind dus dan wordt het al snel warmer.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:54

Ik heb de deken vandaag afgelaten. Het waait hard maar het is droog en de zon schijnt.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:07

De liners was ik zelf en de outdoordekens breng ik 1x per jaar naar de Epplejeck om ze te laten wassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:12

Ik breng de dekens al jaren naar de Epplejeck en ze zijn nog perfect waterdicht (Rambo/Amigo/Weatherbeeta).

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 06:02

Ik heb gisterenavond ook voor het eerst de deken opgedaan. De gevoelstemperatuur wordt 8 graden vandaag met die wind :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 06:46

Weatherbeeta is slecht leverbaar op het moment. Ik heb meerdere dekens in bestelling staan maar de winkel gaf gisteren aan dat ze op z'n vroegst eind november komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 07:42

De medewerker vertelde dat de dekens nog bij Weatherbeeta uit de productie moeten komen en er nog helemaal geen nieuwe voorraad is geleverd.
Horseware doet het dit jaar inderdaad beter behalve de Rambo dekens dan. Dochorse bleef de leverdatum maar uitstellen bij mijn nichtje en nu is het nog niet op voorraad zie ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 06:40

Bagheera_206 schreef:
Hier past juist de Bucas niet zo fijn en zitten de Horseware dekentjes fijner. Vooral de Rambo's met v-sluiting.


Bij mijn ruin ook. Horseware en Weatherbeeta liggen super maar Bucas daarentegen totaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 13:25

Tancreda4 schreef:
Ik ben mijn vertrouwen in mijn dekens een beetje aan het verliezen. Ik heb een Fedimax die echt waterdicht zou moeten zijn (mega waterkolom) en toch was ze daar laatst wat nat onder (kleine patches nat). Niet een fijn idee... Mijn Rhino Wug is al 100 jaar oud (nou ja, 11.5 jaar oud dan) en vertrouw ik ook niet echt meer, al lijkt dat nog mee te vallen.

Maar ik zou het liefst een 50 grams wug hebben ipv een ongevoerde... een die echt écht waterdicht is. Ik baal zo van die fedimax, ik dacht dat ik daarmee een top deken te pakken had. Ik had nog een 50 grams wug van Felix Buhler (kramer) maar die is ook niet 100% waterdicht. Mijn paard staat 24/7 buiten zonder schuilstal, dus hij moet echt hele dagen regen kunnen hebben. Iemand een idee welk merk een 50 grams wug heeft?


Rambo heeft een 50 grams wug.
Ik heb ‘m besteld, lijkt me een fijne deken.

https://www.dochorse.nl/rambo-regendeke ... x8EALw_wcB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:24

EmptyWords schreef:
Als het koud is staat die van mij gerust onder 700 gram als het nodig is.


Mijn koukleum helaas ook. Hij staat nu onder 200 gram en dat vind ik voor de nachten al aan de koude kant maar voor overdag is het prima. De andere paarden op stal staan nog zonder deken of onder 0 gram.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 20:36

Mooie deken! Die staat op m'n lijstje voor Black Friday :))


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers