Paard valt af in de winter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Paard valt af in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 13:32

Onze ruin van bijna 20 heeft dat ook, al zolang ik hem heb valt hij in de winter terug in gewicht. Om te voorkomen dat er energie naar het warm houden gaat doe ik hem een deken op, scheelt al in het afvallen, verder onbeperkt hooi 1ste snede van bemest land, wat bij hem ook goed werkt is het extra bijvoeren van seniores priores van subli, door er op tijd mee te beginnen kan ik het ergste afvallen tegen gaan.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Paard valt af in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 17:47

Wat is het eetpatroon van je paard?
Onze ruin is niet het type van kop naar beneden en door blijven eten, hij eet een poosje en gaat dan ergens staan kijken, rollen, poosje slapen, weer een poosje eten, poosje kijken, hapje eten.
Op die manier komen ze minder aan omdat de ander waarschijnlijk wel door eet en daardoor krijgt hij minder ruwvoer binnen wat er toch ook voor zorgt dat het kacheltje beter blijft branden.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Paard valt af in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:18

Kan je ze eventueel 's nachts apart zetten zodat je hem extra kunt geven omdat je al aan geeft dat de merrie dat niet nodig heeft en vol genoeg is? Ik zou bovenop de normale voeding dingen zoals Fibrebeet of Senoires Priores bijvoeren anders zal je niet echt snel resultaat zien.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eileen_ en 27 bezoekers