Paard valt af in de winter

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Mizora

Woonplaats: Doordeweeks: Wageningen, in het weekend: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:43

Deken op is inderdaad de eerste stap. In een hoop gevallen komt afvallen in de winter (maar niet in de zomer) namelijk door het koud hebben.

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:54

Ik zou beginnen met een 100g regendeken. Wat een fijn model is voor een arabiertje kan ik echt niet zeggen. Tot nu toe heb ik dekens voor een tuigpaard, een zwaar warmbloed, een licht koudbloed en 2 shetten aangeschaft.

Droog blijven maakt al gigantisch veel uit en windvrij blijven ook. 50g compenseert het indrukken van de droge vacht door een deken, 100g geeft iets extra warmte. Ten opzichte van een natte vacht isoleert zelfs een 0g regendeken al flink, doordat de vacht nu niet in- en opengedrukt wordt door de regen, waardoor de isolatie niet achteruit gaat.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 21-11-20 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ik ben op het moment eigenlijk niet bereikbaar via pb vanwege dat ik het extreem druk heb, helaas.

Mizora

Re: Paard valt af in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:26

Ik zie vooral een spierarm paard. Maar of het paard zonder zadel mager is kan ik niet goed zien. Ik zou proberen een standfoto te maken als hij bloot is. Hier zou ik eerder eiwit in gooien, 200g sojaschroot (eerst 4 dagen 100g) en een goede mineralenbrok. Marstall Force heeft mijn voorkeur.

Is hij getest op PSSM2?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:37

Laatst bijgewerkt door Mizora op 26-11-20 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie