Eczeemdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 16:43

Omdat vliegendekens een ramp zijn ( 9 gepast van allerlei merken en niks zit lekker), overgegaan op eczeemdeken.
Voor zowel vliegend gespuis als kriebels.

Nu denk ik alleen dat door de relatief dunnen stof deze dekens vlot sneuvelen dus wil ik er nog een bij.
Wel een Pyama model.
Brede koudbloed met stevige schouders en boeg en aardige hals..

Welke eczeemdekens hebben jullie?
Hoe bevallen ze?
Ook gewoon 24/7 om?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 16:52

Ik vond de Rambo Sweet Itch best een stevige stof hebben :j

Maar daarbij komt dus wel dat deze ook wat warmer is dan de dunnere dekens.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 16:53

Ik vind die echt bizar dik.
En ik gok ook dat ie niet zal passen want horseware past sowieso niet bij hem.

kinel
Berichten: 2185
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:17

Rambo sweet itch hoody super fijn en ondanks dikke stof zweet hij nauwelijks met warm weer. Geen schuurplekken en blijft fijn liggen. Ligt prutsmuts op een fjord.
Hebben ook qhp zebra eczeemdeken gehad. Snel kapot en veel schuurplekken.
Dus voor ons geen andere meer.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 17:31

Maar als die dezelfde pasvorm heeft als andere amigo en Rambo dekens... dan is het bij voorbaat al geen optie. Zit hem super strak

Gelbrich
Berichten: 281
Geregistreerd: 09-03-07

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:41

Shires schijnt ook goed te zijn. Zelf alleen ervaring met RSIH :)

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:45

Ik heb beide de horsegear en shires sweetitch op mijn Fries. Ze heeft ze de hele zomer altijd om. Beide een fijne pasvorm, blijven goed zitten en zijn lang niet zo warm als de Rambo.

Bucas heb ik ook nog gehad maar die had een pasvorm van niets.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4162
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 17:48

Gewoon EJ huismerk. Lag hier perfect op oude type brede Haflinger. 24/7 om inderdaad. Van Premiere heb ik ze ook gehad. QHP is ook vergelijkbaar. Vallen over het algemeen wel allemaal een maatje kleiner (zeker icm wat meer boeg) :j

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... qr=eczeem&

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 17:53

alice0cullen schreef:
Ik heb beide de horsegear en shires sweetitch op mijn Fries. Ze heeft ze de hele zomer altijd om. Beide een fijne pasvorm, blijven goed zitten en zijn lang niet zo warm als de Rambo.

Bucas heb ik ook nog gehad maar die had een pasvorm van niets.


Dit zijn wel weer dekens zoals vliegen dekens: met sluiting aan de voorkant:
En daar gaat het constant mis

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:54

Ik heb zowel de eczeemdeken als de vliegendeken van shires voor mijn haflinger met brede schouders, korte rug.

Vandaag de vliegendeken gehaald hij is er blij mee

Afbeelding

Dit is zonder deken. Zoals je ziet ook een flinke nek erop.
Hij heeft normaal 175 maar heb van deze 185 genomen ivm schuren.

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 18:59

Ik had de Rambo Sweet Itch, maar die is behoorlijk aan herstelwerkzaamheden toe :+

Nu heb ik een Shires gekocht, veel dunner en met name de muts lijkt comfortabeler en blijft bovendien fatsoenlijk zitten. De sluitingen bij de buik vind ik ook veel handiger dan bij de Rambo en op de borst blijft de deken ook veel beter zitten dan met de Rambo sluiting. Heb 'm pas een week, dus wellicht verander ik nog van mening. Maar so far erg positief en ik zou deze deken zo weer kopen. :j

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:24

Fijn te lezen.
Ik vind het echt een fijn merk heb het al 10 jaar voor Mandootje

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:31

Hier toch de rambo, ook voor een hele brede tinker. Ik hoor vaak goede verhalen over de shires deken maar ik ben zo bang dat als die dunner is ze snel kapot gaan. De rambo krijgt de tinker zelfs al kapot

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 19:51

Welke shires bedoelen jullie precies??

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:51

SuperZodiaX schreef:
Hier toch de rambo, ook voor een hele brede tinker. Ik hoor vaak goede verhalen over de shires deken maar ik ben zo bang dat als die dunner is ze snel kapot gaan. De rambo krijgt de tinker zelfs al kapot


Ik mis bij de Rambo de ribstop... Daardoor zit er in mijn Rambo een scheur van een halve meter.

Maar ben ook benieuwd hoor, ik moet zeggen dat ik meer dekens met ribstop heb en daar zitten doorgaans hooguit kleine gaatjes in.

Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:37

Ik heb zowel een Shires als een Master, beide erg tevreden over. De Shires is een stevige deken die mijn IJslander perfect past en het zweten valt erg mee. De Master is nog luchtiger, maar die stof is dan wel minder stevig heb ik het idee.

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:48


Dingle_s

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-05-20

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:51

Hier ook een Rambo gehad. Echt... ideaal. Ook een horseware gehad welke binnen no time kapot was. Rambo bleef mooi liggen en is ijzersterk! Afbeelding

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:53

Ik heb nu al jaren Snuggyhoods dekens voor mijn merrie met lichte zomereczeem. Die bevalt echt ontzettend goed! Je kan de hals eventueel in een andere maat bestellen.

Ze hebben 2 soorten, de Bugbody fly rug waar je met klittenband een hals aan kan zetten (die heb ik) en de Sweet itch rug met losse hals (sweet itch hood). Omdat ik liever 1 geheel heb ben ik voor de Bug body gegaan en laat dat altijd aan elkaar zitten. Ik trek de gehele pyjama over haar hoofd aan.
De stof voelt vrij dun en droogt super snel. Er zit ook wat rek in zodat ze lekker kunnen liggen en bewegen. Groot voordeel vind ik dat er geen gespen en elastische singels aanzitten. Dat lijkt mij wel zo prettig als ze hem zoveel om moeten. Je hebt de deken zo aan en uit en het klitteband is hier nog nooit opengegaan.

Ik koop per seizoen 1 nieuwe deken. de deken van het jaar daarvoor is dan reserve voor wasdag. Veel langer dan 1 seizoen 24/7 in de kudde kan de deken niet hebben, de stof wordt minder van de zon, regen en het rollen.

Ik bestel altijd rechtstreeks bij Snuggy:
https://snuggyhoods.com/collections/fly-protection


De RSIH ging langer mee, maar die beschermde helaas echt niet goed genoeg onder de buik. Dat ze daar niet eens wat aan doen begrijp ik echt niet.

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-20 21:00

Die snuggy is wel mooi.
Valt die rsih Heel anders dan alle andere Rambo dekens?
Want zoals ik al typte: Rambo past ruk.
En ze lijken toch echt wel heel warm

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 21:07


alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 23:37

Ik vind zelf die pyjama modellen vreselijk, ze zakken af, scheuren snel en het om en af doen is echt super irritant. Deze gingen bij mijn paard die echt geen sloper is maar 1 halve zomer mee.

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 23:52

Ik heb nu ook de sweet itch, mijn pony gaat er zelfs tijdens dit warme weer goed op. De qhp had ik hiervoor, maar daar kreeg ze (door exzeem) plekken van in haar nek. Verder werkte hij wel redelijk

Novastar
Berichten: 263
Geregistreerd: 19-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 00:16

Wij zijn erg tevreden met onze Rambo's. Hier ligt er eentje op onze Irish Cob en eentje op onze kleine Welsh. Voor beiden passen ze goed en doen ze goed hun werk. De pony's hebben veel minder jeuk én blijven zoveel schoner. Super fijn met een wit-bonte Irish Cob.
De rest heeft het gelukkig niet nodig :) :$

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 12:38

Thokkadisje schreef:
Ik heb nu al jaren Snuggyhoods dekens voor mijn merrie met lichte zomereczeem. Die bevalt echt ontzettend goed! Je kan de hals eventueel in een andere maat bestellen.

Ze hebben 2 soorten, de Bugbody fly rug waar je met klittenband een hals aan kan zetten (die heb ik) en de Sweet itch rug met losse hals (sweet itch hood). Omdat ik liever 1 geheel heb ben ik voor de Bug body gegaan en laat dat altijd aan elkaar zitten. Ik trek de gehele pyjama over haar hoofd aan.
De stof voelt vrij dun en droogt super snel. Er zit ook wat rek in zodat ze lekker kunnen liggen en bewegen. Groot voordeel vind ik dat er geen gespen en elastische singels aanzitten. Dat lijkt mij wel zo prettig als ze hem zoveel om moeten. Je hebt de deken zo aan en uit en het klitteband is hier nog nooit opengegaan.

Ik koop per seizoen 1 nieuwe deken. de deken van het jaar daarvoor is dan reserve voor wasdag. Veel langer dan 1 seizoen 24/7 in de kudde kan de deken niet hebben, de stof wordt minder van de zon, regen en het rollen.

Ik bestel altijd rechtstreeks bij Snuggy:
https://snuggyhoods.com/collections/fly-protection


De RSIH ging langer mee, maar die beschermde helaas echt niet goed genoeg onder de buik. Dat ze daar niet eens wat aan doen begrijp ik echt niet.


Ik heb de snuggyhoods bug body voor mn PRE met uv allergie. Fijne deken, maar ik vind het wel een crime om aan te trekken haha.. nu heb ik ook nog extra 'mouwtjes' eraan zodat zijn benen niet verbranden. Ik vind het wel bij mijn PRE al net aan zitten, wel problemen steeds om hem over zijn hoofd aan te krijgen omdat hij vrij breed in hoofd/kaak is. Mijm handige moeder heeft nu ook klitteband aan de hals gemaakt zodat ik die nu ook ver open kan maken. Dat scheelt echt enorm veel.
Maar ik zou voor echt een enorm breed paard die niet echt aan durven raden