[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby

Yvank_

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 20:15

Ja dat heb ik ook wel gehad. Bilkoorden of een korter staartkoord helpen.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:52

Hier wel gewisseld en hals af. Volgens de voorspellingen 14 graden hier. Dat vind ik echt te warm om onder het zelfde te laten staan als laatst met -3

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 00:26

Dat heeft niks met lek zijn te maken hoor. Als je een zeiknatte deken afdoet dan zal de binnenkant ook vochtig worden. Dat komt omdat alle condens ervan dan er in trekt. Dat is met dit weer heel snel gebeurt.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:12

Ik heb de Bucas Irish, maar begrijp dat je één wil hebben met Stay Dry voering?

Ben daar zelf helemaal geen fan van, heb liever gladde dekens. Maar het zou wel een optie kunnen zijn wellicht? Dekens gaan hier nu het 3e seizoen in. Hij staat er hele dagen mee buiten en wordt gewassen volgens de bucas behandeling en nog altijd waterdicht.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:40

Ik denk dat je die temperaturen wel een beetje met een korrel zout moet nemen. Je kunt niet 1 deken kopen waar ze perfect onder staan de hele winter. Ik heb de 50 en de 300 grams + een 150 en 300 grams bucas onderdeken. Ik wissel dus steeds, ga het paard niet onder 1 en dezelfde deken laten staan. Bij de stay dry dekens kan dat ook vooral omdat die dan gewoon het zweet opvangen niet dat ze ineens afgekoeld worden ofzo onder die dekens.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:20

Waarom koop je dan geen bucas?

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:54

Ah ja daar heb ik geen last van. Staat gerust 12 uur met de bucassen in de regen lekt niks door en hals sluit mooi aan. Amigo is ook nagenoeg zelfde pasvorm als rhino.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:47

Maar waarom gebeurt dat bij vrijwel niemand en alleen bij jou? Heb je niet eerder dat ze in natte wei staan en rollen en het dan in de onderdeken trekt?

Ik gebruik die dekens dus ook en ken veel die ze gebruiken en niemand heeft dat probleem. Als ik nu na van die storm regen buien m'n deken af doe is alles er onder kurkdroog.

Want bij horseware is dat bij de amigo etc ook niet het geval en in topic hier ook behoorlijk wat lekke Rambo bekend. Maar ik zou eerder kritisch kijken naar hoe je pasvorm is dat het niet inregent. En dat het water dus niet van de onderkant er in trekt.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:23

Ja maar je doet alsof dit bij iedereen gebeurt. Maar ik en hier ook vele anderen hebben dit totaal niet.

Maar dat die naden niet getaped zijn is bij veel zo. Ook horseware, Felix buhler , alle goedkopere merken. Dan moet je al richting een Rambo of bucas smartex gaan.

Bij ej hebben ze destijds tegen mij gezegd deze dekens heel geschikt zijn en niet lekken dus ik ga al niet meer uit van wat ze in de winkel roepen.

Wel was ik de dekens elk jaar met bucas spul voor waterdichtheid.

Maar als bucas de pasvorm je wel bevalt waarom ga je dan niet voor de smartex?

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:37

Dat zeg ik ook nergens? Jij hebt een slechte ervaring ermee. Prima dat kan!

Dat je wat anders wilt snap ik ook. Ik heb lekke Rambo's gehad die hoefde ik ook niet meer. Maar dat maakt het niet meteen waardeloze dekens die bij iedereen doorlekken.

Dat is wat ik bedoelde te zeggen je kwam nu over alsof bucas sowieso een rukmerk is want elk paard staat daar zeiknat onder. En dat is niet waar.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:32

Die ligt inderdaad goed!

Zo horen ze te liggen als ze langer zijn zijn ze te lang en gaan ze trekken aan de schoft.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:03

De nieuwe bucas vliegendeken valt juist best breed! Duidelijk verschil mijn Rambo vliegendeken zit smaller.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:11

Alle vliegendekens zijn nu Bic Beck heb ik begrepen omdat de oude modellen zo smal vielen. Bij de nieuwe heb je geen onderscheid meer.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 10:32

Niks beide geschoren maar gewoon in zomervacht nu.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 08:37

xtessax83 schreef:
Zondag wordt mijn shet geschoren, uitgesteld en gehoopt dat we niet op dit punt zouden komen. Sinds een half jaar pas in mijn bezit dus we wouden eerst aankijken.

Maar nu komt het welk deken? Overdag kan ze zonder ga ik vanuit met deze temperaturen maar voor snachts? Waar doe ik goed aan ik heb geen flauw idee en zeker niet met een geschoren pony. Ik heb momenteel nu een Bucas Freedom van 300 gram besteld maar is dit niet te warm? Deze heeft wel een brede temperatuur natuurlijk maar het is een dik deken.

En wat voor iets moet ik anders hebben

Veeeeel te warm echt dan smoort die. Ik heb veel vaker deze periode geschoren hooguit 100 gram snachts met meestal alleen eczeem deken. In zomervacht zijn ze net zo glad hè.. ging hierbij om een fjord.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:16

xtessax83 schreef:
MarjanB schreef:
Ik zou er gewoon een regendeken op gooien in de nacht en overdag zonder. Mijn merrie heeft van de winter met maximaal 300 gram op gestaan (2 keer geschoren). Staat s nachts op stal maar wel naast de deur.

Van een dikke vacht naar enkel een regendeken is dat niet een hele grote stap ineens?

Nee want die dikke vacht is niet normaal nu en zal die het ook bloedheet onder hebben. Mijn geschoren paard staat gewoon naakt nu hoor dag en nacht.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 20:58

Hier vandaag de nieuwe vliegen/eczeemdeken lijn van Bucas binnen gekregen! Ze hebben 2 nieuwe. Deze voor paarden met zomereczeem en dezelfde maar dan helemaal van gaasstof.

Lijkt een perfecte deken! Mooie lange buikflap en hals tot over de over. De manen en staart hebben eczeemstof en de de rest heel luchtige stevige gaasstof. Ze vallen ook heel anders dan de normale vliegendekens van bucas. Veel meer ruimte op de borst nog. Het is een heel andere pasvorm zo.

Afbeelding

https://hypostore.nl/bucas-sweet-itch-l ... deken.html

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 09:39

Ze zijn wat dikker ja maar een regendeken is sowieso niet geschikt bij hogere temperaturen. Waarom koop je dan niet een amigo of bucas met waterdichte rug? Stuk prettiger voor je paard ipv een regendeken opleggen met hoge temperaturen waar die onder zweten gaat.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 14:41

Je kunt toch gewoon rijden op een nat paard? Dat doe ik ook gewoon hoor.

Je zou een bucas sunshower kunnen nemen wellicht.

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:58

Waarom zou je snachts nu een deken op willen doen? Het is warm zat.