[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 00:10

De paarden staan wel een stukje verderop op een stal, dus ik ben er niet de hele tijd om even te kunnen wisselen. Maar ik gooi de dikke inderdaad in de auto en mocht het echt heel koud worden kan ik die kant wel even op om hem op te gooien.

I am because you were


prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 12:02

Ik heb de smartex extra gewisseld naar de smartex Rain. Veels te warm onder de extra nog :=

I am because you were

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:26

Een bucas met stay dry voering die op een nat paard kan :+

Als het even kan zet ik mijn paard met zweetdeken op stal, maar als ze na het rijden nog weer naar buiten gaat stap ik echt even heel goed uit en gooi dan gewoon de bucas er op. Komt er altijd netjes onder weg.

I am because you were

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 23:05

En 2 zweetdekens om? Of een dikke wollen deken? Er vanuit gaande dat je in de buurt bent om te wisselen als die droog is?

I am because you were


prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:25

xtessax83 schreef:
Iemand ervaring met dit deken?
Ik werk normaal nooit met onderdekens maar het schilt toch flink in prijs met een outdoordeken.
[ [url=m/Cl0tyd.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als ik het goed begrijp kan ik hier dus een 0 grams regendeken over heen doen? :Y)

Paardje is niet geschoren maar voelde vanochtend best fris onder de 200 gram.

Er staat bij dat deze geen bevestigingsringen heeft en dat ze hierdoor kunnen schuiven (de kans is groter) is dat ook echt zo of valt dat reuze mee?



Afbeelding

Afbeelding

Dit zegt wel genoeg denk ik... :+

I am because you were

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 08:59

Voor de buitenritten met mijn geschoren bijrijdpony hadden we een waterdichte, fleece gevoerde uitrijdeken van amigo.

Mocht het wel warm worden, sloegen we deze wel is over het zadel en gingen er dan op zitten :+

I am because you were

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 09:56

Hm oliebol. Mijn paard kwam na een flinke regenbui met een klamme smartex Rain op stal. Niet echt lek of nat, maar ook niet lekker warm van binnen.

Hoe zit het met het spuiten van zo'n bus impregneerspray? Werkt dat fijn en ook echt goed?

I am because you were

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:01

RianneH schreef:
prugelpiet schreef:
Hm oliebol. Mijn paard kwam na een flinke regenbui met een klamme smartex Rain op stal. Niet echt lek of nat, maar ook niet lekker warm van binnen.

Hoe zit het met het spuiten van zo'n bus impregneerspray? Werkt dat fijn en ook echt goed?


Niet bezweet? Hier vond ik de mijne toch licht zwetend onder maar 100 grams afgelopen dagen, temperatuur is ook plots flink omhoog gegaan.

Spray heb ik gebruikt op mijn Bucas Irish en een oude Rhino, dus niet te zeggen dat de dekens constante regen kunnen hebben, maar een dagje slecht weer trekken ze nu wel beter. Heb je de deken gewassen?


Nee, de deken was van binnen klammig. {:)-:(
Met de extra nergens last van. Maarja, juist die regendeken is wel fijn voor in de herfst :=

I am because you were

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 00:19

Hier de bucas smartex extra die iets schreef trekt. De smartex Rain in dezelfde maat ligt als een huis.

Ik heb een staartriempje ipv bilkoorden, en hij trekt niet dusdanig schreef dat mijn paard er last van heeft gelukkig.

I am because you were

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 11:42

Het is hier vandaag duidelijk een stuk warmer dan gister, dus ik gooi er zometeen ook een lichtere deken op. 1e graden met een dikke vindt is te gek.

I am because you were

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:39

Veulen84 schreef:
Hier sinds zaterdag dag en nacht af. Ze voelen niks te koud aan hoor en zelfs de oude dame is niet stijf.


Hier net zo. Alles staat weer lekker bloot.

Wbt wassen: ik ga die van mij denk ik met water en een borstel schoonboenen. De vieste mestplekken er even af. Ik heb Bucas, en geen zin in lekke dekens.

I am because you were

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:28

Ik heb voor het 3e jaar mijn Bucas dekens op, en nu voor het eerst een kaal plekje op de schoft. Ik denk dat het komt doordat ze heel erg schuurt / geschuurd heeft door de zomer eczeem, want normaal echt nergens last van. De manen waren er daar al af, en het is allemaal al wat gevoelig.

Is er iemand met een geweldige oplossing, of moet ik echt opzoek naar andere dekens? -O-

I am because you were

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 21:02

Haf_Woezel schreef:
ahzo, ja ik heb een 6.3 te koop, dacht dat die paste, maar die trekt naar achter en gaat dat erg drukken, normaal heeft hij 185. maar die zijn dan weer te klein.

ik zie van model (op foto) weinig verschil in die Irish turnouts. Ma ik ben ook weer mezelf zot aan het maken welke deken ik nodig heb..

Haf vandaag geschoren (naakie) heeft nu een 200gr deken opliggen, maar vanaf volgende donderdag is het ineens vriesweer (hier in belgie toch) met niet hoger dan 5 graden een een "sneeuwvlokje" erbij afgebeeld... moet hij dan niet naar 250 gram of? ik snap het niet goed allemaal, en ik kan pas om de dag gaan . ik wil ook niet in 400gr eindigen.
Ik had Woezel eind september geschoren en vandaag opnieuw en het resultaat was als zo:
[ [url=m/uU4dJT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Je wilt wel scheren maar niet in de 400 gram dekens eindigen? Dan moet je niet meer scheren vrees ik. Ik vind nu geschoren onder 200 gram al koud klinken.

I am because you were


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers