Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

felicity

Wat doen jullie met de wat mindere dekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 15:16

Nu ik ga verhuizen kom ik erachter dat ik toch echt te veel dekens heb.

Mijn paarden lopen 24/7 buiten en ik vind het heel belangrijk dat ze nu goede waterdichte dekens hebben met een goede pasvorm.
De wat mindere / oudere / met een kleine beschadiging of niet meer helemaal waterdicht met heel veel regen liggen nu dus werkeloos in de berging.

Net zoals de stal / onder dekens die ik ook niet meer gebruik.

Weggooien vind ik zonde zijn nog prima voor paarden die een paar uur per dag naar buiten gaan.

Maar verkopen vind ik niet echt de moeite of ik moet ze voor een klein prijsje als pakket weg doen?

Of zijn er stichtingen die deze dekens nog goed kunnen gebruiken?

[O]

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 15:27

Dat is ook wel weer waar.
Heb ook nog een stel goedkopere bucas dekens. Niks mis ee. Maar vond het niet goed genoeg :o

[O]

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-19 17:44

Roodvos schreef:
Mijn ervaring met regendekens is dat "niet meer helemaal waterdicht" niet bestaat. Of ze zijn waterdicht of ze slaan door. Dus als de deken goed genoeg is voor een paar uur buiten in de motregen voldoet die ook voor een dag buiten in een hoosbui.

Regendekens die niet meer waterdicht zijn zou ik dus in de kliko gooien. Ze ademen te slecht om als onderdeken dienst te kunnen doen. En wie koopt er nou een doorlekkende regendeken? En als gift zou ik er ook niet blij mee zijn. Kan ik iemand anders zijn afval weggooien.

Een gaatje probeer ik eerst te repareren als de deken verder nog goed is. Ik heb ooit zo'n reparatiesetje van Rambo gekocht. De lijm is al lang ingedroogd maar de stukken stof zijn uiteraard nog prima. Ik haal goede resultaten met textiellijm (Hema).

Onderdekens is een ander verhaal. Zolang de vulling, singels enz. nog goed zijn doen die nog prima dienst. Die zou je kunnen proberen te verkopen voor een klein prijsje of weggeven aan een goed doel.

Ik heb bucas dekens van een goedkopere lijn en die voldeden prima toen ze niet in weer en wind buiten stonden.
Nu ze 24/7 buiten staan merk je toch dat ze van binnen klammig worden. En dat heb je gewoon niet met de duurdere varianten.

[O]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie