[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xMarizka

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:47

Goedenavond! Ik heb een vraagje, mijn verzorgpony vind het nogal grappig om in de modder te rollen en spetteren. Nu zit de buik onder de modder als ik wil rijden, singel om gaat dan simpelweg niet. Ik weet dat het bestaat, kan het alleen niet goed vinden (?), dat er een buikflap bestaat? Zoja, waar vind ik een betaalbare en zou dit het probleem kunnen 'oplossen'? Of vervang ik het probleem nu omdat het kan gaan schuren? Ik zou graag deze winter wel blijven rijden vandaar de vraag haha

Silver <3

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 21:31

upendo schreef:
xMarizka schreef:
Goedenavond! Ik heb een vraagje, mijn verzorgpony vind het nogal grappig om in de modder te rollen en spetteren. Nu zit de buik onder de modder als ik wil rijden, singel om gaat dan simpelweg niet. Ik weet dat het bestaat, kan het alleen niet goed vinden (?), dat er een buikflap bestaat? Zoja, waar vind ik een betaalbare en zou dit het probleem kunnen 'oplossen'? Of vervang ik het probleem nu omdat het kan gaan schuren? Ik zou graag deze winter wel blijven rijden vandaar de vraag haha

Kun je het niet poetsen dan?
Er bestaan inderdaad wel buikflappen maar volgens mij komen die niet volledig over de singelplek heen.

Mijn merrie met maat 191 heeft een bilkoordje van 30 cm, maar dat is een smal kontje. Denk dat het vooral afhangt van hoe breed je paard is.

Tuurlijk kan ik wel poetsen, maar in de meeste gevallen is het nat en modderig. Kluiten modder hangen er soms aan, niet alleen op de singelplek. Kent u een plek waar deze flappen worden verkocht? Voor een betaalbare prijs wil ik wel een gok wagen haha

Silver <3

xMarizka

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:29

Iemand enig idee hoe Shires dekens vallen op Haflingers?
Hij is nu nog niet echt breed, eerder smal. Maar zijn conditie en bespiering zijn 0.0 dus kan zijn dat hij straks wel breder wordt. :')
Zijn er meer mensen met Shires dekens op hun koudbloed?

Silver <3

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:19

Silver, mijn haf, staat ongeschoren onder zijn shires flamingo 0gr.
Wordt binnenkort geschoren, weet nog niet of het jachtpatroon wordt of helemaal.

Dacht zelf aan praktisch een 100 gr kopen met linersysteem zodat ik zelf de gr kan opvoeren naarmate het kouder wordt. Bestaat dan? En zoja, welk deken is nog redelijk betaalbaar die dat heeft? Shires ligt heel goed op hem!

Afbeelding
Oh my, wat was het deken toe nog schoon :')
Nu moet ik zoeken naar de flamingos hahaha _O-

Silver <3

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:34

Joliieeenn schreef:
xMarizka schreef:
Wordt binnenkort geschoren, weet nog niet of het jachtpatroon wordt of helemaal.

Dacht zelf aan praktisch een 100 gr kopen met linersysteem zodat ik zelf de gr kan opvoeren naarmate het kouder wordt. Bestaat dan? En zoja, welk deken is nog redelijk betaalbaar die dat heeft? Shires ligt heel goed op hem!

[ [url=m/oETWrX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh ik heb ook een shires besteld van de week. Hoe bevallen die dekens je? Vond het jammer dat de flamingo niet in 300 grams was want wilde die graag hebben :+

Bevalt heel goed! Voor op de borst verstelbaar, niet 1 sluiting maar 2 en dan met meerdere gaatjes dus was heel goed aan te passen op zijn hals. Hij heeft dit deken nu 6 weken op en blijft er droog onder! Ik zou zo weer een shires kopen!

Silver <3

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 13:10

Mando schreef:
xMarizka schreef:

[ [url=m/oETWrX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Shires onderdeken de warmrug heb ik ook onder mijn shires liggen.

Ik ben heel tevreden over de shires dekens gebruik ze al 10 jaar voor mijn haf.

Oh fijn om te horen! Steken de onderdekens er niet onder weg? Dat probleem ben ik bang voor, dat het echt een jurk wordt. Zo hoog staat hij niet op de benen :')

Silver <3

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 22:06

Ik kies toch voor een 200 grams deken.
Heb van de vorige eigenaren een 300 grams (EJ) deken met losse hals (250gr) gekregen.
Hij draagt nu dus een Shires 0gr ongevoerd.

Nu zocht ik en kwam ik twee dekens tegen. Weet iemand hoe die liggen op een haflinger met genoeg bil maar niet een enorme borst (geen smalle borst iig). Foto staat hierboven/vorige pagina met Shires deken.

Het gaat om de Mio Turnout Medium Black/Turquoise en de Bucas Anniversary Turnout Black/Silver

Pony in kwestie
Afbeelding
Hij staat er ook prachtig bij hahaha :')

Silver <3

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 23:33

Pony stond om vijf uur koud onder zijn 0gr deken zonder fleece.
Overgestapt op een 150gr van qhp die ik nog had liggen (wist ik niet eens meer) en hopen dat hij het warm houd op de wind. Hij staat op de paddock maar vol op de gure wind.

Vind hem goed passen en het kleurtje staat hem goed.(denim)
Afbeelding
Afbeelding
Heb hem hierna aangepast voor en zit niet te strak! :j

Silver <3

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 17:32

Pony staat hier ongeschoren onder zijn 150gr
Hij had het oprecht koud onder zijn ongevoerde 0gr en de fleecegevoerde van mijn zus haar pony pastte niet (trok naar achteren).

Binnenkort gaat hij kaal! Zou ik hem dan (hangt van het weer af) onder de 200 gr kunnen zetten? Of is het verschil dan te klein en moet hij gelijk dikker staan?

Silver <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie