[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 19:08

Mijn jaarling doe ik ook geen deken om.

Mijn oudere haf maakt giga vacht aan. Wil volgende week zo streel scheren dan kan die nog wel ff zonder deken en dan uiteindelijk z’n lichaam en hals. Z’n benen en hoofd laat ik wel in z’n vacht


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:14

ik heb nog geen deken om. zolang hij nog niet geschoren is doe ik ook nog geen deken. En deze week wordt ook regenachtig.. hopelijk volgende week nog een droge dag en een droog paard zodat ik kan scheren. Anders wordt een lange dag op stal haha

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:59

ik moet wel zeggen. Dit weer is wel het weer om mijn bucas deken op te leggen en te zien of die nog goed waterdicht is.. omdat ik hem gewassen heb en waterdicht heb laten maken maar wel op de bucas manier laten wassen/waterdicht heb laten maken

x aantal jaren geleden heb ikook keer bucas laten wassen. MAar toen was die speciale bucas wasservice er nog niet. deken was mooi niet waterdicht meer..

maar ik woon een half uur van mijn paard vandaan dus wordt lastig tussen doo controleren. Maar goed kan altijd nog aan een stalgenoot vragen

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 07:47

stanley staat weer zonder deken.

morgen scheren en dan gaat de deken weer op. Heb ook een hals besteld. hopelijk past hij hem. En dan heb ik eventueel nog als het kouder wordt een hals

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 21:59

Mijne heeft geen deken nu.. staat zelf nu klam met z’n vacht dus morgen scheren

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:07

ik ga nu ook een hals aan doen.

en als het kouder wordt dan 8 graden overdag doe ik mijn dikkere deken om.maar wel dezelfde hals. dit jaar voor het eerst een hals in hoop dat die vacht ook minder snelt terug groeit, daarnaast wil ik in nov en dec ook nog scheren.


Maar krijgt hij wel wat sneller een dikkere deken om.


plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 18:57

Welke deken zouden jullie aanraden?

Mijn bucas light Turnhout versie is beetje stuk.

Ik ben fan van bucas maar is vrij prijzig

Nu ben ik opzoek naar alternatieve deken die wel sloopvast is.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:55

Mariposa11 schreef:
Agradi heeft bucas met korting nu.. Zeker de irish light is dan in verhouding niet duur.
Ik heb diverse dekens gehad maar bucas blijft in onze kudde toch echt heel.. Wel de irish niet de freedom, die is echt minder sterk.


Daarom ook de bucas aangeschaft enige wat beetje heel blijft.

Ze hebben de flap waar bucas (waar je halsstuk aan vast maakt) heel vakkundig eraf gesloopt. Nu net ik een halsstuk aan vast wilt doen..

Opzich plakt die wel. Dus ga ff kijken hoelang dat goed gaat.. eerste keer dat ik een halsstuk om heb..

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 10:13

Dat vast stikken zou kunnen alleen de flap ontbreekt ook... echt geen idee hoe ze voor elkaar gekregen hebben.

Het is ook heel netjes eraf getrokken

Eerste foto de met flap. Andere foto is andere kant zonder



Afbeelding
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 11:57

ik twijfel om een rambo duo deken aan te schaffen maar heb geen idee of hij die gaat passen. daarnaast heb ik vorig jaar een smartex extra gekocht. En die zou dan overbodig zijn. Maar goed verlopig doet hij het maar mijn zijn bucas light versie voor nu, en als die echt stuk is dan heb ik nog een smartex rain liggen. En dan de extra.

eigenlijk zou hij nu een extra op moeten maar voor die paar dagen heeft hij het niet koud. Van weekend wordt het weer warmer. En mijn haf heeft het niet snel koud.

dus ik twijfel wanneer ik de extra op zou doen. Die kan van -20 tot 10 graden mits niet geschoren. Denk zelf als het stabiel overdags onder de 10 graden blijft.

vorig jaar had ik alleen mn light deken en dan 1x 2 weken een onderdeken eronder gedaan.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 07:08

Gister gereden en mijne was ook zeiknat ondanks geschoren. Ik vond het juist vrij warm en z’n bucas Turnhout light een prima deken heb zelf z’n halsstuk eraf gelaten zodat hij wat warmte kwijt kon..

Ik ben alleen nog niet uit wanneer ik m’n bucas extra op zou doen..

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 08:24

maartje_M: Een hals heb ik pas dit jaar voor het eerst.. En ik scheer mijn haf al jaren. Enige is dat de vacht op de hals na mijn idee sneller, wat wolliger wordt. dus vandaar dit jaar besloten om halsstuk om te doen met kouder weer of als hele dag door regent. In de hoop die wollige vacht ook wat tegen te gaan.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 09:08

Mijne staat nog steeds onder z’n bucas Turnhout light. Volgens mij valt dat onder 100 gram. Nu zonder hals. Vanaf morgen denk weer met hals.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:35

Die van mij staat nu onder een 200 deken zonder hals.

Als kouder wordt gaat hij onder de 300 bucas met hals (100grams)

Helaas is de bucas medium niet in big Neck
Heb nu oudere Harry Horse maar daar kan geen hals op..

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:36

ik gebruik sinds kort een halsdeken. De manen van mn haf zijn bijna nog nooit zo schoon geweest haha.

oke wel logisch maar normaal heeft hij zand uitgroei. En nu totaal niet en zelf wat altijd vies is, wordt nu mooi schoon haha.

Oke zn manen zijn wel schoner als ze gewassen zijn. Nu nog zijn benen maar die ga ik niet in pakken haha

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 22:19

Die van mij staat nu ook onder 250 met hals en is geschoren, halsstuk ik wel dunner

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:29

ik heb nu de smartex rain op mijn paard, en geschoren (moet wel binnenkort weer geschoren worden) en loopt 24/7 buiten zonder hals.

Ik moet zeggen dit is het eerste jaar dat ik best wel wissel met de dekens.. of ik ben kritischer geworden.. maar hebben ook rare temp wisselingen. Nu is het warm en paar dagen weer kouder...

mijn tussen 200 grams deken is nu ook kapot. functioneerd nog wel hoor. Dus denk dat ik toch maar mijn smartex 300 grams op ga leggen zodra hij geschoren is.

Ik baal nog steeds dat mijn haf zijn onderdeken van bucas niet past... ze vreemd...

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 16:55

Fhaiter hier geen problemen met geen waterdichte dekens

Zelf de bucas light Turnhout die niet meer wit is blijft waterdicht. Al vind ik de smartex deken sterker..

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 20:20

Fhaiter: mijn haf staat 24/7 buiten.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 10:00

wat ikzwaar iritant vind, is als ik een deken zie van ow die wil ik.. Dan is die niet in de maat beschikbaar..

ik wil graag een 200 grams deken incl hals. of zal ik tot mijn bucas 300 grams deken op doen..

Ik baal zo dat mn haf zn onderdeken niet past... zelfde maat als andere bucassen ook big neck.. maar de sluiting zit te strak/dichtbij zn hals.

En als ik een deken heb die goed past... is die binnen een week kapot.. bucas zit net niet helemaal lekker.

Denk dat ik hem straks gewoon de 300 op leg die kan tot 10 graden.. En morgen wordt het al wat kouder. Ik heb wel een 200 grams deken alleen kan weer geen hals op..

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 20:17

IlonavL schreef:
Sinds kort draagt mijn paard de power turnout light van Bucas. Hij voelt een stuk minder warm aan dan onder de Amigo dekens, terwijl de deken toch geschikt zou moeten zijn tot temperauren tot -10 (?) zo uit mijn hoofd. Iemand die dit herkent?


Is die geschoren? Ik vond vorig jaar ook m’n paard minder aangenaam onder de light maar mijne was wel geschoren.

Heb nu net geschoren en 300 grams bucas opgedaan. Die zou met ongeschoren paard tot -20 kunnen dus ik hou nu aan tot -10.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:39

Ik moet wel zeggen door de rare temp wissel ik wel meer van dekens.

Ik baal dat de bucas medium niet in big neck past.. de onderdeken past Stanley niet.. de sluiting komt tegen z’n onderhals.. en is zelf een 5.9 en big neck..

Zit nu te twijfelen om dan volgend jaar een medium te kopen 5.9 zonder big neck.

Officieel heeft hij 5.3 met big neck (big neck is dan 1cm te wijd)



Maar ze zijn zo duur om even te kopen.

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 18:39

Wat zijn echt goede stevige dekens?

Zit nu al klein gaatje in m’n bucas.. moet wel zeggen dat anders paarden met hun dekens ook niet heel blijven. Zijn andere merken en zien er nog erger uit..

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:12

wie weet een goede stapmolen/longeer deken..

ik wil niet belachelijk duur.. liefst wil ik er 1 0 gram met fleece of max 200 gram. Op EJ staat er 1 maar die is vanaf 185. dat is echt te groot...

Harry horse heeft er 1 maar die is weer 0 grams zonder fleece...

iemand ervaring met die van bucas? als vind ik die wel vrij prijzig

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:19

Ik ben dat constante gewissel zat.. mijne staat 24/7 buiten en pas geschoren en staat nu onder z’n bucas 300 met hals die kan van -20 tot 10 graden mits paard niet geschoren.

Mijne voelde prima niet te warm aan. Eigenlijk moet ik nog een medium hebben van de bucas maar die bestaat niet in big neck versie... zo stom

Andere dekens zijn binnen week gesloopt...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers