[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:01

Ik ben momenteel ontzettend aan het twijfelen tussen een Amigo Bravo 1200D plus of een Rhino plus, beide de lite versie. Ik heb altijd Rhino gehad en ben er zeer tevreden over. Maar de Amigo dekens zijn ook doorontwikkeld en kosten nou eenmaal een stuk minder. Nu weet ik wel dat het materiaal anders is en de manier van het waterproof maken. Bij de Amigo zit er als het ware een laagje op terwijl deze bij de Rhino ertussen zit. Ik ben dus bang dat de Amigo toch minder goed ademt. En daarbij heb ik interesse in de Airmax liner maar ook daarvan lijkt het mij dat deze bij de Rambo en Rhino beter werkt dan bij de Amigo. Wat zijn jullie ervaringen met de verschillen tussen Amigo en Rhino dekens?

Edit: paard staat van 's ochtends tot 's avonds in de wei en 's nachts in stal met buitenluik. Houdt dus in herfst/winter altijd dezelfde deken op. Alleen de liners wissel ik afhankelijk van de temperatuur.

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 13:51

Maggy1989 schreef:
Ik ben overgestapt naar Horseware Rhino. Heeft iemand misschien ervaring met de ”Rhino Wug Turnout Lite 100gr “?

Wel met de lite en 200 grams... ik ben groot fan. Vorige week twijfelde ik nog of ik een overstap ging maken naar de Amigo vanwege de prijs, maar weet nu 100% zeker dat ik bij Rhino blijf. Vorige week de wug lite van 6 jaar oud en al paar keer gewassen in de wasmachine opgedaan. Na een hele dag heel erg veel regen dacht ik dat ik wel zou moeten wisselen. Deken afgedaan en paard was nog steeds helemaal droog!!

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5