[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 17:46

Ik heb ook liners, maar eigenlijk nog nooit echt gebruikt. Heb ook nog 100 en 200 grams dekens en die pak ik eigenlijk sneller.

Voor de mensen die alleen een buitenbak hebben: gebruiken jullie ook een waterdichte uitrijdeken? En welke bevalt goed?
Ik had gisteren in de regen gereden en het duurde best even voordat ie weer droog genoeg was om de regendeken op te leggen.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:06

Ja dat is wel lastig inderdaad. Het is sowieso nog niet heel koud. Maar die stomme regen..

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:59

Yvank en Fabster, eigenlijk is het wat fabster zelf ook zegt.
Ik wou ook nog geen deken op doen, had ze ook nog thuis liggen i.p.v. op stal. Maar donderdag hield ik hem uit het land om te gaan rijden. Nat van de regen en wou even met een handdoek het dikste water er af vegen. Kroop in elkaar toen ik daarmee over zijn rug ging.
Hoe erg ik ook eigenlijk tegen ben, dan kies ik er voor om naar hem te luisteren.. staat 24/7 buiten.

Skaatje, de fjord die ik een poosje terug reed stond ook 24/7 buiten. Die stapte ik vanaf de bak terug naar huis met een zweetdekentje en thuis ging die gewoon weer de paddock op. Dat ging eigenlijk altijd prima.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:52

Yvank_ schreef:
san4nie schreef:
Yvank en Fabster, eigenlijk is het wat fabster zelf ook zegt.
Ik wou ook nog geen deken op doen, had ze ook nog thuis liggen i.p.v. op stal. Maar donderdag hield ik hem uit het land om te gaan rijden. Nat van de regen en wou even met een handdoek het dikste water er af vegen. Kroop in elkaar toen ik daarmee over zijn rug ging.
Hoe erg ik ook eigenlijk tegen ben, dan kies ik er voor om naar hem te luisteren.. staat 24/7 buiten.

Skaatje, de fjord die ik een poosje terug reed stond ook 24/7 buiten. Die stapte ik vanaf de bak terug naar huis met een zweetdekentje en thuis ging die gewoon weer de paddock op. Dat ging eigenlijk altijd prima.

Ja maar waarom een deken met rijden? Dat wordt veel te warm nu kan je de spieren mee beschadigen.


Heb toch niet geschreven dat ik dat nu doe? Of heb ik in elk geval niet zo bedoeld. Wou vragen om tips/ ervaringen. Met daarbij een uitleg waarom ik het vroeg. Dat het nu even duurt voordat de deken weer op kan is niet zo’n probleem. Maar voor als het straks echt winter is, wil ik graag een beetje voorbereid zijn.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 07:18

Bedankt voor de reacties over de uitrijdeken. Het is mijn eerste winter met echt hele dagen buiten en alleen een buitenbak. Dus zal zien hoe het gaat.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 17:14

Overdag als de zon er op staat is het wel te doen denk ik. Maar hier is het bijvoorbeeld nu 9 graden, en als er dan ook nog regen komt lijkt het me wel fris. Maar hangt er ook vanaf hoe die gehouden wordt natuurlijk.

Mijne heeft ook nog onderste deel van de billen er uit geschoren, en die staat nu goed onder een oude 100 grams Rambo.

Edit: dat is wel een warmbloed met redelijke vacht al.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 08:37

Joman schreef:
Ik heb op die van mij 100 grams liggen. Maar ik vind hem echt zo dik in zijn haar. Zweet al na een kwartiertje, 20 minuutjes. Het liefst zou ik hem ook in een soort jacht model scheren, maar eind dec ga ik verhuizen naar een buitenstal waar het echt een stuk kouder is. Ik durf dus niet zo goed te scheren...

Als ik jou was zal ik eens in het centrale topic over scheren kijken. Daar staan veel scheer modellen. Alleen een deel hals/borst zou je nu best kunnen scheren bijvoorbeeld.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 09:17

Mijn antieke 100 grams Rambo is niet meer 100% waterdicht kwam ik achter :(
In de voering zat een gaatje, de binnenkant van de buitenste stof was nat voelde ik. Hoop zo dat ie deze winter nog even door kan.
Zou dat nog te redden zijn met een spray oid? Hij is nu natuurlijk ook enorm smerig, weet niet of dat er overheen zou kunnen?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 12:59

Het wordt de komende dagen weer rond de 10 graden hier. Had tot nu toe 200 gram op en dat was echt warm genoeg. Twijfel om straks weer terug naar 100 te gaan.
Zijn er meer mensen die wisselen als het weer wat warmer wordt? Of houden jullie de hele tijd dezelfde deken op?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:17

Dank voor al jullie reacties! Ik heb ook gewisseld van 200 naar 100.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:24

Mijn Rambo’s blijken niet meer zo waterdicht als ik dacht. Als ik ze af doe zijn ze wel droog, maar als ik ze af doe en weg hang zijn ze na het rijden helemaal doorgeslagen. Kan nog wel wisselen, maar toch eens wat rondkijken voor wat nieuws. Hebben jullie tips wat voor merken/ modellen goed zouden passen?

Even wat foto’s van z’n bouw. Hoop dat het te beoordelen is zo.
Bij een poos regen, gaat het op de schouders ook inregenen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die Rambo is wat te groot, ligt wel mooi zolang hij zijn hoofd omhoog houdt.

Lenexa, de Rambo is wel echt sterkere stof.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 23:48

Yvank_ schreef:
Dat heeft niks met lek zijn te maken hoor. Als je een zeiknatte deken afdoet dan zal de binnenkant ook vochtig worden. Dat komt omdat alle condens ervan dan er in trekt. Dat is met dit weer heel snel gebeurt.


Ooh!? Maar is dan ook niks aan te doen zeker?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:31

Dank voor jullie reacties! Gelukkig maar dat ze niet lek zijn. Dan blijf ik inderdaad gewoon wisselen als ik er ben. Ze gaan niet mee naar huis om te drogen. Dus dan maar wat langer wachten tot die echt weer droog is.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:12

Tancreda4 schreef:
Natte dekens laat ik juist op de paarden want anders drogen ze never nooit en gaan ze naar mijn idee ook eerder naar vieze regen stinken (juist ook omdat ze langer nat blijven en het naar binnen slaat). Als het even kan laat ik de dekens op het paard drogen. Als ze er gewoon droog onder zijn zie ik ook geen reden ze af te doen.

Ff af voor het rijden en daarna gewoon weer erop.


Hmm, oke! Het voelt niet zo goed om die vieze kleffe deken weer op te doen na het rijden. Bang dat ie dan nat er onder blijft en juist koud zou worden.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:31

Ik ben opzoek naar een nieuwe 0 grams deken. Ruin staat nu met een te grote amigo met de bovenste sluiting open. Deze trekt teveel rond zijn heupen en zit dus normaal te strak rond zijn halsaanzet.

Heeft iemand op basis van de foto van zijn bouw tips welk model goed zou passen? Vind het zonde om klakkeloos wat te kopen en proberen.
Afbeelding

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:55

Dankje. Ik heb inderdaad ook nog 2 Rambo’s liggen met v sluiting. Zijn ook groot, maar had deze dekens nog liggen.
Denk dat een kleinere wel goed ligt inderdaad. Maar ze zijn zo duur. :o
Hij is 1,67 ongeveer.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:26

Bedankt voor de tips.
De bouw van die van jouw lijkt er inderdaad veel op Marjan!

Ik ga eens op marktplaats enzo rondneuzen voor deze merken.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 21:19

Mijne staat weer onder 0 gram. Dag en nacht buiten. Als de zon er op staat wordt het toch al snel best weer warm. Voor m’n gevoel kan die het beter iets te koud hebben dan zweten onder de deken.

Heb een tweedehands amigo wug van 0 gram overgenomen. Maatje kleiner dan ik had van de gewone dekens. Als het goed is komt ie morgen. Ben heel benieuwd hoe dat zit.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 14:04

Joman schreef:
Hier staat er een onder katoen, begint het ineens te regenen. Niet voorspeld en kan niet naar stal om de deken te wisselen. Pff, wat een gedoe, die dekens!

Daarom doe ik niet aan van die katoenen zomerdekens. Super onhandig. Regendeken, vliegendeken of niks.



Afbeelding
Dit is wel een goede aankoop denk ik. :)

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:32

snorkel1986 schreef:
Hier altijd onder katoen onder vliegen deken staat ze te zweten en hier bijna niet onder en helpt ook goed tegen vliegen..


Serieus?
Had ik echt niet verwacht.
Zou dat komen doordat vliegendekens vaak nylon enzo zijn?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:23

Hier wordt ook wel veel regen voorspeld door buienradar. Mijne reageert wbt spieren ook niet lekker op veel regen. Helaas.
Rijd momenteel niet veel, en als het echt veel regent kan die even een nachtje op stal slapen. Maar als dat anders was zou ik ook wel twijfelen. Zo’n vliegendeken met waterdichte rug klinkt ook wel goed.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 23:01

Afbeelding
Iemand ervaring met deze deken? De pasvorm en de kwaliteit? Deze is nu maar 40 euro.
Normaal gesproken heeft m’n paard amigo/ Rambo met v sluiting. Zo’n waterdichte rug lijkt me ideaal. Maar is dit wat? Of geef ik beter wat meer uit aan een horseware deken?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:45

Goeie, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, de donkere kleur. De horseware dekens zijn inderdaad wel echt goed en blijven dat ook lang (meestal).
Bucas heb ik nog nooit gepast.. heb het idee dat die best hoog sluiten.

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:44

sarablack schreef:
san4nie schreef:
[ [url=m/OQD3MF.png]Afbeelding[/url] ]
Iemand ervaring met deze deken? De pasvorm en de kwaliteit? Deze is nu maar 40 euro.
Normaal gesproken heeft m’n paard amigo/ Rambo met v sluiting. Zo’n waterdichte rug lijkt me ideaal. Maar is dit wat? Of geef ik beter wat meer uit aan een horseware deken?

Ik vind zelf de horseware dekens toch beter va n kwaliteit, de stof voelt ook fijner aan.


Bedankt. Jullie zijn het er allemaal over eens. Dat wordt dus een horseware. Jammer dat ze zo duur zijn.. :(

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!

san4nie
Berichten: 3543
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 15:50

Het is toch ook altijd een beetje proberen en experimenteren. Vorig jaar jachtmodel geschoren en meestal 200 gram op. Kreeg snel weer haar en ook van die hele lange stekelige haren onderaan zijn hals en bij zijn baard. Toch te koud gehad denk ik, dus dit jaar warmer en eventueel een hals. Al doende leert men. Wat advies hier is super handig, maak ik ook heel graag gebruik van. Maar elk paard en elke situatie is anders. Hoeveel staan ze buiten, met wat voor beschutting? Als ze op stal gaan, hoe warm is die stal?

Gezocht: trust inno sense bustrens 13,5cm. Stuur gerust een pb als je iets hebt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, DenieesB, Zippo_M en 4 bezoekers