[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 08:55

Maaike_VR schreef:
Heyhey,
Kom even binnen vallen.
Hoeveel gram leggen jullie nu op een schoren paard?


Mijn paardje wordt donderdag geschoren en ik ben van plan gelijk 300 gram erop te gooien.
Ze is 20 jaar oud en heeft het snel 'koud'. Ze stond ongeschoren als niet lekker meer onder een 100 gram.

Keep your dreams alive.


Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:58


Keep your dreams alive.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:28

L_iek schreef:
Hoi, ik meld mezelf hier ook even. Ik ben op zoek naar een deken voor mijn pony. Ik wil er graag een die ik de hele winter kan gebruiken bij alle weersomstandigheden. Kwam dus uit bij de Bucas. Maar jeetje, wat veel soorten zijn er daarvan. Welke kan ik het beste aanschaffen? Had vorig jaar simpele dekens van de Epplejeck maar daar mee bleef ik maar wisselen.


Ik ga dit jaar voor het eerst het liner systeem proberen, misschien iets om naar te kijken? :) Ik kan helaas nog geen ervaringen delen, maar het lijkt mij ideaal! 1 deken, waar je alles onder kan klikken.

Keep your dreams alive.


Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:52

Lastige situatie.. Als je de pony veel laat werken en hij met zijn vacht echt heel erg nat wordt dan zou ik persoonlijk scheren en een deken op doen. Zeker als je geen mogelijkheid hebt qua dekens wisselen met een evt zweetdeken. Over de dekens met stay dry voering heb ik veel goede recensies gelezen, deze zou je op kunnen gooien als de pony nog een beetje nat is en deze zou er ook zijn voor vrij brede temperaturen (bijv. 10 tot -5 graden).

Keep your dreams alive.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 20:20

Dat is denk ik paard afhankelijk.. Hopelijk is er hier iemand met ervaring die wat informatie kan delen :D

Keep your dreams alive.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:30

Lastig lastig al die dekens.. :( Zeker ook heel moeilijk beoordelen op foto’s en video’s. Ik vind pagony’s persoonlijk ook geen fijne pasvorm hebben, maar je geeft zelf al aan dat je die niet wilt gaan gebruiken. Wat betreft de Bucas... tsja, op foto’s lijkt ie niet heel gek, maar op het filmpje vind ik hem ook niet heel erg fijn liggen. Daarnaast vind ik de sluiting voor niet ideaal voor een regen/winterdeken, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.

Keep your dreams alive.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 20:18

De liner is misschien aan de grote kant, maar de outdoor deken lijkt op de foto’s prima te liggen.

Keep your dreams alive.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 09:57

Ik heb een Rhino en gelukkig nog nooit last gehad van doorlekken, zelfs niet na het repareren van een mini gaatje. Erg vervelend dat doorlekken!

Keep your dreams alive.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:58

Ik ben meer tevreden van mijn Rhino dan van mijn Amigo :)

Keep your dreams alive.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 14:03

Persoonlijk zou ik dan een zweetdekentje opleggen, zelf zou ik er eentje kiezen met hals :). Misschien eens proberen en kijken hoe hij daaronder staat en thuis aan komt? Anders toch wat anders proberen. Zoiets is altijd vrij moeilijk want is ook erg afhankelijk van je paard :)

Keep your dreams alive.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 23:16

Ik heb een dikke wollen zweetdeken met hals :) Merk durf ik zo niet te noemen.. Maar als je zoekt op wollen (zweet)deken met hals dan moet je wel wat kunnen vinden!

Keep your dreams alive.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers