[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 17:57

Zijn er hier mensen die 's nachts al een deken op doen? Het was net hartstikke koud op stal en koelt vannacht alleen nog maar verder af, maar ik ben bang dat een deken weer te warm is. Ik ben morgen ochtend op stal dus kan hem wel af doen voordat het weer warm is, maarja ik twijfel wel of het nodig is of niet


xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:05

Ah oke, overdag gaat ie sowieso af het gaat mij puur om de nacht

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:28

Ik heb hem net toch maar op gedaan, tocht best wel op stal omdat de stal niet geheel afsluitbaar is en het best waait. Ik ben morgen vanaf 7 uur smorgens op stal dus dan kan ik mooi even voelen of het nodig is geweest of niet. Toen ik net kwam stond zijn vacht heel fluffy alle kanten op dus ik denk dat hij het wel fris vond

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:32

Weet iemand hoe de dekens van qhp vallen qua maat? Ik heb een mooie uitrijdeken gezien, maar die is er in maat s, m, l of xl. Ik weet dat ie maat 195 heeft maar niet welke maat ik dan moet hebben, l of xl. Iemand hier ervaring mee?

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:12

Die van mij houdt gewoon dezelfde deken op als dat qua temperatuur kan. Wisselen van stal naar outdoor deken doe ik sowieso niet, heb alleen maar outdoordekens.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:10

Mijn paard is een week geleden helemaal geschoren, staat nu onder een fleecegevoerde regendeken en daar is ie best warm onder geweest vandaag. Twijfel of ie morgen gewoon onder een dun zomerdekentje of zelfs zonder deken kan. Het weer is er wel naar maar omdat ie geschoren is durf ik het toch net niet aan..

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:06

ellepel schreef:
Is het raar dat ik het raar vind dat er al paarden geschoren worden?
Zitten die al zo dik in het haar dan?

De ene van 25 van mij loopt gewoon zonder deken,de ander van 25 nog met eczeemdeken.
Hier vliegt nog van alles en ook nog horzels
Maar beiden zitten nog helemaal niet zo dik in het haar.


Ik vind het raar dat jij dat raar vind :) Mijn 8 jarige kwpn'er stond een paar weken geleden gewoon te zweten in de zon. Als hij met zijn vriendjes ging spelen was ie zeiknat, inclusief schuim tussen zijn billen en ellebogen. Hij had een vacht van een paar centimeter lang. Ik kan je vertellen dat hij er een stuk blijer bij stond nadat hij geschoren was, kon ie tenminste spelen zonder zich een ongeluk te zweten. Ik hoef echt niet perse zo vroeg in het jaar al te scheren, maar dit was gewoon sneu. Om het nog maar niet te hebben over hoe zeiknat hij was na het rijden.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 18:34

Die van mij staat nu onder een dunne katoenen zomerdeken van Amigo. Hij is wel 3 weken geleden geschoren, stond tot vanavond onder een fleecegevoerde regendeken maar daar was hij bezweet onder toen ik hem net van de wei haalde..

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:45

Mijn peerd staat geschoren met 250 gram, twijfel of ik er een linker onder doe of een hals eraan. Paard voelde vanmiddag rond 4 uur redelijk goed, maar ‘s nachts wordt het nog een stuk kouder natuurlijk.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:19

Maaike_VR schreef:
Heyhey,
Kom even binnen vallen.
Hoeveel gram leggen jullie nu op een schoren paard?


Ik heb 250 grams, sinds gisteren met een hals. Paardlief heeft een nieuwe stal gekregen waarbij hij lekker met zijn koppie naar buiten kan maar dat maakt het wel een stuk frisser

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:28

Grappig hoe het per paard zo kan verschillen, mijne staat geschoren onder 250. Staat ie prima onder. Op mijn werk staan de geschoren paarden onder een 500 grams deken en dan nog een extra dunne katoenen deken eronder. En ook die voelen er prima onder.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 19:11

prugelpiet schreef:
Eergisteren zette ik ponylief met haar 100 grams staldeken eronder op het land. Vandaag kwam die er zo onderuit :')

Het overige deel ligt ergens in het land... Denk ik, ik heb het niet gevonden :+

[ [url=m/ExofA8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SBlv3v.jpg]Afbeelding[/url] ]


_O-

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 14:50

Heb de mijne gisteren onder 450 gezet maar was niks te warm, maar het was ook ijskoud op stal!

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 22:30

Die van mij blijft voorlopig onder de 250, waait hier ook ontzettend hard en regent veel.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:13

Ik zit echt te twijfelen of ik z’n deken af zal laten. Paard is in februari voor het laatst geschoren en is nu volop aan het verharen. Snachts staat hij op stal, met windgaas dus wel frisse lucht. Ik kan overdag zijn deken niet afhalen anders zou ik hem de nachten wel op houden en overdag afdoen. Maar nu is de keuze of helemaal met deken of helemaal zonder en ik twijfel echt wat de beste keuze is. Ene moment denk ik ja het is niet zo koud doe maar af en dan denk ik weer maar straks gaat het waaien en is het wel te koud :+

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:28

Ik twijfelde dinsdagavond of ik zijn regendeken op moest houden, omdat woensdag de minst warme dag nog zou worden. Nou gisteravond voelde ik onder zijn deken en het was er bloedje heet onder, heel erg spijt gehad dat ik 'm dinsdagavond toch niet afgedaan heb. Dus sinds gisteravond staat hij wel bloot!

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:27

Heeft iemand een tip voor een vliegendeken voor een paard met een smalle hals? Ik heb nu een deken van Pagony (volgens mij Fly Cooler Plus), die past op zijn lijf top maar de hals zit zo los dat hij steeds aan het begin van zijn hals om het dikste stuk vast blijft zitten, hij zakt dan ook niet meer omlaag als hij zijn hals omlaag doet dus de halve hals is maar beschermd

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:47

Op de wei heeft hij wel een halster om, dus dat zou nog wel schelen. Alleen staat hij 's nachts op stal en op stal lijkt hij nog meer last te hebben van de vliegen dan op de wei, dus zou fijn zijn als ik toch een deken kan vinden die ook op stal goed zou blijven zitten want daar durf ik geen halster om te laten

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 13:58

Heb veel foto's maar eigenlijk vooral van zijn hoofd :') Kan vanavond wel eens een foto maken waarop zijn hals en lijf ook goed zichtbaar zijn. Deken met oren is inderdaad nog wel een idee!

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:34

Met deken en zonder deken, probleem is gelijk zichtbaar
Afbeelding
Afbeelding

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:36

Iemand tips voor een deken mét buikflap en die strak om de hals zit (paard met smalle hals)? Ik kom alleen eczeemdekens tegen die hieraan voldoen maar dat is voor de echte hete dagen vaak weer te warm..

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:43

Die lijkt wel heel groot bij de hals.. Ben bang dat die hals ook dit effect geeft :')
Bedoel je de Rambo Sweet Itch Hoody?
Afbeelding


xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:36

Ik twijfel enorm, mijn paard krijgt heel snel enorm dikke bulten van dazen enzo. Daar hij heeft hij best wel last van, daarnaast wordt hij ook heel snel nijdig door vliegen. Twijfel daarom wat wijsheid is, vliegendeken op of af..

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 21:52

Die van mij houdt de vliegendeken toch maar op, sowieso zitten er heel veel vliegen maar mijn paard is heel donkerbruin en de vliegendeken is wit. Heb het idee dat het koeler voor hem is


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 4 bezoekers