[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:56

Hebben jullie ervaring met de Horseware Waffle Liner of deken? Hoe drogen jullie paarden hier onder, gaat het echt sneller dan bij andere dekens? En hoe zitten ze als je ze onder je outdoordeken doet?

Het klinkt namelijk ideaal het systeem maar ja dat is wel vaker :o


Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 22:08

Wijslander schreef:
Newallure schreef:
Hebben jullie ervaring met de Horseware Waffle Liner of deken? Hoe drogen jullie paarden hier onder, gaat het echt sneller dan bij andere dekens? En hoe zitten ze als je ze onder je outdoordeken doet?

Het klinkt namelijk ideaal het systeem maar ja dat is wel vaker :o


Was wel nieuwsgierig naar de deken, hier staan wisselende reviews: https://www.paardendrogist.nl/product/s ... er/116434/


Thx wijslander die had ik gelezen ja en gaf me weinig duidelijkheid. Vandaar mijn vraag in het topic....
Hebben jullie de waffle deken of Liner en wat is jullie ervaring hier mee?

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 09:23

Super Thx voor de reacties! Wil mijn hafje niet scheren nog hij is bijna vier en rijn nog niet heel intensief met hem. Mogelijk word hij hiermee wat sneller droog, want onder mijn fleece gaat hij staan na zweten.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 20:58

Even een vraagje omdat ik echt geen idee heb hoe alles valt :o
Mijn haf heeft als vliegendeken een rambo protector 191 (6.0?) Deze zit als gegoten.
Nu ben ik op zoek naar een uitrij vliegendeken. Welke betaalbare merken zouden kunnen passen ?

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:47

Nies_ schreef:
191 is 6'3"



Thx :) nu nog advies voor een uitrij deken geschikt voor een haf :o

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 21:27

Justkid het is idd lastig..... De deken ligt op jou paard mooi maar kan me echt geen voorstelling maken hoe dat er op een haf er uit ziet :')

Dacht mogelijk zijn er hier mensen met een haf die tips hebben?

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:34

Princesj schreef:
Heeft iemand misschien nog tips voor een nogal lastige gebouwde fjord? Meneer is nogal erg breed, dus ik dacht met de Bucas Big Neck goed te zitten, maar ik kom er nu toch achter dat deze halsomvang te ruim voor hem is. Echter zou hij qua boeg dit weer wel nodig hebben. Ik heb hem nu even in een oude Amigo gepropt := , maar dat is verre van ideaal.



Rambo al geprobeerd? Ligt super op mijn haf met flinke boeg.

pfff moest ook weer investeren in dekens paard is in een jaar tijd nog ruim een dekenmaat gegroeid -O-
Dus iemand nog intresse in rambo dekens 6.0? Pb effe....

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 21:56

Kasmir schreef:
Met het feit dattie ook goed op een draver lig ga ik 'm nog maar even niet proberen op mn tinker. Nu die van decathlon besteld, hopelijk de goede maat maar anders heb ik nog tijd zat 'm te ruilen :')

Bij mij ligt de protector op een forse haflinger met flinke boeg.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 18:40

Niet alleen te kort maar ook te krap bij schouders/borst

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:51

Ik baal als een stekker..... mijn hafje van bijna 5 begint uit zijn rambo original te groeien -O-
Super fijne deken die goed tegen ruinen gestoei kan. Hij word te strak bij de boeg en hals opening lijkt ook wat krap te worden......lengte is verder wel goed.
Wat zijn opties qua merken en modellen die ruimer zijn bij boeg en hals en ook stevig als er gestoeid word?

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 23:09

Ja klopt

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 07:30

Lizz schreef:
Newallure schreef:
Ja klopt

Oh dat is wel lastig. Want met veel andere dekens kan je een tussenstuk kopen, een borstverlenger o borstverbreder. Maar met deze sluiting heb je die niet of je moet zo’n ding zelf ombouwen.

Ombouwen is niet zo mijn ding :o zat meer te denken welke deken wel zou passen en heel blijft met ruinen gestoei....
Dus als iemand advies heeft :)

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:39

@Fairytail deken valt verder perfect. Hij is alleen aan het uitzwaren naar maatje tank qua boeg en nek :')
Geeft een wug meer ruimte op borst en nek? Amigo xl is geen optie? Dan kan ik in iedergeval mijn lijners nog gebruiken..

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:20

Fairytail schreef:
Newallure schreef:
@Fairytail deken valt verder perfect. Hij is alleen aan het uitzwaren naar maatje tank qua boeg en nek :')
Geeft een wug meer ruimte op borst en nek? Amigo xl is geen optie? Dan kan ik in iedergeval mijn lijners nog gebruiken..


Ik heb de Amigo xl nooit in handen gehad dacht dat deze een minder sterke stof had en de t-sluiting is voor die van mij een ramp. De wug ligt anders echt groter is hij niet maar de hoek van sluiting naar bovenkant loopt anders.

De emblemen komen zeker niet perse door te strak. Rambo ligt hij top, kan overal langs met mijn hand maar toch gaat t mis. Ik denk dat de deken daar te stug is en de bouw van je paard dan net niet goed uitkomt waardoor hij niet soepel over de schouder beweegt gedurende de dag. Denk dat dit voor meer dekens geldt die een stevige sluiting hebben.


1200 d is de amigo geloof ik. Minder sterk als de Rambo....
Wat is het verschil qua model van de rambo quarter en rambo original?
Maat groter gaat hem echt niet worden daar gast hij in verzuipen. 198 op een haf van 155...dan word hij overal te lang.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:02

Nouvel schreef:
Master zat echt niet goed op onze brede arabo fries.


Zou het op een hafje wel kunnen? Die heeft lagere hals implant. Prijstechnisch wel een leuke deken nl

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 17:10

18 graden hier vanmiddag *\o/* paardjes lekker bloot het dus :o

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:45

Aan het tobben.....rambo protector (190) is te krap geworden op de boeg.
Had een felix buhler maximum comfort deken besteld 195 besteld voor breede paarden. Vanmorgen gepast maar hij is echt veel te groot. Maar nu...maat kleiner bestellen? Of de gewone vliegendeken van felix buhler een maat kleiner of toch een ander merk maar weer?
Heb oude master type master vliegendeken gepast (195) maar die krijg ik op de boeg niet eens dicht -O-

Weet het gewoon effe niet meer....wie heeft er een idee of tip?
Gaat om een haf van 155.


Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:50

Anoniem schreef:
Idd de protector.
Baal als een stekker dat de mijne er niet in past.

Nee de mijne ook niet meer :( ook de gewone rambo regen deken te smal geworden.
Nog steeds op zoek naar de deken die breed is op de borst maar niet ruimer op de hals...

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:54

samirah schreef:
Is fedimax evt wat? Die hebben ze ook in extra breed, iig de regendekens. Paardlief past hier van de vliegendeken zelfs de 205. Maar echt sloopbestendig zou ik de zebra vliegendeken niet noemen.

Of evt shires dekens? Laatst de sweet itch combo in handen gehad. Die is echt stevig, wel wat warmer.

Thx ik ga is kijken.
Helaas extra breed betekend ook vaak extra ruimte voor de nek en dan zakken de dekens naar achter waar door ze alsnog strak zitten op de borst.....

darkchrystal al shire geprobeerd? Ik neem aan die met loopsplitten samirah?

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:10

samirah schreef:
Newallure schreef:
Thx ik ga is kijken.
Helaas extra breed betekend ook vaak extra ruimte voor de nek en dan zakken de dekens naar achter waar door ze alsnog strak zitten op de borst.....

darkchrystal al shire geprobeerd? Ik neem aan die met loopsplitten samirah?


Ik ken het probleem bij de hals. Hier een Gelderse merrie met flinke hals en goed breed. Ze heeft een stokmaat van amper 1.65m, maar heb al jaren dekens voor haar in 205/206/ 6,9 ipv een 195 etc. Die zijn dan vaak voor het mooie iets lang, maar ligt verder prima.
Hier liggen de volgende dekens goed:
Fedimax freemax zebra vliegendeken 205
Bucas buzz off ( zebra/rain) mt 213/ 7,0
Nika zebra met hals 205
Regendeken equitheme easy move 206 ( hele hoge loopsplit)
Imperial riding tornado& breezer ( idem loopsplit) 205
Rambo original lite 6,9
Nika regendeken 205
Uitrijdeken busse 215

Het voordeel van fedimax is dat ze van voren verstelbaar zijn. En een aantal shires modellen heeft dat ook. Net als de shires sweet itch combo met loopsplit& donkerblauwe singels. Die liggen op de bredere paarden vaak goed.

Hier was de optimo liner 6,9 bij de hals net te ruim en zakte naar achter. De " gewone" liner zat in 6,9 precies goed.

Hier is het vaak dat het bij de schouders niet past. Of naar achteren zakt. Dus dan vaak maatje groter maar geen Xl versie. De dekens met hele hoge loopsplit gaan vaak wel, bij voorkeur van voren verstelbaar.Ej eigen merk wil vaak ook wel in 205 mits redelijke loopsplit.

Oke thx voor de uitgebreidde reactie :)
Was zelf een beetje moedeloos ondertussen..... gaat om een hafje van 153. Dus 195 echt de max qua lengte. Dat is een maat groter qua lengte.
Bucas past dan niet echt te krap in 195 net als masters en de original rambo.
Andere merken die je voorsteld niet geprobeerd wel verschillende xl versies maar die zijn dus te breed aan de nek.
Ga even kijken naar wat er verder in je rijtje staat :j

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:53

Elegance_ schreef:
Anoniem schreef:
Welke shires?
Stomme is wel dat mijn pony de bucas irish wel past dus ik dacht dat hij niet zo breed was..


De highlander plus :)


Dan zit ik met de mega voorpluk van mijn haf :( wil geen hals tot over zijn oren want dat past niet.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB en 2 bezoekers