[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sorbetje

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:39

Zijn er al meer mensen net Disc sluutingen en hoe bevallen die jullie? Ik heb er nu meerdere maar mijn paarden maken ze zelf open of ze helpen elkaar een handje. Hoe gaan jullie ermee om? Met de oude sluitingen had ik dat probleem niet.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 09:18

paardjeamigo schreef:
Heeft hier iemand ervaring met de disc sluiting van de Amigo dekens?
https://www.agradi.nl/zoom-afbeelding?p ... ge=1245891

Ja, hier ook ervaring. In principe fijn maar ben niet helemaal tevreden. Een van mijn paarden maakt namelijk het klitteband open bij mijn andere paarden bij de disc. De oude sluitingen bleven dicht.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:43

Voor de mensen met de catago performance deken. Hoe valt deze qua maat? Ik heb een korte merrie met hoge schoft en brede boeg. Zowel bucas als horseware schuurt. 198 is meestal net te ruim maar 191 is net aan. Wat is dan verstanidg qua maat? En welke voering hebben jullie?

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:05

Na het lezen van dit topic de catago performance aangeschaft en pasvorm lijkt inderdaad perfect te zijn voor mijn paard. Hoop volgende winter geen schuurplekken.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:14

Ik pak de freedom altijd een maat groter dan de bucas power of de amigo.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 15:58

MarjanB schreef:
Bucas heeft geen big neck meer in de vliegendeken.. heb gister met ze gesproken. Amigo ligt bij die van mij ook niet goed. Ze hebben een xl versie van de amigo bug en die is 10cm breder van voor. Echter gezien hoe de amigo lag ben ik toch voor de Rambo protector gegaan. Morgen krijg ik die als het goed is geleverd. Zijn nu bij paardendrogist in de aanbieding.
Qhp zat aardig tot ze ging lopen
[ [url=m/w0QZz4.jpg]Afbeelding[/url] ]
Andere bucas met vaste hals maar zat voor geen meter.
[ [url=m/nZSu85.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kleine tip: Ik heb een zelfde soort"model" rondlopen met brede schouders. Rambo zit op zich prima maar trekt wat op de sluiting, hierdoor liet het stiksel van klittenband los.Geeft geen schuurplekken! Heb dit vastgezet met paar steekjes vlechtdraad en blijft nu perfect!Mocht je nog meer dekens zoeken de regendeken bordeaux rode hero acy, sluit mooi en de catago performance winterdeken.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 18:44

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 15:48

Zo te zien zitten ze allbei niet fijn. Ik kreeg van de week de tip om ook eens naar de catago endurance te kijken voor brede boeg. Zoek net een dikkere deken erbij bij mijn brede boeg merrie. De performance 200 gram ligt haar perfect maar ik vind 400 erbij weer zo duur. Ze gaven aan dat de endurance heel geschikt is. Is er van 0 tot 500 gram, 500 gram is 150 en 0 rond de 100 en er ligt dus nog genoeg grams tussen deze uiterste. Misschien een idee?

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:09

Hij lijkt te krap bij hals en schoft. Misschien een big neck proberen?

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 13:36

Princesj schreef:
tanee_blaze schreef:
@zoef123 het is heel lastig.

Heb net de amigo bravo met disc sluiting besteld.
Hopen dat die beter zit.

Heb epplejeck en qhp al geprobeerd maar daar komt zijn borst bovenuit.
Verder dr vario die ligt opzich goed maar kwaliteit vind ik niet goed

De disk geeft veel meer ruimte rond de schouders en hals, ik verwacht dat je daar goed mee weg komt!

De disc bravo zat hier voor geen meter met brede schouders en boeg, is daarom weer weggegaan. De amigo hero disc sloot wel goed aan.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 06:33

Catago performance! HIer een rank paard met hoge schoft onder staan. Normaal alles onder bucas winterdekens maar deze bevalt voor haar net zo goed.

sorbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:13

Qua ligging goed.Ik heb de regendeken. Alleen die van mij zijn erg handig met het openmaken bij zichzelf en bij elkaar.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie