[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 10:36

Zijn er mensen hier in dit topic met een Bucas?

Ik was vervent fan van mijn Amigo dekens maar madam blijft nu steeds in haar hooinet hangen dus ik ben toch bang dat ik ze ga vervangen voor iets zonder haakjes die blijven hangen.

Hooinet weghalen is geen optie. Ze moet op onbeperkt ruwvoer staan, heeft van de winter een gigantische klap gehad en is toen erg ingevallen, nu weer mooi terug op gewicht. Heb hem geprobeerd iets hoger te hangen maar het is een vrij groot net.

Wiwabalia & Piroska <3


Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 14:18

Pally schreef:
Jodemietje schreef:
Ook ik heb weer een vraagje! :) Ik heb vorig jaar een nieuwe/ tweedehands Bucas Buzz Off Riding gekocht. Heb vandaag geprobeerd uit te vogelen hoe deze te gebruiken/ om te doen, maar ik kom er niet helemaal uit :? Iemand die me als een zesjarige aan het handje wil nemen en me dit wil uitleggen? :D


Bedoel je deze?

[ [url=m/QXOb9T.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik twijfel om deze te kopen voor het buitenrijden, op stal opzich niet nodig. Wat is jouw ervaring? Bevalt 'ie?

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:06

Pally schreef:
Wiwabalia schreef:
Ik twijfel om deze te kopen voor het buitenrijden, op stal opzich niet nodig. Wat is jouw ervaring? Bevalt 'ie?


Ja mijn paard was echt veel rustiger tijdens de dazenplaag. Wel heb ik hem een maat groter gekocht. Hals zit mooi ruim. Hij kan makkelijk nageven, maar ook gewoon hals strekken zonder dat het strak gaat zitten.


Ah top, dan gaat hij op het verlanglijstje.

Ik ben absoluut niet anti-deken, maar verbaas me erover hoeveel paarden ik gisteren met deken heb zien staan. Die van mij staat lekker met niks, ook in de nacht. Onder de 10 graden doe ik geen deken meer op, of het moet in de nacht nog fris zijn. :)

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:13

MTinker schreef:
Wiwabalia schreef:
Ik ben absoluut niet anti-deken, maar verbaas me erover hoeveel paarden ik gisteren met deken heb zien staan. Die van mij staat lekker met niks, ook in de nacht. Onder de 10 graden doe ik geen deken meer op, of het moet in de nacht nog fris zijn. :)


Die van mij staat helaas al in de vliegendeken, ze worden hier alweer gek van de insecten helaas. Maar verbaas mij ook dat ik zelfs nog gevoerde dekens gisteren op paarden zag liggen.


Dat is natuurlijik wat anders, maar inderdaad de gevoerde deken. Dan krijg je toch een bezweet paard eronder?

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:06

Wat zouden jullie doen?

Mijn paard staat op onbeperkt ruwvoer wat in een groot fijnmazig net zit (deze was best prijzig, komt van de paardendrogist). Nou heb ik hem moeten omdraaien omdat ze in de andere kant is blijven hangen al 2 keer met haar borstsluiting van haar deken (heb nu alles van Amigo). Hierdoor trekt ze hem kapot.

Ben verder tevreden over Amigo, echter is dit een groot nadeel, hooinet ergens anders ophangen gaat niet, en zonder hooinet is ook geen optie, mijn merrie is gigantisch ingevallen van de winter dus ik wil dat ze veel ruwvoer tot haar beschikking heeft. Nu zag ik bij stalgenootjes die Bucas dekens om hebben, dat er geen haakjes aan de voorkant zitten, dus de kans om in het hooinet te blijven hangen word zo vele malen kleiner natuurlijk.

Iets anders kan ik niet verzinnen, of zelf iets om de borstsluiting maken? Maar wat?

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 10:57

NinaCharlie schreef:
Een deken met disc sluiting?


Die zijn van Bucas geloof ik, misschien kan ik die los kopen en op mijn Amigo dekens laten zetten?
Ik ga even brainstormen. Heb 1 jaar terug alles vervangen aan dekens en ze zijn nog erg goed, best zonde om alles dan weer te verkopen.

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 11:03

Mariposa11 schreef:
Bucas heeft andere pasvorm dan amigo.. kan je geen stuk klittenband over de sluiting laten zetten?


Kan misschien ook. Ga ik dan laten doen, want dat zelf doen zie ik niet zo zitten. Wordt vervolgd.

Wiwabalia & Piroska <3


Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:31

Femke_Tweety schreef:
Neusbontje eromheen??


Dat is een goede!

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:17

Ik kom ook even binnenvallen. Wil volgend jaar zoiezo een nieuwe regendeken en wellicht over op een heel ander systeem. Dekens zijn nog wel oké maar gaan een beetje richting afgedragen (heb ze al een aantal jaar). Wel tevreden over de kwaliteit (Amigo).

Zag de Rambo Optimo, zijn er Bokkers die deze hebben? Vind hem mooi omdat hij zo lang valt.

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:58

MTinker schreef:
ja heb de optimo, fijne deken maar wel echt een jurk haha. als je dus een paard met wat kortere benen hebt dan valt die dus heel lang van boven naar beneden. Deken heb je ook echt een maat kleiner nodig.


Gebruik jij hem in combinatie met Liners? Mijn paard is 1,68 dus opzich is het niet zo heel erg dat hij langer valt.

Zag dat Rhino ook mooie heeft, ook met Liner systeem. Maar die vallen anders dan Amigo begreep ik? Bucas vind ik zelf geen mooie dekens.

Huismerken vallen vaak kort en raar bij mijn merrie dus daar begin ik niet meer aan, wil wel bij de Horseware collectie blijven.

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 14:06

MTinker schreef:
ja heb er een 200 grams liner bij. Heb ook andere Rambo dekens, heeft mijn paard nodig vanwege de v-sluiting.
Rhino valt ook wat ruimer op de borst en amigo juist wat krapper, die heb ik een maat groter nodig dan mijn rambo duo anders is de amigo echt te klein.

Bucas past die van mij niet, te kort van boven naar beneden dus enorme blote buik. En huismerken vallen ook vaak te krap.


Dat zou voor ons mooi uitkomen, mijn merrie heeft een vrij brede borst voor een KWPNer, opzich zit Amigo goed maar het zou voor het fijne iets ruimer kunnen.

Valt enkel Rhino ruimer bij de borst of Rambo ook?

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 17:49

Die van mij staat nog onder een 200 grams (niet geschoren maar haar vacht is nog zo dun nu, heb enkel de benen gedaan). Ik wil deze week omhoog naar een 300 denk ik, omdat het af en toe ook vriest en ze in een buitenstal staat.

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:00

Hoi Bokkers,

Ik ben op zoek naar nieuwe dekens voor mijn merrie. Ze had altijd Amigo maar deze schuurt wel een strook van haar manen af. Voor de rest lagen ze wel prima. Merrie heeft een hoge schoft en heeft wel een beetje ruimte nodig hij haar borst.

Dekens zijn gaar/oud geworden dus we kunnen mooi overstappen op iets anders. Zelf dacht ik aan Bucas of Rambo. Het is verder geen sloper en de prijs maakt mij niks uit, ze heeft ook een hele tijd gedaan met haar Amigo’s dus een goede deken, ookal is deze prijzig levert zijn geld wel op.

Ik had onderstaande modellen gevonden via internet en de schoft lijkt hoger (op de foto), maar is dat ook echt zo? En hoe valt Bucas bij hogere schoften?

De Rambo die ik had gezien;
https://www.paardendrogist.nl/deken-hor ... ize-125175

En ik ken natuurlijk de optimo, maar vraag me af hoe deze valt. Of een Rhino Wug (halve hals)?

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:57

Beste mede-bokkers, ik kom zomaar binnenvallen (sorry!) maar hopelijk kan iemand mij helpen want ik word moedeloos van de dekendrama bij mijn paard… -O-

Ik heb inmiddels EJ (zit voor geen meter bij mijn merrie), Amigo (drukt op de schoft bij het eten > witte drukplek), en nu een dure Rambo Optimo Turnout die een wond heeft veroorzaakt door de gespen op de borst…

Ik weet echt even niet meer wat ik moet kopen.. heb er aan gedacht om iets te fabriceren om de gespen heen, maar voor mijn gevoel is dat symptoombestrijding en de stalhouder wisselt ook dekens dus wil het niet te ingewikkeld maken. Paard heeft een flinke schoft en brede borst (stevigere KWPNer).

Nu zit ik te denken aan Bucas, Dominick…. Iemand ervaring mbt het schuren op de borst (dus echt waar de sluiting zit?)

Ik kan namelijk weeeeeéééér een hele set voor de winter opnieuw aanschaffen.. sorry, ben er echt even helemaal klaar mee.. >;)

Geld is geen issue, maar het moet wel een keer gaan passen (en goed blijven passen).

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 23:09


Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 23:26

Dat is ook nog een idee, heb alleens naar de Rhino zitten kijken maar iemand raadde me dat toen juist af. Heb ook ooit de vari-layer in mijn handen gehad, maar die heeft ook een rechte sluiting en als die niet goed (blijft) sluiten, krijgt ze snel plekken (aanzet luchtpijp). Dat is nu ook het geval met de Rambo.

Op internet foto’s lijkt alleen de voorkant zo vreemd omhoog te vallen.

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 08:29

Zal inderdaad even een foto maken. Mijn merrie is overigens geen slopert, dat scheelt.

Ik ging net even kijken naar Wheaterbeeta en dacht altijd dat dat een goedkoop merk was.. :+

Konijnenbont aan de binnenkant zoals kentucky hoeft niet zozeer, ze krijgt geen kale schouders alleen bij veel dekens gaat haar borst/aanzet luchtpijp “hangen” op de sluiting en dan krijgt ze een open wond, nu heeft ze het met de V sluiting maar bij Amigo had ze dit ook (daar was het wel in iets mindere mate, nu ligt het echt helemaal open).

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 08:57

Ik zal vandaag foto’s maken! Met en zonder deken. Inidegeval al bedankt voor het meedenken! :j

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 14:55

Oke, hieronder paardlief;

Afbeelding


Afbeelding

Dit is met mijn Optimo (staat inmiddes op MP dus gaat er niet meer op);

Afbeelding

Ik heb van mijn stalhoudster een Bucas te leen voor een paar daagjes, dat is een 155. Om te kijken of dit eventueel iets kan zijn..

Afbeelding

Vind zelf persoonlijk de Bucas qua pasvorm soms een beetje mwah, maar dat kan ook aan mij liggen. Sorry voor de spam!

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 15:34

Denk inderdaad dat de Bucas dan 145 moet zijn (mocht ik die kopen) maar was al blij dat ik even iets kon proberen.

Het is lastig want ze loopt ook vrij steil naar beneden met een hoge schoft. Het is denk ik niet zo zeer dat ze “te” breed is.

De Optimo is te ruim bij de hals, maar die durf ik ook niet in een maat kleiner aan te schaffen. Is ook een beetje de duurste op de markt, daar zegt mijn portomonnee ook nee tegen.

De sluiting van die deken (zoals de Optimo) zit ook op de Rhino Wug… hmmmmm..

Op dit moment neig ik naar Bucas (en dan een maat kleiner) of zoiets als onderstaande wellicht;

Afbeelding

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 15:40

MarjanB schreef:
Wat ik zie is dat je dekens te groot zijn al kan ik de laatste twee foto’s niet zien.

Jouw merrie lijkt op die van mij qua bouw. Mocht je in de buurt van Nijmegen wonen mag je van mij wel een deken proberen


Helaas, maar wel super lief voor het aanbod! :)

Hier nog een foto van de Bucas, vind hem zelf wat ruim bij de hals (deze deken is niet van mij maar eventjes geleend).


Afbeelding





Afbeelding

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 15:46

Mdrf schreef:
Ik denk ook dat ze te lang zijn en daardoor naar achteren trekken waardoor je die druk op de borst en schoft krijgt. Zou is een maatje kleiner proberen.


Het gekke is dus dat ze niet echt op de schoft gaan drukken (want dan zie je daar ook afgebroken manen maar alles is intact). Maar wellicht gaat alle druk daarom naar haar borst?


Afbeelding



Afbeelding

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:03

MarjanB schreef:
Ik zou als ik jou was ff een shires proberen… die bucas ligt ook te laag naar mijn zin op de schoft. Ook lijkt die te laag druk te geven op de borst


Denk dat ik woensdag anders even langs de EJ rij en wat meeneem aan opties.

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:35

Slmt9 schreef:
En misschien te simpel gedacht, maar lost een zo’n paarden bh het niet op? Goedkoper dan nieuwe dekens :)

Edit:
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... gKlJfD_BwE


Noemde iemand inderdaad al, alleen dan krijg je (in het geval van mijn Rambo bijv.) en zo’n BH, en de liner en daarbovenop weer je outdoordeken. Gaat mijn stalhouder bij wisselen ook niet leuk vinden denk ik.

En ben nu toch bezig.. :+ maar hopelijk nu voor de allerlaatste keer qua uitzoeken.

Wiwabalia & Piroska <3

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:45

Wel naar gekeken, nog nooit erop gepast.

Zit nu te kijken naar Wheatherbeeta, Shire, Bucas (al ben ik niet zo’n Bucas fan, maar goed, ik hoef er niet mee te lopen natuurlijk)..

Of een wug deken van Hoöks proberen, al zit ik dan weer met retourneren. Ik heb haar rug opgemeten en kom op 135 uit.. (terwijl haar rug lang lijkt, want zo compact is ze niet) :oo

Wiwabalia & Piroska <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers