[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Arlette1991

Berichten: 736
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 16:49

Amado schreef:
Hoeveel grams leggen jullie op je geschoren paard vannacht? Die van mij staat nu met 200 grams maar twijfel om 300 op te gooien. Hij staat 24/7 buiten


Die van mij heeft afgelopen nacht ook al 300 op gehad. Wissel dan in de ochtend wel weer naar 200, vanavond rond acht uur doe ik de 300 weer op.


Arlette1991

Berichten: 736
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:46

Ik heb die van mij eind januari geschoren.

In de nacht heeft hij 200 op en overdag 0 grams of bloot. Vandaag en morgen lekker bloot.


Arlette1991

Berichten: 736
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:57

emilie schreef:
Vraagje. Hopelijk heeft iemand wat tips...
Is er hier recente ervaring met de zeer voordelige vliegendeken van de Decatlon qua kwaliteit en pasvorm?

Verder hoor ik graag vliegendekentips voor een paard waarbij de dekens te krap zijn op de hals en borst, bijvoorbeeld de Rambo Sweet Itch Hoody, de masters vliegendeken zijn te krap. Vroeger lag de bucas vliegendeken ook voor geen meter, die schijnt nu veranderd te zijn?
Paard hoeft geen eczeemdeken, de Shires Sweet Itch is de best passende tot nu toe maar niet optimaal ook en het is een vrij dikke deken, liever heb ik een dunnere.

Bedankt al vast.



Ik heb net toevallig de Decathlon deken gepast bij mijn brede paard met lage hals aanzet.
Het past verbazend goed, zelfs geslaagd voor de eettest. Vind het ook een mooie deken voor die prijs, ben benieuwd hoe lang hij meegaat.


Afbeelding
Let niet op zijn hoofd, hij houd niet van passen :')

Arlette1991

Berichten: 736
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:14

Ik ben ook aan het twijfelen, ze geven hier zelfs kans op vorst aan de grond.

Denk dat ik de 0grams op doe. Het is maar even echt koud, ben bang dat hij gaat staan zweten als ik meer op doe.

Arlette1991

Berichten: 736
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:10

Hier net de 0-grams opgedaan.
Onder de dikke panneerlaag die erop zat voelde hij erg koud. Vond hem ook wat gevoelig op zijn rug, dus toch maar deken op gedaan.

Arlette1991

Berichten: 736
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 20:11

Ik had die van mij vanmorgen zonder deken buiten gezet, dacht dat het wel zou kunnen in het zonnetje.

Na een half uur stond hij weer bij het hek te zeuren, toch maar 0grams regendekentje op gedaan en meneer draafde weer blij de wei in. :')

Arlette1991

Berichten: 736
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 18:42

Aangezien hier volgens mij veel horseware kenners aanwezig zijn hier stel ik mijn vraag maar even hier :)

Welke deken valt ruimer om de borst/hals; de bravo wug of rhino wug?

Ik vind een halve hals fijn tegen het inregenen maar meneer heeft nogal een flinke borst en lage halsaanzet. Heb nu al zoveel dekens terug gestuurd -O-

Arlette1991

Berichten: 736
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:11

Bagheera_206 schreef:
De Rhino heeft volgens mij de V-sluiting die net fractie ruimer zit dan de gewone rechte sluiting van de Bravo. Of heb je het over de Bravo met de disc sluiting?


Als het goed is hebben allebei de wugs een v-sluiting. De dekens met een disc sluiting vallen krapper heb ik begrepen dus dat ga ik niet eens proberen.

Heb op het moment een bravo met rechte sluiting, maar daar heb ik ook een borstverlenger aan.
Voor mijn gevoel vallen de wugs ruimer maar misschien is dat niet zo.

Arlette1991

Berichten: 736
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:47

RianneH schreef:
Ik heb die van mij (Rhino 6.3) over die van een stalgenoot (Bravo 6.0) heen gelegd voor je. De snede is volledig hetzelfde:
[ [url=m/8Jmou3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Enige verschil naar mijn idee is dat mijn onderste gesp iets lager zit, maar dat kan ook vanwege de maat zijn. Paard die bij de Bravo hoort is een brede Spaanse, mijn paard is een smalle draver. Voor mijne valt ie eigenlijk net te breed, maar dat neem ik graag voor lief gezien ze anders veel de vaste hals om zou moeten hebben. Zodra het verder af koelt gaat de Rambo Duo op.


Wauw bedankt voor de vergelijking, super!

Dan ben ik er nog niet helemaal uit vrees ik maar moet maar gewoon weer wat bestellen dan.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers