[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 00:32

Mijn pony (die vorig jaar een koukleum was) staat nu onder een recuptex light met regendeken en sinds vandaag de recuptex met een 100 grams outdoor deken.

Fleur ❤️

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:04

plutolover schreef:
Ik snap werkelijk niks vab de Bucas dekens..

Ik heb een 5.9 smartex rain big neck eigenlijk te groot en te lang, maar geen drukplekken op de hals. (Dat je de dekennaad in de hals ziet.) wel trekt die strak op de schoft maar dat doen alle dekens bij hem..

Dus ik dacht koop ik een big neck turnout light maat Kleiner. Die zit mooi aangesloten niet te strak om de hals ook niet te lis, trekt op de schoft wel iets strak als hij z’n hoofd op graashoogte heeft. Maar toch zie ik bij hem de dekenaad in z’n vacht..

Vind zo raar... wel heeft hij al wat meer wintervacht.

Dat heb ik ook steeds met bucas, daarom heb ik liever amigo alleen hdefg amigo niet de recuptex en helaas ook geen stay dry

Fleur ❤️

No_No

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:15

Dat is wel vervelend.
En ja, de temperatuurvan bucas is echt ideaal!

Fleur ❤️

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 18:57

Volgens mij val amigo zoiezo klein. Van amigo heeft die van mij 6.3 maar van andere merken 185 of 6.0 >;) dat is om het ingewikkeld te houden denk ik :D

Fleur ❤️

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 22:15

Ik heb vandaag een smartex extra gekocht die enorm afgeprijsd was. Van amigo heeft ze 191 maar van andere merken 185.
Ik heb een bucas recuptex 191 maar die is eigenlijk iets groot. De smartex heb ik in 185 besteld.. hopelijk past het.. zou balen zijn als het te klein is!

Fleur ❤️

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:40

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgens mij past het

Fleur ❤️

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:29

Ongeschoren met smartex extra met een dunne recuptex er onder, s nachts op stal

Fleur ❤️

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:40

Mijn pony heeft de dikste smartex op maar voelde er niet heel warm onder. Zijn er meer paarden die dat hebben?
Met de zomer recuptex er onder gaat het prima. Mijn pony moet wel warm onder haar deken staan vanwege haar spieren.

Fleur ❤️

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:58

Fairytail schreef:
Saar88 schreef:
Hier verdorie schuurplekken op de borst. Nooit eerder gehad met Horseware dekens. Wat denken jullie? Schuurplekken zitten aan beide kanten. Misschien toch een maat groter? Of moet ik gewoon accepteren dat deze dekens niet goed liggen bij hem?
Het enige dat echt veranderd is, is dat meneer wat voller is geworden. Maar je zou denken hoe schraler hoe meer schuurplekken..

Als de deken in de breedte word getrokken veranderd dr ligging toch. Als je paard niet langer is geworden (geen idee hoe oud je paard is) zal ik zeker biet zomaar groter gaan dan heb je kans dat hij gaat hangen en juist schuren.

No_No schreef:
Mijn pony heeft de dikste smartex op maar voelde er niet heel warm onder. Zijn er meer paarden die dat hebben?
Met de zomer recuptex er onder gaat het prima. Mijn pony moet wel warm onder haar deken staan vanwege haar spieren.

Warm hoeft ook niet, het moet neutraal voelen onder de deken. Hoe oud is je deken, kan hij minder luchtig zijn?

Die van mij moet warm voelen anders krijgt ze last van haar spieren en dat was dus het geval

Fleur ❤️

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:29

Ik wil graag een vliegendeken met waterdichte rug proberen.
Heeft iemand tips voor een goedkope?
Van bucas heeft ze maat 6.0 en van horseware 6.3. Ze heeft ook nog een deken in de maat 185 die goed ligt. Ik vind deze merken alleen te duur dus zoek een goedkoper merk met ongeveer de zelfde pasvorm. Is vooral om te testen of dit werkt voor haar. Als het werkt wil ik een bucas of horseware kopen

Fleur ❤️

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:30

ninne1 schreef:
Ik heb die van Horseware. Super fijne deken. Gebruik hem vooral met regenachtige
dagen als een gewon regendeken te warm is. Als het boven de 17 a 20 graden is vind ik hem wel vrij warm voor mijn paard, dan staat ze gewoon bloot in de regen. Ik gebruik hem verder niet echt als vliegendeken, die draagt mijn paard eigenlijk nooit.

Bedankt! Die van mij kan niet tegen regen dus deze leek mij een goede uitkomst.
Gebruik jij de liner of de 3 in 1 deken? Ik vind ze helaas te duur om te kopen om uit te proberen..

Fleur ❤️

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 16:42

Een vriendin van mij neemt ze ook altijd een maatje kleiner. Alleen van 6.6 naar 6.3 is op een of andere manier wel een heel groot verschil in maat. Is dus even proberen denk ik

Fleur ❤️

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:44

Zondag had ik mijn pony de bucas buzz off rain om gedaan. Ging prima. Snachts amigo 150 grams met de bucas rain er overheen.
Vandaag zonder deken maar toch te koud gestaan. Ik had beter de buzz off rain op kunnen laten.
Ik heb vandaag de bucas rain met stay dry binnen gekregen. Ik vond het te lastig om voor de nachten en het frissere weer iets geschikts om te doen. Hopelijk bevalt deze deken goed.
Mijn pony is erg gevoelig op haar spieren. Ik stap nu van horseware over naar bucas.

Fleur ❤️

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:15

Ik heb wat nieuws bedacht. Misschien is hier iemand die het ook wil proberen dus ik deel het maar.
Ik doe tegenwoordig de bucas recuptex light onder de bucas buzzoff rain. Zo blikft haar rug warm en is het bestand tegen een paar regendruppels. Met een wat frisse wind of een bewolkte dag werkt dit prima voor mijn pony.
Het waterichte deel is iets smaller dat het recuptex deel maar met een heel klein buitje is dat niet hinderlijk.
Afbeelding
Afbeelding

Fleur ❤️

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:00

Nynkster, die van jou is te lang.

Ik kan beide dekens als onderdeken gebruiken.

Fleur ❤️