[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Faitherr

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:45

Ik ben flink aan het twijfelen, pony is geschoren en zit nu zo goed als in de zomervacht. Nu steeds overdag zonder deken en ‘s nachts met regen deken en ik ben aan het twijfelen of ik vannacht de deken af laat. wordt op zijn koud 11° en als het goed is is de stal warm. Wat hebben jullie?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:18

mijn haf gister aan het begin van de avond een regendeken op gedaan (24/7 buiten) en zometeen er weer af denk ik, nu 12 graden en het wordt 17, om 1500 ging het weer regenen vgm dus dan weer de deken op denk ik.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 16:40

Nou, ik weet niet of julkie het je nog herinneren maar ong 2 maanden terug heb ik een bucas freedom besteld met vaste hals, bleek helaas na 2 dagen op t paard niet waterdicht te zijn, geld teruggekregen, weer dezelfde deken besteld omdat de pasvorm enorm beviel, maar vanaf t begin al twijfel gehad over de waterdichtheid daarvan maar nooit genoeg regen gehad om t zeker te weten, maar gister avond na een redelijke bui was ik even die kant op gelopen om even te kijken, en ja hoor, nat aan de onderkant. Afbeelding
Afbeelding
Voor mij niet weer deze deken, lijkt me wel heeel toevallig dat ik nou net de 2 niet waterdichte heb.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 19:36

Yvank_ schreef:
Ik ook die gaat trekken denk ik..

Die bucas trekt de regen niet van onder erin met rollen? Ik heb dezelfde en geen enkel probleem ermee.

nee echt de complete rug was nat en ze heeft niet gerold want ze stonden vast op het verharde stuk.
Vreemd dat jij er dan geen last van hebt, waar heb je m besteld?

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 19:36

mijn haf staat onder 200 grams, overdag stond ze onder regendeken maar ze voelde net koud, het regent en waait hier flink, ze staat 24/7 buiten en mijn 100 grams is eigenlijk te versleten dus daar moet een nieuwe voor komen volgend winter.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:47

mijn haf staat nu overdag onder 0 grams, en als het s'nachts onder de 5 a 6 graden word gooi ik daar een 200 grams onder. (mijn 100 grams is gesneuveld helaas).
Ze is overigens wel geschoren geweest, voor t laatst in januari.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 09:51

emilie schreef:
Dank je wel! Dat ziet er inderdaad zo op het eerste gezicht niet verkeerd uit! Bij mij gaat het om een Friese merrie, met niet echt een horizontale hals inzet :+ dus ik twijfel haha.
Voor de prijs is echt echter wel het proberen waard.

ik heb de decatlon deken ook voor mijn Haflinger en daarop past hij ook heel netjes, goede kwaliteit deken ook, heb hem nu 1 seizoen in gebruik gehad afgelopen zomer. Mijn haf heeft ook een wat meer opgerichte halsinzet (maar niet zoveel als jou/een fries verwacht ik haha), dat levert hier geen problemen op!

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:20

Pfff, ik kwam vanochtend aan op stal..Afbeelding
Afbeelding

Zeiknat onder dr deken, terwijl deze deken gewoon waterdicht was naar mijn weten. Maar nee dus, heb ruim een uur met dr in de schuilstal gezeten om op te drogen met dr zweetdeken en daarna een andere regendeken opgedaan die ik nog had liggen, ik hoop dat die dus wel waterdicht is... dr tempratuur was iets lager dan normaal maar niks zorgwekkends gelukkig, het is dan ook niet echt koud nu.

Wat doen jullie als de dekens niet meer waterdicht zijn? Laten jullie ze dan ergens impregneren of spuiten jullie ze zelf in met iets?Om 3 dekens professioneel te laten behandelen ben ik vast een hoop geld kwijt namelijk.