[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 07:45

Hoi hoi ik heb een vraagje, ik wil graag dat mijn pony een minder dikke wintervacht maakt. Nu heb ik een Bucas Irish Turnout 50 grams en een freedom Turnout 150 grams. Welke dekens mogen met welke temperaturen op? En welke moet ik bijhalen om dit tegen te houden? Ze staat 24/7 buiten :)


Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 23:07

Hoi hoi, ik heb een vraagje, mijn merrie heeft een Irish Turnout 50 grams opliggen maar krijgt hier sinds dit jaar drukkingen van op haar schoft en het deken "hangt" ook echt in haar nek wat voor haar heel oncomfortabel is. Nu ben ik aan het kijken voor een nieuw deken, wat raden jullie aan? Ik ben aan het kijken naar een.Rhino wug of Rhino original

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:06

Hoi hoi, ik ben aan het kijken naar de wug dekens omdat mijn merrie een kuil voor haar schoft heeft gekregen van haar vorige deken, nu wil ik gerust wel investeren in dekens maar als ik een 0 grams, 100 grams en 200 grams wil aanschaffen ben ik makkelijk 400 euro kwijt, kunnen deze dekens niet gelined worden eventueel of gebruikt iemand onderdekens? Want zo wordt het wel een hele dure investering.

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 21:11

ik ben aan het kijken voor een Wug deken voor mijn paard maar zit wat in de knoop, 0 grams vind ik niet aangenaam omdat er dan amper isolatie is maar een 150 grams of 200 vind ik te warm voor een ongeschoren paard. Zou het iets zijn om daar bv een fleecestof onder te maken zodat het toch iets van warmte vasthoudt? en heeft iemand daar ervaring mee?

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:10

Niezzz schreef:
Bij kramer hebben ze een 50 gram horseware wug. Ze verkopen daar Felix Buhler by Horseware. Ik heb daar een deken van van 250gram. Fijne deken met goede kwaliteit en pasvorm.


Ja met maar 600dd en 3000mm en een pony die 24/7 buiten is vrees ik nogal op doorlekken :/

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:37

Koper schreef:
Waarom? Mijn buitenpony heeft ook een 600 denier deken op en daar blijft ze prima droog onder.


Ook bij langdurige periodes van regen? En met rollen etc erbij?

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 08:07

Ja ik had mijn twijfels bij de waterdichtheid vanwege de 3000mm, ik heb altijd bucas maar dat trekt op haar.schoft maar dat is met teflon wat gelijk is aan 5000mmm. Dus ik vind dat heel moeilijk om in te schatten hoe waterdicht het deken dan is

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:06

Is de wug en de bucas highneck qua pasvorm vergelijkbaar?

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:16

Is er verschil tussen de pasvorm van de amigo/rhino/rambo wugs? Ik heb een pony met een vrij lage halsaanzet en een uitgesproken schoft en al mijn bucas dekens moeten verkopen inclusief de power turnout high neck omdat deze allemaal enorm op haar schoft trokken. De pony serie van rhino was ook te smal (ze zit op 165). En ze is dus voor haar grootte vrij breed (new forest pony) dus nu dacht ik een amigo bravo wug aan te schaffen maar deze vallen blijkbaar smaller?

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 13:46

Mijn merrie heeft maat 160/165 met een lage halsaanzet en ik vind geen deken... de pony uitvoeringen van bucas en horseware zijn te smal en trekken strak. De paardenuitvoering van rhino zwom ze dan weer in, de bucas power turnout halve hals trok ook strak en nu weet ik even niet meer waar ik moet zoeken qua dekens. Raden jullie nog iets aan voor ponies met een lage hals? Ze is een new forest c pony, niet smal maar ook geen brede/dikke pony

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:44

__elise__ schreef:
Caaatje schreef:
Mijn merrie heeft maat 160/165 met een lage halsaanzet en ik vind geen deken... de pony uitvoeringen van bucas en horseware zijn te smal en trekken strak. De paardenuitvoering van rhino zwom ze dan weer in, de bucas power turnout halve hals trok ook strak en nu weet ik even niet meer waar ik moet zoeken qua dekens. Raden jullie nog iets aan voor ponies met een lage hals? Ze is een new forest c pony, niet smal maar ook geen brede/dikke pony


Bij die van mij precies hetzelfde. Het enige wat tot nu toe passend is, zijn de dekens van Epplejeck. En dan diegene met de brede staartflappen.


Welke zijn dat? Heb je een linkje misschien? :)

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:45

Wijslander schreef:
Caaatje schreef:
Mijn merrie heeft maat 160/165 met een lage halsaanzet en ik vind geen deken... de pony uitvoeringen van bucas en horseware zijn te smal en trekken strak. De paardenuitvoering van rhino zwom ze dan weer in, de bucas power turnout halve hals trok ook strak en nu weet ik even niet meer waar ik moet zoeken qua dekens. Raden jullie nog iets aan voor ponies met een lage hals? Ze is een new forest c pony, niet smal maar ook geen brede/dikke pony


Mijn IJslander van 1.37 en 'normaal' gebouwd met lage halsaanzet staat perfect onder de Rambo dekens.


Welke uitvoering heb je erop liggen? :)


Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:45

iemand tip voor pony (maat 160 onderlengte) met een erg lage halsaanzet qua dekens? bucas trekt op de schoft en ej eigenlijk ook


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers